Аграрний тиждень. Україна
» » » Партнерство заради безпеки на дорогах
» » » Партнерство заради безпеки на дорогах

    Партнерство заради безпеки на дорогах


    ДТПЩодня, неначе з фронтових повідомлень, ми дізнаємося про десятки аварій на наших дорогах. Днями в МЧС порахували: з початку року в ДТП на території України загинуло 4 123 людини, ще 33 837 осіб – постраждали.

     

     За офіційною статистикою, в Україні кожні 18 хвилин стається ДТП, а кожні 118 хвилин в аваріях на дорогах гине людина. Кожен третій загиблий – молода людина віком до 29 років. У світі від дорожньо-транспортних пригод щороку гинуть понад 1 млн. 300 тис. осіб, отримують травми близько 50 мільйонів. Експерти Всесвітньої організації охорони здоров'я б’ють на сполох: якщо не вжити термінових заходів, то до 2020 року аварії на дорогах спричинятимуть більше смертей, ніж серцево-судинні захворювання та СНІД.

     

     Тому 2 березня 2010-го Генеральна Асамблея ООН прийняла резолюцію, якою проголосила 2011-2020 роки Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху. Мета Десятиліття – суттєво скоротити втрати на дорогах.

     

     В Україні втретє проводився Тиждень безпеки дорожнього руху (14-20 листопада) під гаслом «Партнерство заради безпеки!». Його організаторам стали Міністерство інфраструктури України, Міністерство внутрішніх справ України і Всеукраїнська громадська організація «Асоціація безпеки дорожнього руху». Генеральним партнером Тижня БДР 2011 виступило Моторне (транспортне) страхове бюро України.

     

     « Офіційна статистика свідчить про скорочення в Україні кількості аварій. Якщо торік під час Тижня БДР ми інформували, що в ДТП на добу гине 17 осіб, то цього року цифра трохи інша - 12 осіб, - підкреслив на прес-конференції президент ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху» Михайло Берлін. - Однак згідно з Національним соціологічним дослідженням, яке асоціація щорічно проводить спільно з Міжнародним фондом «Єдиний світ», 70% населення України дуже стурбоване ситуацією на дорогах.

     

     Чому ООН оголосила Десятиліття дій з БДР? Бо це не тільки національна проблема України, а проблема глобальна. І розроблений Глобальний план ООН на Десятиліття передбачає роботу в п'яти напрямках - вдосконалення управління безпекою дорожнього руху, проектування і будівництво безпечних доріг, проектування, будівництво та продаж безпечних автомобілів. А ще - безпечну поведінку людей на дорогах і надання допомоги постраждалим в ДТП. Ці п'ять напрямків і повинні бути реалізовані в Національній програмі з БДР. І без партнерства, без спільної участі держави, бізнесу, громадських організацій проблему смертності й дорожньо-транспортного травматизму вирішити практично неможливо.

     

    Генеральним партнером цьогорічного Тижня БДР є Моторне (транспортне) страхове бюро України. Це говорить про те, що страховий ринок нині реально розуміє, наскільки важливо й економічно вигідно страховому бізнесу брати участь у зменшенні смертності на дорогах.

     

    «Партнерство заради безпеки!» - ключова фраза, яка визначає подальший розвиток подій в Україні. Ми плануємо до кінця року спільно з міністерствами, відомствами розробити план роботи на наступний рік, затвердити його і вже реалізовувати ці завдання спільно».

     

     Заступник генерального директора МТСБУ Іван Гумінський зазначив, що проблема БДР стоїть, так би мовити, на трьох китах – автомобіль, дорога, людина. І кожна з цих складових потребує неабиякої уваги. Останніми роками держава немало зробила в сфері безпеки дорожнього руху. Так, Президент України звернувся до співвітчизників із закликом підтримати Десятиліття дій з БДР, проголошеного ООН, і дав відповідні розпорядження уряду.

     

    «Сьогодні ми ініціюємо перегляд закону про обов’язкове страхування цивільної відповідальності, бо розуміємо, що, приміром, кошти, які нині відшкодовують сім’ї травмованого в ДТП на лікування, надто малі. Більше того, щоб отримати таке відшкодування, потрібно пройти десяток інстанцій.

     

    Тим часом, людина, яка застрахувала свою цивільну відповідальність, за будь-якої ситуації (чи вона винуватець, чи потерпілий) має звертатися до своєї страхової компанії. І СК має швидко врегулювати це питання. Таке пряме врегулювання діє в країнах Західної Європи, і таку практику закладено в законопроект про обов’язкове страхування цивільної відповідальності, який, думаємо, Верховна Рада підтримає», - сказав І. Гумінський.

    В рамках тижня проведено низку заходів у столиці країни і в регіонах. Зокрема, за участі представників міністерств, Асоціації безпеки дорожнього руху, українських і міжнародних компаній, діяльність яких пов’язана з дорожнім рухом, відбулася Всеукраїнська конференція «Безпечний автомобіль». У Верховній Раді України відбулась спільна прес-конференція голови Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Віктора Швеця і голови підкомітету з питань державної безпеки Комітету з питань національної безпеки і оборони, голови Координаційної ради ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху» Олександра Скибінецького.

     

    У Міністерстві інфраструктури України проведено круглий стіл на тему «Державна політика у сфері підготовки, перепідготовки водіїв колісних транспортних засобів». Широкий суспільний резонанс викликали також прес-конференція, присвячена запуску в Україні проекту «Дитина в автомобілі», і VI Міжнародна науково-практична конференція «Безпека дорожнього руху: правові та організаційні аспекти», яка відбулася в Донецьку.

    Як і в попередні роки, на звернення асоціації відгукнулися Українська Православна Церква Київського Патріархату, Українська Православна Церква Російського Патріархату, Українська Греко-Католицька Церква, Римо-Католицька Церква в Україні, Духовне управління мусульман в Україні, Іудейська община та інші конфесії. І 20 листопада, у Всесвітній день пам’яті жертв дорожньо-транспортних пригод, у храмах цих конфесій відбулися поминальні панахиди за всіма загиблими на дорогах.

                                                                                                     Ольга МОРОЗОВА





    Схожі новини
  • ТИЖДЕНЬ ПІШОХОДА ЗАКІНЧИВСЯ. ТУРБОТА ПРО НЬОГО МАЄ ПРОДОВЖУВАТИСЯ
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • Зробити дорожній рух безпечнішим
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.