Аграрний тиждень. Україна
» » ФАХІВЕЦЬ ДЛЯ АГРОСЕКТОРУ
» » ФАХІВЕЦЬ ДЛЯ АГРОСЕКТОРУ

    ФАХІВЕЦЬ ДЛЯ АГРОСЕКТОРУ


    Обговорення. Сучасний ринок праці вимагає висококваліфікованих кадрів, що вміють творчо мислити, приймати нестандартні рішення. Саме підготовці фахівців та робітничих кадрів для аграрного сектора економіки було присвячено круглий стіл, що відбувся 13 квітня на базі Навчально-методичного центру Мінагрополітики України (селище Немішаєве).

    У роботі круглого столу взяли участь Анатолій Гойчук, в.о. директора Департаменту аграрної освіти, науки та дорадництва Міністерства аграрної політики України, В.В.Супрун, начальник Управління змісту професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки України, М.П.Хоменко, директор Навчально-методичного центру Міністерства аграрної політики України, Т.Д.Іщенко, директор Науково-методичного центру аграрної освіти, директори аграрних ліцеїв та профтехучилищ.
    Було зазначено, що підготовку фахівців для аграрної галузі здійснюють 22 вищі навчальні заклади 3-4 рівнів акредитації, 116 технікумів і коледжів та 302 професійно-технічні навчальні заклади сільськогосподарського профілю.
    Якість практичної підготовки, її ефективність залежать від вирішення ряду проблем.
    Серед основних завдань – зміцнення матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення навчальних закладів; організація ефективного проведення виробничих практик. Відзначалося, що на сьогодні проводиться робота із формування мережі та створення Єдиного банку даних базових господарств для проведення практик студентів навчальних закладів різних рівнів акредитації. Це дає можливість контролювати вибір студентом місця практики, а також залучати господарства різних форм власності до процесу підготовки кадрів, створення регіональних центрів із стажування викладачів, майстрів виробничого навчання, студентів. Це також сприятиме підвищенню професійної компетентності викладачів, майстрів виробничого навчання. Одним з пріоритетів визначено створення та розширення мережі навчально-практичних центрів.
    Враховуючи досвід провідних європейських країн, зокрема, можливості навчальних закладів, у 1998 році започатковано створення Навчально-практичних центрів. На той час матеріально-технічне забезпечення базових навчальних закладів дозволяло здійснювати підготовку студентів навчальних закладів регіону. НПЦ плідно співпрацюють з центрами зайнятості в питанні підготовки робітничих кадрів. На сьогодні в системі аграрної освіти діють 10 навчально-практичних центрів, що розташовані в 7 областях країни за напрямами: механізація сільського господарства, механізація тваринництва, агрономія, організація і технологія ведення фермерського господарства, будівництво та експлуатація будівель і споруд, обслуговування устаткувань і систем газопостачання, землевпорядкування. Планується відкриття навчально-практичних центрів із сільського зеленого туризму. За роки роботи центрів тут пройшло підготовку, перепідготовку та стажування понад 20 тис. слухачів, з них 75 % – студенти.
    Створення центрів – один із шляхів вирішення проблеми підготовки кадрів, але водночас залишається низка питань, які необхідно вирішувати. Це перш за все фінансування, оновлення техніки, устаткування, обладнання, проблема доставки, проживання, харчування слухачів, розширення мережі НПЦ за різними профілями тощо. Міністерство аграрної політики неодноразово зверталося з проханням до органів державної влади різних рівнів, заводів-виробників сільськогосподарської техніки та обладнання про сприяння в роботі НПЦ шляхом розміщення техніки, надання технічної та технологічної допомоги.
    У 2003 році Міністерством аграрної політики та Міністерством освіти і науки були проведені регіональні семінари-наради з інтеграційних процесів та створення мережі навчально-практичних центрів на базі вищих та професійно-технічних навчальних закладів аграрного профілю. Було визначено перелік навчальних закладів у кожній області, на базі яких мають створитися НПЦ. На даний момент цей перелік потребує уточнень і змін.
    Ці проблеми притаманні як аграрним закладам освіти, так і професійно-технічним, і їхнє вирішення потребує консолідації зусиль всіх зацікавлених сторін.
    Виходячи з вищезазначеного, учасниками круглого столу були винесені пропозиції підготувати звернення від Міністерства освіти і науки, Міністерства аграрної політики, навчальних закладів та навчально-практичних центрів до всіх зацікавлених суб'єктів, що можуть сприяти підготовці кадрів для АПК, підготувати звернення до уряду з пропозицією розробити цілеспрямовану програму з практичної підготовки учнів та студентів аграрних навчальних закладів, яка передбачала б консолідацію зусиль на створення спільних навчально-практичних центрів для проведення практик студентів навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації та учнів професійно-технічних навчальних закладів.

    Оксана ТКАЧУК, методист НМЦ





    Схожі новини
  • Аграрні навчальні заклади та підприємства спільно працюватимуть над покращенням умов навчання та практики студентів
  • У Мінагрополітики обговорили можливості підвищення престижності аграрної освіти
  • ЯКІСНА ОСВІТА – ВИМОГА ЧАСУ
  • Лідери АПК ХХІ століття
  • КРАЩИЙ ДИПЛОМ, КРАЩИЙ ПІДПРИЄМЕЦЬ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

ФАХІВЕЦЬ ДЛЯ АГРОСЕКТОРУ


Обговорення. Сучасний ринок праці вимагає висококваліфікованих кадрів, що вміють творчо мислити, приймати нестандартні рішення. Саме підготовці фахівців та робітничих кадрів для аграрного сектора економіки було присвячено круглий стіл, що відбувся 13 квітня на базі Навчально-методичного центру Мінагрополітики України (селище Немішаєве).

У роботі круглого столу взяли участь Анатолій Гойчук, в.о. директора Департаменту аграрної освіти, науки та дорадництва Міністерства аграрної політики України, В.В.Супрун, начальник Управління змісту професійно-технічної освіти Міністерства освіти і науки України, М.П.Хоменко, директор Навчально-методичного центру Міністерства аграрної політики України, Т.Д.Іщенко, директор Науково-методичного центру аграрної освіти, директори аграрних ліцеїв та профтехучилищ.
Було зазначено, що підготовку фахівців для аграрної галузі здійснюють 22 вищі навчальні заклади 3-4 рівнів акредитації, 116 технікумів і коледжів та 302 професійно-технічні навчальні заклади сільськогосподарського профілю.
Якість практичної підготовки, її ефективність залежать від вирішення ряду проблем.
Серед основних завдань – зміцнення матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення навчальних закладів; організація ефективного проведення виробничих практик. Відзначалося, що на сьогодні проводиться робота із формування мережі та створення Єдиного банку даних базових господарств для проведення практик студентів навчальних закладів різних рівнів акредитації. Це дає можливість контролювати вибір студентом місця практики, а також залучати господарства різних форм власності до процесу підготовки кадрів, створення регіональних центрів із стажування викладачів, майстрів виробничого навчання, студентів. Це також сприятиме підвищенню професійної компетентності викладачів, майстрів виробничого навчання. Одним з пріоритетів визначено створення та розширення мережі навчально-практичних центрів.
Враховуючи досвід провідних європейських країн, зокрема, можливості навчальних закладів, у 1998 році започатковано створення Навчально-практичних центрів. На той час матеріально-технічне забезпечення базових навчальних закладів дозволяло здійснювати підготовку студентів навчальних закладів регіону. НПЦ плідно співпрацюють з центрами зайнятості в питанні підготовки робітничих кадрів. На сьогодні в системі аграрної освіти діють 10 навчально-практичних центрів, що розташовані в 7 областях країни за напрямами: механізація сільського господарства, механізація тваринництва, агрономія, організація і технологія ведення фермерського господарства, будівництво та експлуатація будівель і споруд, обслуговування устаткувань і систем газопостачання, землевпорядкування. Планується відкриття навчально-практичних центрів із сільського зеленого туризму. За роки роботи центрів тут пройшло підготовку, перепідготовку та стажування понад 20 тис. слухачів, з них 75 % – студенти.
Створення центрів – один із шляхів вирішення проблеми підготовки кадрів, але водночас залишається низка питань, які необхідно вирішувати. Це перш за все фінансування, оновлення техніки, устаткування, обладнання, проблема доставки, проживання, харчування слухачів, розширення мережі НПЦ за різними профілями тощо. Міністерство аграрної політики неодноразово зверталося з проханням до органів державної влади різних рівнів, заводів-виробників сільськогосподарської техніки та обладнання про сприяння в роботі НПЦ шляхом розміщення техніки, надання технічної та технологічної допомоги.
У 2003 році Міністерством аграрної політики та Міністерством освіти і науки були проведені регіональні семінари-наради з інтеграційних процесів та створення мережі навчально-практичних центрів на базі вищих та професійно-технічних навчальних закладів аграрного профілю. Було визначено перелік навчальних закладів у кожній області, на базі яких мають створитися НПЦ. На даний момент цей перелік потребує уточнень і змін.
Ці проблеми притаманні як аграрним закладам освіти, так і професійно-технічним, і їхнє вирішення потребує консолідації зусиль всіх зацікавлених сторін.
Виходячи з вищезазначеного, учасниками круглого столу були винесені пропозиції підготувати звернення від Міністерства освіти і науки, Міністерства аграрної політики, навчальних закладів та навчально-практичних центрів до всіх зацікавлених суб'єктів, що можуть сприяти підготовці кадрів для АПК, підготувати звернення до уряду з пропозицією розробити цілеспрямовану програму з практичної підготовки учнів та студентів аграрних навчальних закладів, яка передбачала б консолідацію зусиль на створення спільних навчально-практичних центрів для проведення практик студентів навчальних закладів І-ІV рівнів акредитації та учнів професійно-технічних навчальних закладів.

Оксана ТКАЧУК, методист НМЦ





Схожі новини
  • Аграрні навчальні заклади та підприємства спільно працюватимуть над покращенням умов навчання та практики студентів
  • У Мінагрополітики обговорили можливості підвищення престижності аграрної освіти
  • ЯКІСНА ОСВІТА – ВИМОГА ЧАСУ
  • Лідери АПК ХХІ століття
  • КРАЩИЙ ДИПЛОМ, КРАЩИЙ ПІДПРИЄМЕЦЬ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.