Аграрний тиждень. Україна
» » » Андрій Дикун: «Майбутнє за сучасними господарствами, які зможуть виробляти якісне молоко у вигідних з комерційної точки зору обсягах»
» » » Андрій Дикун: «Майбутнє за сучасними господарствами, які зможуть виробляти якісне молоко у вигідних з комерційної точки зору обсягах»

    Андрій Дикун: «Майбутнє за сучасними господарствами, які зможуть виробляти якісне молоко у вигідних з комерційної точки зору обсягах»


    Сьогодні для української молочної галузі характерні різкі контрасти, бо поряд із успішними рентабельними підприємствами безліч фермерських господарств, які працюють просто на межі виживання. Існуючі державні програми підтримки вітчизняного тваринництва, зокрема і доплати за вирощений молодняк ВРХ, лише частково вирішують проблеми виробників молочної продукції.

     

     

    Своїм баченням ситуації на вітчизняному ринку молока і перспектив його розвитку сьогодні ділиться президент Асоціації виробників молока Андрій Дикун.

     

    - Пане Андрію, в наш час багато говориться про привабливість українського ринку АПК для закордонних інвесторів. Наскільки привабливим для них є ринок молока?

     - Закордонні інвестори поки що масово не готові йти у цей сектор. Цьому є пояснення. Виробництво молока неможливе без сільськогосподарських земель, адже в молочарстві застосовуються корми, які не можна купити, а можна виробити у своєму господарстві. Але земельне питання в Україні вже котрий рік, як кажуть, у «підвішеному» стані, й ніхто не знає, коли і в який бік воно вирішиться. Ще одна причина в тому, що інвестиції в молочарство повертаються в середньому за вісім років. Оскільки гарантувати політичну стабільність на такий термін в нашій країні ніхто не може, то й іноземні інвестори не хочуть ризикувати. А ризикувати є чим, бо інвестиції у сучасну молочну ферму за різними оцінками становлять $10-15 тис. у розрахунку на одну корову. Якщо ж говорити про галузь переробки молока, то сьогодні вона в Україні представлена цілим рядом великих транснаціональних компаній, які успішно працюють.

     

    - А вітчизняні молочні ферми і переробні підприємства? Чи застосовують вони сучасні технології виробництва і переробки?

     - Якщо говорити про українських виробників молока в цілому, то тут можна побачити як занедбані ферми, що працюють «по-старому», так і найсучасніші ферми, обладнані за останнім словом техніки, що працюють за найпрогресивнішими технологіями. Лише торік таких господарств в Україні було відкрито кілька десятків. Зрозуміло, що майбутнє за сучасними господарствами, які зможуть виробляти якісне молоко у вигідних з комерційної точки зору обсягах. Застарілі господарства будуть змушені перебудувати свою роботу або піти з ринку. Серед молокопереробних підприємств також є чимало компаній, що відповідають найвищим світовим стандартам.

     

    - Чи експортують свою продукцію члени Асоціації виробників молока? І взагалі чи є перспектива розширення експорту української молочної продукції?

     - Асоціація виробників молока об’єднує молочні господарства, основною продукцією яких є сире молоко. Тож члени АВМ напряму не експортують свою продукцію. Якщо говорити про готову молочну продукцію, то вона експортується в десятки країн. Більшість з них купують порівняно невеликі обсяги українських молочних продуктів. А такі як Росія є нашими стратегічними торговими партнерами. Перспективи розширення географії експорту є, але на цьому шляху потрібно вирішити ще багато питань.

    - Наскільки наші стандарти відповідають вимогам країн Євросоюзу? Чи не доведеться нашим виробникам змінювати вимоги до якості молока, сиру та іншої молочної продукції? 

     - У Європі діють стандарти безпеки продукції на основі системи ХАССП. І наші виробники, які захочуть виходити на європейський ринок, будуть змушені впроваджувати такі стандарти. Але це нормальний процес і нічого неможливого тут немає. До речі, деякі українські виробники вже мають виробничі потужності на території інших країн, таких як Росія та Польща, а деякі вже готуються реалізувати подібні плани.

    - Часто лунають нарікання від фермерів, що літр їхньої продукції дешевший від пляшки газованої води. З чим це пов’язано і яким чином можна змінити ситуацію? 

     - Особливість вітчизняного молочного ринку в тому, що в залежності від сезону ціна на сировинне молоко сильно коливається: влітку вона падає, а взимку, навпаки, піднімається. Тому, умовно кажучи, половину року цінами не задоволені виробники, а іншу половину року - переробники. Щоб налагодити взаємовигідні стосунки між учасниками ринку, АВМ виступила ініціатором створення робочої групи з питань ціноутворення. Група вже створена, і ми сподіваємося, що вона суттєво полегшить роботу як виробників, так і переробників. Працюємо і над тим, щоб повернути прогресивну систему державних дотацій для виробників молока, а також удосконалити законодавство, що регулює діяльність кооперативів.

     

    Сергій БРУНЬ

     





    Схожі новини
  • У 2013 році Асоціація виробників молока обіцяє забезпечити понад 10 тисяч українських школярів безплатним молоком
  • Стурбовані молоком
  • ПДВ переробників віддадуть кооперативам
  • Микола Присяжнюк: «Загальне надходження молока на переробні підприємства зросло на 10%
  • На порозі великого молока

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Андрій Дикун: «Майбутнє за сучасними господарствами, які зможуть виробляти якісне молоко у вигідних з комерційної точки зору обсягах»


Сьогодні для української молочної галузі характерні різкі контрасти, бо поряд із успішними рентабельними підприємствами безліч фермерських господарств, які працюють просто на межі виживання. Існуючі державні програми підтримки вітчизняного тваринництва, зокрема і доплати за вирощений молодняк ВРХ, лише частково вирішують проблеми виробників молочної продукції.

 

 

Своїм баченням ситуації на вітчизняному ринку молока і перспектив його розвитку сьогодні ділиться президент Асоціації виробників молока Андрій Дикун.

 

- Пане Андрію, в наш час багато говориться про привабливість українського ринку АПК для закордонних інвесторів. Наскільки привабливим для них є ринок молока?

 - Закордонні інвестори поки що масово не готові йти у цей сектор. Цьому є пояснення. Виробництво молока неможливе без сільськогосподарських земель, адже в молочарстві застосовуються корми, які не можна купити, а можна виробити у своєму господарстві. Але земельне питання в Україні вже котрий рік, як кажуть, у «підвішеному» стані, й ніхто не знає, коли і в який бік воно вирішиться. Ще одна причина в тому, що інвестиції в молочарство повертаються в середньому за вісім років. Оскільки гарантувати політичну стабільність на такий термін в нашій країні ніхто не може, то й іноземні інвестори не хочуть ризикувати. А ризикувати є чим, бо інвестиції у сучасну молочну ферму за різними оцінками становлять $10-15 тис. у розрахунку на одну корову. Якщо ж говорити про галузь переробки молока, то сьогодні вона в Україні представлена цілим рядом великих транснаціональних компаній, які успішно працюють.

 

- А вітчизняні молочні ферми і переробні підприємства? Чи застосовують вони сучасні технології виробництва і переробки?

 - Якщо говорити про українських виробників молока в цілому, то тут можна побачити як занедбані ферми, що працюють «по-старому», так і найсучасніші ферми, обладнані за останнім словом техніки, що працюють за найпрогресивнішими технологіями. Лише торік таких господарств в Україні було відкрито кілька десятків. Зрозуміло, що майбутнє за сучасними господарствами, які зможуть виробляти якісне молоко у вигідних з комерційної точки зору обсягах. Застарілі господарства будуть змушені перебудувати свою роботу або піти з ринку. Серед молокопереробних підприємств також є чимало компаній, що відповідають найвищим світовим стандартам.

 

- Чи експортують свою продукцію члени Асоціації виробників молока? І взагалі чи є перспектива розширення експорту української молочної продукції?

 - Асоціація виробників молока об’єднує молочні господарства, основною продукцією яких є сире молоко. Тож члени АВМ напряму не експортують свою продукцію. Якщо говорити про готову молочну продукцію, то вона експортується в десятки країн. Більшість з них купують порівняно невеликі обсяги українських молочних продуктів. А такі як Росія є нашими стратегічними торговими партнерами. Перспективи розширення географії експорту є, але на цьому шляху потрібно вирішити ще багато питань.

- Наскільки наші стандарти відповідають вимогам країн Євросоюзу? Чи не доведеться нашим виробникам змінювати вимоги до якості молока, сиру та іншої молочної продукції? 

 - У Європі діють стандарти безпеки продукції на основі системи ХАССП. І наші виробники, які захочуть виходити на європейський ринок, будуть змушені впроваджувати такі стандарти. Але це нормальний процес і нічого неможливого тут немає. До речі, деякі українські виробники вже мають виробничі потужності на території інших країн, таких як Росія та Польща, а деякі вже готуються реалізувати подібні плани.

- Часто лунають нарікання від фермерів, що літр їхньої продукції дешевший від пляшки газованої води. З чим це пов’язано і яким чином можна змінити ситуацію? 

 - Особливість вітчизняного молочного ринку в тому, що в залежності від сезону ціна на сировинне молоко сильно коливається: влітку вона падає, а взимку, навпаки, піднімається. Тому, умовно кажучи, половину року цінами не задоволені виробники, а іншу половину року - переробники. Щоб налагодити взаємовигідні стосунки між учасниками ринку, АВМ виступила ініціатором створення робочої групи з питань ціноутворення. Група вже створена, і ми сподіваємося, що вона суттєво полегшить роботу як виробників, так і переробників. Працюємо і над тим, щоб повернути прогресивну систему державних дотацій для виробників молока, а також удосконалити законодавство, що регулює діяльність кооперативів.

 

Сергій БРУНЬ

 





Схожі новини
  • У 2013 році Асоціація виробників молока обіцяє забезпечити понад 10 тисяч українських школярів безплатним молоком
  • Стурбовані молоком
  • ПДВ переробників віддадуть кооперативам
  • Микола Присяжнюк: «Загальне надходження молока на переробні підприємства зросло на 10%
  • На порозі великого молока

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.