Аграрний тиждень. Україна
» Розміри плати за проходження суден шлюзами
» Розміри плати за проходження суден шлюзами

    Розміри плати за проходження суден шлюзами


    Шановні колеги!

               Українська зернова асоціація звернулась до прем’єр-міністра України Яценюка Арсенія Петровича з листом. У листі зокрема йдеться про наступне.

    Під виглядом підвищення рівня фінансового забезпечення витрат для утримання судноплавних шлюзів Дніпровського каскаду водосховищ Мінінфраструктури розроблено та направлено Кабінету Міністрів України для розгляду та прийняття проект постанови «Про внесення змін до розмірів плати за проходження суден шлюзами Дніпровського каскаду» (далі - проект акту).

    Повідомляємо, що за результатами аналізу економічної ефективності вказаного проекту акту для галузі в цілому експертами встановлено, що прийняття зазначеного проекту регуляторного акту завдасть непоправної шкоди річковому транспорту, призведе до втрати ним конкурентних переваг порівняно з наземними видами транспорту і остаточного занепаду річкової галузі.

    Так, проектом акту передбачається скасування пільгового режиму, наданого суднам, що плавають під прапором України та держав, з якими укладені міжнародні договори України, що передбачають надання суднам пільгового режиму, що призведе до зростання витрат українських судновласників на шлюзування від 35 до 98 відсотків в залежності від шлюзу.

    Таке підвищення критично вдарить по річковим перевізникам, переважна більшість з яких виконує перевезення суднами, що плавають під прапором України, зокрема, по ТОВ СП «НІБУЛОН».

    Окрім того, проектом регуляторного акту передбачається підвищити ще й базові ставки плати за шлюзування суден шлюзами  дніпровського каскаду відразу більш ніж на 17 відсотків.

    Внаслідок прийняття Кабінетом Міністрів України регуляторного акту в запропонованій головним розробником редакції витрати українських судновласників, які здійснюють каботажні перевезення, зростуть відразу більш ніж вдвічі, що призведе до різкого збільшення загальної собівартості усіх видів перевезень внутрішніми водними шляхами України, зокрема, річкою Дніпро, виведе їх з рівня  рентабельності та економічної обґрунтованості.

    Фактично це означає зупинення повноцінного вантажного (комерційного) та рекреаційного користування найважливішою водною артерією України для  усіх видів перевезень, що у свою чергу приведе до зворотного ефекту – зменшення надходжень через згортання судноплавства на Дніпрі.

    За нашими оцінками, у разі прийняття Кабінетом Міністрів України розробленого Мінінфраструктури проекту регуляторного акту в порівнянні з чинними ставками плати витрати судновласників на шлюзування збільшаться на суму від 4 173 грн. (при перевезеннях вантажу із Запорізької області) до 14 544 грн. (при перевезеннях вантажу з Київської області) за один рейс.

    У разі прийняття даного регуляторного акту в запропонованій головним розробником редакції лише за рахунок підвищення плати за шлюзування витрати лише, наприклад, ТОВ СП «НІБУЛОН», на річкові перевезення зерна водними шляхами України тільки у каботажному плаванні зростуть більш ніж на 0,8 млн. грн. в розрахунку на навігаційний рік.

    В умовах обмеженості коштів таке збільшення витрат змусить перевізників скоротити кількість вантажних рейсів, що відповідно вплине на зростання собівартості транспортних операцій та матиме наслідком втрату річковим транспортом конкурентних переваг порівняно з наземними видами транспорту, збільшить техногенне навантаження на навколишнє природне середовище і транспортне навантаження на автомобільні і залізничні шляхи сполучення, а також призведе до зростання вартості перевезень і логістичних витрат вантажовідправників.

    Звертаємо Вашу увагу на те, що на даний час судновласники вже несуть витрати на фінансування утримання водних шляхів України, сплачуючи акцизний збір у складі ціни моторного палива, який надходить до Державного бюджету.

    Також необхідно зазначити, що забезпечення витрат, необхідних для утримання стратегічних об’єктів річкової транспортної інфраструктури – судноплавних шлюзів Дніпровського каскаду водосховищ забезпечується дотаціями з державного бюджету, тому покладання додаткового фінансового тягаря на судновласника (перевізника) є економічно невиправданим і безпідставним.

    Окремо слід звернути увагу на те, що пояснювальна записка до проекту даного регуляторного акту взагалі не містить жодного економічного обґрунтування та будь-яких розрахунків взагалі, що вказує на економічну необґрунтованість підвищення вартості шлюзувань та непереконливість пропозицій головного розробника проекту регуляторного акту.

    При цьому запропоноване Мінінфраструктури підвищення в будь-якому разі не вирішить проблеми забезпечення безпечної експлуатації шлюзів, оскільки частка надходжень від плати за проходження суден шлюзами навіть з урахуванням запропонованого підвищення не перевищить 16% від потреб.

    На нашу думку, витрати на утримання та експлуатацію шлюзів Дніпровського каскаду, які перебувають на балансі державного підприємства «Укрводшлях», мають на договірних засадах відшкодовуватись енергогенеруючими компаніями, які використовують штучно створені на природному водному шляху гідротехнічні споруди і водні ресурси для виробництва електроенергії і отримання прибутку.

    Таким чином, розроблений Мінінфраструктури проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до розмірів плати за проходження суден шлюзами Дніпровського каскаду» порушує баланс інтересів у річковій галузі, отже, є неприйнятним і підлягає істотному доопрацюванню із врахуванням не лише відомчої позиції Мінінфраструктури та підпорядкованого йому державного підприємства «Укрводшлях», а й пропозицій судновласників та вантажовласників та проведення узгоджувальних консультацій.

    Враховуючи викладене, просимо за наведеними доводами розглянути питання неприйнятності розробленого Мінінфраструктури проекту регуляторного акту, відкласти розгляд Кабінетом Міністрів України постанови «Про внесення змін до розмірів плати за проходження суден шлюзами Дніпровського каскаду» та повернути вказаний проект акту головному розробнику на доопрацювання, вказавши Мінінфраструктури на необхідність обов’язкового узгодження запропонованих змін з суб’єктами річкової галузі.





    Схожі новини
  • Звернення Української Зернової Асоціації до Прем'єр-Міністра України Яценюка Арсенія Петровича
  • «НІБУЛОН» нарощує обсяги перевезень внутрішніми водними шляхами
  • Видача дозволів на захід до річкових портів іноземних суден здійснюється за новим порядком
  • Уряд знижує податкове навантаження на машинобудівні підприємства
  • Держсільгоспінспекцією розроблено документ, який забезпечить дієвість та системність державного контролю за дотриманням земельного законодавства

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Розміри плати за проходження суден шлюзами


Шановні колеги!

           Українська зернова асоціація звернулась до прем’єр-міністра України Яценюка Арсенія Петровича з листом. У листі зокрема йдеться про наступне.

Під виглядом підвищення рівня фінансового забезпечення витрат для утримання судноплавних шлюзів Дніпровського каскаду водосховищ Мінінфраструктури розроблено та направлено Кабінету Міністрів України для розгляду та прийняття проект постанови «Про внесення змін до розмірів плати за проходження суден шлюзами Дніпровського каскаду» (далі - проект акту).

Повідомляємо, що за результатами аналізу економічної ефективності вказаного проекту акту для галузі в цілому експертами встановлено, що прийняття зазначеного проекту регуляторного акту завдасть непоправної шкоди річковому транспорту, призведе до втрати ним конкурентних переваг порівняно з наземними видами транспорту і остаточного занепаду річкової галузі.

Так, проектом акту передбачається скасування пільгового режиму, наданого суднам, що плавають під прапором України та держав, з якими укладені міжнародні договори України, що передбачають надання суднам пільгового режиму, що призведе до зростання витрат українських судновласників на шлюзування від 35 до 98 відсотків в залежності від шлюзу.

Таке підвищення критично вдарить по річковим перевізникам, переважна більшість з яких виконує перевезення суднами, що плавають під прапором України, зокрема, по ТОВ СП «НІБУЛОН».

Окрім того, проектом регуляторного акту передбачається підвищити ще й базові ставки плати за шлюзування суден шлюзами  дніпровського каскаду відразу більш ніж на 17 відсотків.

Внаслідок прийняття Кабінетом Міністрів України регуляторного акту в запропонованій головним розробником редакції витрати українських судновласників, які здійснюють каботажні перевезення, зростуть відразу більш ніж вдвічі, що призведе до різкого збільшення загальної собівартості усіх видів перевезень внутрішніми водними шляхами України, зокрема, річкою Дніпро, виведе їх з рівня  рентабельності та економічної обґрунтованості.

Фактично це означає зупинення повноцінного вантажного (комерційного) та рекреаційного користування найважливішою водною артерією України для  усіх видів перевезень, що у свою чергу приведе до зворотного ефекту – зменшення надходжень через згортання судноплавства на Дніпрі.

За нашими оцінками, у разі прийняття Кабінетом Міністрів України розробленого Мінінфраструктури проекту регуляторного акту в порівнянні з чинними ставками плати витрати судновласників на шлюзування збільшаться на суму від 4 173 грн. (при перевезеннях вантажу із Запорізької області) до 14 544 грн. (при перевезеннях вантажу з Київської області) за один рейс.

У разі прийняття даного регуляторного акту в запропонованій головним розробником редакції лише за рахунок підвищення плати за шлюзування витрати лише, наприклад, ТОВ СП «НІБУЛОН», на річкові перевезення зерна водними шляхами України тільки у каботажному плаванні зростуть більш ніж на 0,8 млн. грн. в розрахунку на навігаційний рік.

В умовах обмеженості коштів таке збільшення витрат змусить перевізників скоротити кількість вантажних рейсів, що відповідно вплине на зростання собівартості транспортних операцій та матиме наслідком втрату річковим транспортом конкурентних переваг порівняно з наземними видами транспорту, збільшить техногенне навантаження на навколишнє природне середовище і транспортне навантаження на автомобільні і залізничні шляхи сполучення, а також призведе до зростання вартості перевезень і логістичних витрат вантажовідправників.

Звертаємо Вашу увагу на те, що на даний час судновласники вже несуть витрати на фінансування утримання водних шляхів України, сплачуючи акцизний збір у складі ціни моторного палива, який надходить до Державного бюджету.

Також необхідно зазначити, що забезпечення витрат, необхідних для утримання стратегічних об’єктів річкової транспортної інфраструктури – судноплавних шлюзів Дніпровського каскаду водосховищ забезпечується дотаціями з державного бюджету, тому покладання додаткового фінансового тягаря на судновласника (перевізника) є економічно невиправданим і безпідставним.

Окремо слід звернути увагу на те, що пояснювальна записка до проекту даного регуляторного акту взагалі не містить жодного економічного обґрунтування та будь-яких розрахунків взагалі, що вказує на економічну необґрунтованість підвищення вартості шлюзувань та непереконливість пропозицій головного розробника проекту регуляторного акту.

При цьому запропоноване Мінінфраструктури підвищення в будь-якому разі не вирішить проблеми забезпечення безпечної експлуатації шлюзів, оскільки частка надходжень від плати за проходження суден шлюзами навіть з урахуванням запропонованого підвищення не перевищить 16% від потреб.

На нашу думку, витрати на утримання та експлуатацію шлюзів Дніпровського каскаду, які перебувають на балансі державного підприємства «Укрводшлях», мають на договірних засадах відшкодовуватись енергогенеруючими компаніями, які використовують штучно створені на природному водному шляху гідротехнічні споруди і водні ресурси для виробництва електроенергії і отримання прибутку.

Таким чином, розроблений Мінінфраструктури проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до розмірів плати за проходження суден шлюзами Дніпровського каскаду» порушує баланс інтересів у річковій галузі, отже, є неприйнятним і підлягає істотному доопрацюванню із врахуванням не лише відомчої позиції Мінінфраструктури та підпорядкованого йому державного підприємства «Укрводшлях», а й пропозицій судновласників та вантажовласників та проведення узгоджувальних консультацій.

Враховуючи викладене, просимо за наведеними доводами розглянути питання неприйнятності розробленого Мінінфраструктури проекту регуляторного акту, відкласти розгляд Кабінетом Міністрів України постанови «Про внесення змін до розмірів плати за проходження суден шлюзами Дніпровського каскаду» та повернути вказаний проект акту головному розробнику на доопрацювання, вказавши Мінінфраструктури на необхідність обов’язкового узгодження запропонованих змін з суб’єктами річкової галузі.





Схожі новини
  • Звернення Української Зернової Асоціації до Прем'єр-Міністра України Яценюка Арсенія Петровича
  • «НІБУЛОН» нарощує обсяги перевезень внутрішніми водними шляхами
  • Видача дозволів на захід до річкових портів іноземних суден здійснюється за новим порядком
  • Уряд знижує податкове навантаження на машинобудівні підприємства
  • Держсільгоспінспекцією розроблено документ, який забезпечить дієвість та системність державного контролю за дотриманням земельного законодавства

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

    Аграрний тиждень. Україна

    Всеукраїнський діловий портал «Аграрний тиждень. Україна» створений з метою достовірного і своєчасного висвітлення об’єктивної інформації про реальний стан і роботу аграрного сектору України.


    Розрахований на власників, керівників і фахівців господарств і переробних підприємств; обласні та районні адміністрації, головні управління агропромислового розвитку; вищі учбові заклади аграрного напрямку I-IV ступенів акредитації, представників галузевих об’єднань і організацій, фермерів, і виходитиме за їх інформаційної підтримки.



    © 2006-2024 "Аграрний тиждень. Україна"

    МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
    «    March 2024    »
    MonTueWedThuFriSatSun
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031