Аграрний тиждень. Україна
» » Недосконалий закон ускладнить процедуру одержання землі в оренду
» » Недосконалий закон ускладнить процедуру одержання землі в оренду

    Недосконалий закон ускладнить процедуру одержання землі в оренду


    alt     Ми вже писали про те, що Закон України від 04.06.2009 р. №1443-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження родючості ґрунтів», який планують ввести в дію З1 серпня поточного року, викликав у вітчизняних аграріїв неоднозначну реакцію.

              Сьогодні своїми міркуваннями ділиться генеральний директор ТОВ СП «Нібулон», Герой України Олексій Вадатурський.

             - Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження родючості ґрунтів» №1443-VI був прийнятий 4 червня минулого року, - нагадує Олексій Опанасович. - Згідно цього документу передбачено, що з 1 вересня 2010 року будуть внесені зміни до п. 4 ст. 22 Земельного кодексу України та ч. 3 ст. 52 Закону України «Про землеустрій», згідно яких «земельні ділянки сільгосппризначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва використовуються відповідно до розроблених і затверджених в установленому порядку проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель.

    Якщо 1 вересня 2010 року згадуваний закон набере чинності, то власники та користувачі, які використовують земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею більш як 100 га, зобов’язані будуть розробити й затвердити проекти землеустрою, які забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель.

    Вже травень, а зміни до п. 3 ст. 52 Закону України «Про землеустрій» так і не внесені, а отже порядок розробки проекту землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, до цих пір не розроблений. Але згідно зі ст. 55 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено та зазначено, що у випадку нерозроблення відповідного Проекту землеустрою, використання земельних ділянок сільгосппризначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва без затверджених у випадку, визначених законом, проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, тягне за собою накладення штрафу на громадян від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від 300 до 500 неподаткових мінімумів доходів громадян. Тобто, порядок розробки Проекту землеустрою й досі не розроблений Кабінетом Міністрів України, але штрафні санкції вже почнуть діяти у вересні 2010 року.  

    Тож можна зробити висновок, що прийнятий Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо

     

    altзбереження родючості ґрунтів» від 4 червня 2009 року за №1443-VI на сьогоднішній день є:

    по-перше, недосконалим, про що свідчить відсутність порядку розроблення проекту землеустрою Кабінетом Міністрів України, а без нього не один агроовиробник не в змозі буде належним чином його розробити і затвердити;

             по-друге, дата набрання чинності закону вже встановлена, порядок розробки проекту землеустрою до цих пір не розроблений, а штрафні санкції починають діяти з 1 вересня 2010 року;

    по-третє, даний проект землеустрою є нічим іншим, як викачкою великих коштів саме у сільгоспвиробників;

    по-четверте, більшість договорів оренди землі укладено терміном на 5 років, тож про які сівозміни можна говорити?

    по-п’яте, чи повинно враховуватися бажання власників земельних ділянок щодо розроблення відповідного проекту?

    по-шосте, даний закон потрібно було прийняти ще до початку розпаювання земель;

    по-сьоме, при достроковому розірванні договорів оренди землі, у випадку розроблення проекту землеустрою сільгоспвиробником, як це може вплинути на подальше використання цих земельних ділянок власниками земельних ділянок?

    по-восьме, хто повинен погоджувати ці проекти, чи є у відділах Держкомзему кваліфіковані спеціалісти, які в достатній мірі зможуть надати наукове обґрунтування поняттям сівозміни, родючості ґрунтів тощо, та й взагалі чи є ці спеціалісти?

    по-дев’яте, власники і користувачі, які використовують земельні ділянки площею більш як 100 га, зобов’язані будуть розробити проекти землеустрою і постає запитання, а як щодо власників і користувачів, які в наявності мають менше 100 га, тобто можуть «забруднювати» землю?

    З прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження родючості ґрунтів» від 04.06.09 №1443-VI на загальнодержавному рівні врегульовано питання збереження родючості ґрунтів. А це, в свою чергу, має велике значення для розвитку України як аграрної країни.

    Крім того, обов’язок використовувати земельні ділянки лише на підставі проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, ми вважаємо одним із позитивних моментів для подальшого розвитку агросектору економіки. Оскільки сьогодні переважна більшість пайовиків не має можливості самостійно обробляти власні землі й забезпечувати охорону ґрунтів, тому більшість земель сільгосппризначення знаходиться у користуванні більш-менш крупних товаровиробників, які працюють, як правило, без науково обгрунтованої ротації сівозміни за принципом швидкої вигоди. При цьому якісний стан земель на момент їх здачі в оренду та повернення орендарем власнику ніким не досліджується і не контролюється. Враховуючи останні зміни в законодавстві, орендарі земельних ділянок будуть зацікавлені в укладанні довгострокових договорів оренди землі.

    Однак, на нашу думку, основною проблемою і недоліком зазначених законом змін є відсутність чітко встановленої та юридично закріпленої процедури підготовки і затвердження проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь. Більш того, «бюрократичний» апарат нашої держави значно ускладнить процедуру одержання в оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення.

     

     





    Схожі новини
  • Сергій Тимченко: Варварську експлуатацію земель слід припинити
  • С.Стоянов: Ви все ще "неправильно" сієте? Тоді до вас вже йдуть!
  • Про семінар «Проблемні питання виготовлення та впровадження землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель»
  • Держсільгоспінспекція дбає про землеустрій сільськогосподарських угідь
  • Затверджено Порядок розроблення проектів землеустрою

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Недосконалий закон ускладнить процедуру одержання землі в оренду


alt     Ми вже писали про те, що Закон України від 04.06.2009 р. №1443-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження родючості ґрунтів», який планують ввести в дію З1 серпня поточного року, викликав у вітчизняних аграріїв неоднозначну реакцію.

          Сьогодні своїми міркуваннями ділиться генеральний директор ТОВ СП «Нібулон», Герой України Олексій Вадатурський.

         - Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження родючості ґрунтів» №1443-VI був прийнятий 4 червня минулого року, - нагадує Олексій Опанасович. - Згідно цього документу передбачено, що з 1 вересня 2010 року будуть внесені зміни до п. 4 ст. 22 Земельного кодексу України та ч. 3 ст. 52 Закону України «Про землеустрій», згідно яких «земельні ділянки сільгосппризначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва використовуються відповідно до розроблених і затверджених в установленому порядку проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель.

Якщо 1 вересня 2010 року згадуваний закон набере чинності, то власники та користувачі, які використовують земельні ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею більш як 100 га, зобов’язані будуть розробити й затвердити проекти землеустрою, які забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель.

Вже травень, а зміни до п. 3 ст. 52 Закону України «Про землеустрій» так і не внесені, а отже порядок розробки проекту землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, до цих пір не розроблений. Але згідно зі ст. 55 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено та зазначено, що у випадку нерозроблення відповідного Проекту землеустрою, використання земельних ділянок сільгосппризначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва без затверджених у випадку, визначених законом, проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, тягне за собою накладення штрафу на громадян від 50 до 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від 300 до 500 неподаткових мінімумів доходів громадян. Тобто, порядок розробки Проекту землеустрою й досі не розроблений Кабінетом Міністрів України, але штрафні санкції вже почнуть діяти у вересні 2010 року.  

Тож можна зробити висновок, що прийнятий Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо

 

altзбереження родючості ґрунтів» від 4 червня 2009 року за №1443-VI на сьогоднішній день є:

по-перше, недосконалим, про що свідчить відсутність порядку розроблення проекту землеустрою Кабінетом Міністрів України, а без нього не один агроовиробник не в змозі буде належним чином його розробити і затвердити;

         по-друге, дата набрання чинності закону вже встановлена, порядок розробки проекту землеустрою до цих пір не розроблений, а штрафні санкції починають діяти з 1 вересня 2010 року;

по-третє, даний проект землеустрою є нічим іншим, як викачкою великих коштів саме у сільгоспвиробників;

по-четверте, більшість договорів оренди землі укладено терміном на 5 років, тож про які сівозміни можна говорити?

по-п’яте, чи повинно враховуватися бажання власників земельних ділянок щодо розроблення відповідного проекту?

по-шосте, даний закон потрібно було прийняти ще до початку розпаювання земель;

по-сьоме, при достроковому розірванні договорів оренди землі, у випадку розроблення проекту землеустрою сільгоспвиробником, як це може вплинути на подальше використання цих земельних ділянок власниками земельних ділянок?

по-восьме, хто повинен погоджувати ці проекти, чи є у відділах Держкомзему кваліфіковані спеціалісти, які в достатній мірі зможуть надати наукове обґрунтування поняттям сівозміни, родючості ґрунтів тощо, та й взагалі чи є ці спеціалісти?

по-дев’яте, власники і користувачі, які використовують земельні ділянки площею більш як 100 га, зобов’язані будуть розробити проекти землеустрою і постає запитання, а як щодо власників і користувачів, які в наявності мають менше 100 га, тобто можуть «забруднювати» землю?

З прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження родючості ґрунтів» від 04.06.09 №1443-VI на загальнодержавному рівні врегульовано питання збереження родючості ґрунтів. А це, в свою чергу, має велике значення для розвитку України як аграрної країни.

Крім того, обов’язок використовувати земельні ділянки лише на підставі проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, ми вважаємо одним із позитивних моментів для подальшого розвитку агросектору економіки. Оскільки сьогодні переважна більшість пайовиків не має можливості самостійно обробляти власні землі й забезпечувати охорону ґрунтів, тому більшість земель сільгосппризначення знаходиться у користуванні більш-менш крупних товаровиробників, які працюють, як правило, без науково обгрунтованої ротації сівозміни за принципом швидкої вигоди. При цьому якісний стан земель на момент їх здачі в оренду та повернення орендарем власнику ніким не досліджується і не контролюється. Враховуючи останні зміни в законодавстві, орендарі земельних ділянок будуть зацікавлені в укладанні довгострокових договорів оренди землі.

Однак, на нашу думку, основною проблемою і недоліком зазначених законом змін є відсутність чітко встановленої та юридично закріпленої процедури підготовки і затвердження проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь. Більш того, «бюрократичний» апарат нашої держави значно ускладнить процедуру одержання в оренду земельних ділянок сільськогосподарського призначення.

 

 





Схожі новини
  • Сергій Тимченко: Варварську експлуатацію земель слід припинити
  • С.Стоянов: Ви все ще "неправильно" сієте? Тоді до вас вже йдуть!
  • Про семінар «Проблемні питання виготовлення та впровадження землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь і передбачають заходи з охорони земель»
  • Держсільгоспінспекція дбає про землеустрій сільськогосподарських угідь
  • Затверджено Порядок розроблення проектів землеустрою

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.