Аграрний тиждень. Україна
» » Обслуговування в міжсезоння
» » Обслуговування в міжсезоння

    Обслуговування в міжсезоння


    Важливо правильно підготувати техніку до зимового зберігання, адже у багатьох випадках відсутність своєчасної підготовки призводить до загострення технічних проблем.

    Про комплекс заходів, який здатний забезпечити необхідний захист обладнання в період зимового зберігання і скорочення зносу деталей, ми розпитали у спеціалістів «АБА «Астра». Отримані поради по мінімізації зносу і профілактичного техобслуговування універсальні й підходять практично для всіх видів техніки. Якщо слідувати цим рекомендаціям, то можна уникнути багатьох проблем і потенційних поломок.
    За словами керівника групи AGCO Леоніда Кулика, найперше необхідно зняти акумулятор з сільгоспмашини. Як правило, у період міжсезоння акумулятори розряджаються або можуть повністю вийти з ладу.
    Важливим пунктом у технології зберігання також є захист деталей трактора від корозійного зносу. Незабарвлені металеві елементи корпусу рекомендується покривати шаром мастила. Попри запевняння багатьох операторів, паливний бак повинен бути повністю заправлений - це робиться для запобігання утворення в ньому конденсату.
    Ще один важливий момент - для змащення компресора необхідно виконувати короткочасні запуски системи кондиціонування, під час запуску машини на початку сезону не виключається можливість заклинювання компресора.

    Місце має значення. Найкращим місцем для зберігання трактора є гараж, де вплив зовнішніх умов і температурних коливань буде мінімізований. Однак не можна забувати і про особливості зберігання тракторів на вулиці. Незважаючи на слабкі сонячні промені взимку, внутрішня обшивка кабіни піддається вигоранню і, як наслідок, подальшій заміні. Тож при зберіганні на відкритому повітрі рекомендується накрити техніку тентом. Двигун трактора теж потребує особливого догляду – потрібно захистити від вологості вхідні й вихідні повітропроводи двигуна, а ремені на ньому послабити. Під впливом низьких температур гума втрачає свою еластичність, і за зиму колесо може сильно деформуватися. У таких випадках необхідно ставити машину на опори.
    Одна з найбільш небезпечних поломок, яку може спричинити тривале і неправильне зберігання, - це втрата гумовими ущільнювачами еластичності, що в подальшому може послужити причиною різного роду витоків. При цьому варто пам'ятати: порушення ущільнення в гідравлічних елементах трансмісії або просто в гідравлічній системі спричинить необхідність термінового дорогого ремонту, що включає в деяких випадках заміну вузлів. Наприклад, при порушенні ущільнення поршня елемента системи Power shuttle в трансмісії підвищена пробуксовка в муфті зчеплення може привести до її згоряння, тобто міняти в такому випадку доведеться весь модуль.

    В зоні підвищеного ризику. Для запобігання виникнення раптових збоїв необхідно своєчасно проводити профілактику - замінювати оливу і фільтри та обов'язково запускати техніку на короткі відрізки часу для змащення елементів.
    Під час зберігання ґрунтообробної і причіпної техніки необхідно дотримуватися всіх перерахованих вище рекомендацій, але особливу увагу приділити таким: повному усуненню навантаження на колеса і догляду за лакофарбовими поверхнями.
    По-перше, обов'язковою умовою є установка рами знарядь на спеціальні опори, які дозволяють уникнути викривлення покришок і підвищеного навантаження на колеса. По-друге, за час зимового простою деталі без лакофарбового покриття особливо схильні до корозії і окислення. Штоки гідроциліндрів, робочі органи знаряддя - диски, лапи культиватора, диски сошників - всі ці елементи знаходяться в зоні підвищеного ризику. Для нівелювання корозійних процесів перераховані поверхні необхідно змастити спеціальними речовинами для захисту від окислення. Наприклад, у деяких із просапних сівалок у новому сезоні часто трапляються проблеми з висіваючими дисками, що призводить у більшості випадків до зниження продуктивності.

    Комбайни. Взимку у клавішних комбайнів найбільш схильні до негативного впливу гумово-технічні вироби, приводні ланцюги, електрокомпоненти, гідравлічні вузли і механізми - їх дбайливе зберігання дозволить істотно збільшити термін експлуатації, знизити ймовірність раптових відмов і тим самим помітно підвищити ефективність роботи машини протягом наступного сезону. У більшості випадків у клавішних комбайнах з ладу виходять актуатори регулювання зазорів решіт і підбарабань, також починають текти сальники гідромоторів приводу стрічок і ножа на жатках. Всі ці деталі можна замінити і з початком нового сезону, але час на їх ремонт буде витрачено безповоротно, що негативно позначиться на врожаї.

    Обприскувачі. Під час зимового зберігання обприскувачів особливу увагу потрібно приділити системі обприскування. Після закінчення сезону, перед тим як термометри покажуть температуру нижче нуля, а вода перетвориться на лід, варто зробити наступне:

    • провести повну промивку всього контуру (з миючим засобом); 
    • злити рідину з бака, промити чистою водою; 
    • повністю злити контур рідини, стежити за тим, щоб насос не надто довго працював без води; 
    • провести обробку для запобігання замерзання, помістивши в бак достатню кількість охолоджуючої рідини; 
    • привести в рух всі клапани для захисту насоса, пристрої регулювання, фільтрів і шлангів; 
    • включити розпорошення для подачі охолоджуючої рідини на штангу. Коли рідина надійде до розпилювачів, зупинити розпорошення; 
    • крім системи обприскування, потрібно змастити всі шарніри, а на штоки гідроциліндрів нанести консистентне мастило.
    Для якісного міжсезонного зберігання сільськогосподарської техніки можна скористатися кваліфікованою допомогою - сервісні фахівці не тільки допоможуть впоратися з основним комплексом операцій з підготовки техніки до зимового зберігання, але і на професійному рівні виявлять всі можливі приховані поломки.

    Експерт
    Александр Рыжак, представитель компании «Агринол»

    Поскольку сельскохозяйственная техника чаще всего используется на протяжении трех сезонов, то для ее эксплуатации применяются смазочные материалы соответствующей категории. Таким образом, необходимость сезонной замены масел отсутствует, как например это требуется при эксплуатации коммерческого автопарка.
    Основное назначение масел и смазок – это уменьшение трения и износа деталей, в процессе эксплуатации техники. Исходя из этого, каких-то специальных требований к маслам и смазкам во время зимнего простоя техники не предъявляется – поскольку смазочные материалы в этот период выполняют функции антикоррозионного и консервационного характера.
    Если все же владельцы техники планируют проводить работы в зимний период, то в таком случае необходимо заранее позаботиться о подборе смазочных материалов предназначенных для работы при пониженных температурах. Такая продукция, обычно, производится на основе низкозастывающих базовых минеральных масел или синтетических жидкостей, позволяющих смазочным материалам, находиться в жидком состоянии даже при температуре ниже -30ºС. Использование специальных пакетов присадок придает маслам/смазкам свойства, обеспечивающие бесперебойную работу механизмов при низких температурах.
    Вывод техники после зимнего хранения в эксплуатацию, касательно смазочных материалов, не требует специального обслуживания. Достаточно проверить наличие смазки в узлах трения и уровень масла в рабочих системах, где это необходимо. Это позволит выявить негерметичные узлы трения и обнаружить течи, в случае поврежденных уплотнений. Для устранения подобных поломок необходимо обратиться в специализированный центр.





    Схожі новини
  • РАЗРУШЕНИЕ МИФОВ: ТЕСТИРОВАНИЕ МАСЛА «АГРИНОЛ»
  • Зберігання зерна оплачується в повному обсязі
  • Дефіцит складських потужностей
  • НАДЕЖНАЯ РАБОТА ТЕХНИКИ В ЗИМНИЕ МОРОЗЫ
  • Картопля круглий рік як молода

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Обслуговування в міжсезоння


Важливо правильно підготувати техніку до зимового зберігання, адже у багатьох випадках відсутність своєчасної підготовки призводить до загострення технічних проблем.

Про комплекс заходів, який здатний забезпечити необхідний захист обладнання в період зимового зберігання і скорочення зносу деталей, ми розпитали у спеціалістів «АБА «Астра». Отримані поради по мінімізації зносу і профілактичного техобслуговування універсальні й підходять практично для всіх видів техніки. Якщо слідувати цим рекомендаціям, то можна уникнути багатьох проблем і потенційних поломок.
За словами керівника групи AGCO Леоніда Кулика, найперше необхідно зняти акумулятор з сільгоспмашини. Як правило, у період міжсезоння акумулятори розряджаються або можуть повністю вийти з ладу.
Важливим пунктом у технології зберігання також є захист деталей трактора від корозійного зносу. Незабарвлені металеві елементи корпусу рекомендується покривати шаром мастила. Попри запевняння багатьох операторів, паливний бак повинен бути повністю заправлений - це робиться для запобігання утворення в ньому конденсату.
Ще один важливий момент - для змащення компресора необхідно виконувати короткочасні запуски системи кондиціонування, під час запуску машини на початку сезону не виключається можливість заклинювання компресора.

Місце має значення. Найкращим місцем для зберігання трактора є гараж, де вплив зовнішніх умов і температурних коливань буде мінімізований. Однак не можна забувати і про особливості зберігання тракторів на вулиці. Незважаючи на слабкі сонячні промені взимку, внутрішня обшивка кабіни піддається вигоранню і, як наслідок, подальшій заміні. Тож при зберіганні на відкритому повітрі рекомендується накрити техніку тентом. Двигун трактора теж потребує особливого догляду – потрібно захистити від вологості вхідні й вихідні повітропроводи двигуна, а ремені на ньому послабити. Під впливом низьких температур гума втрачає свою еластичність, і за зиму колесо може сильно деформуватися. У таких випадках необхідно ставити машину на опори.
Одна з найбільш небезпечних поломок, яку може спричинити тривале і неправильне зберігання, - це втрата гумовими ущільнювачами еластичності, що в подальшому може послужити причиною різного роду витоків. При цьому варто пам'ятати: порушення ущільнення в гідравлічних елементах трансмісії або просто в гідравлічній системі спричинить необхідність термінового дорогого ремонту, що включає в деяких випадках заміну вузлів. Наприклад, при порушенні ущільнення поршня елемента системи Power shuttle в трансмісії підвищена пробуксовка в муфті зчеплення може привести до її згоряння, тобто міняти в такому випадку доведеться весь модуль.

В зоні підвищеного ризику. Для запобігання виникнення раптових збоїв необхідно своєчасно проводити профілактику - замінювати оливу і фільтри та обов'язково запускати техніку на короткі відрізки часу для змащення елементів.
Під час зберігання ґрунтообробної і причіпної техніки необхідно дотримуватися всіх перерахованих вище рекомендацій, але особливу увагу приділити таким: повному усуненню навантаження на колеса і догляду за лакофарбовими поверхнями.
По-перше, обов'язковою умовою є установка рами знарядь на спеціальні опори, які дозволяють уникнути викривлення покришок і підвищеного навантаження на колеса. По-друге, за час зимового простою деталі без лакофарбового покриття особливо схильні до корозії і окислення. Штоки гідроциліндрів, робочі органи знаряддя - диски, лапи культиватора, диски сошників - всі ці елементи знаходяться в зоні підвищеного ризику. Для нівелювання корозійних процесів перераховані поверхні необхідно змастити спеціальними речовинами для захисту від окислення. Наприклад, у деяких із просапних сівалок у новому сезоні часто трапляються проблеми з висіваючими дисками, що призводить у більшості випадків до зниження продуктивності.

Комбайни. Взимку у клавішних комбайнів найбільш схильні до негативного впливу гумово-технічні вироби, приводні ланцюги, електрокомпоненти, гідравлічні вузли і механізми - їх дбайливе зберігання дозволить істотно збільшити термін експлуатації, знизити ймовірність раптових відмов і тим самим помітно підвищити ефективність роботи машини протягом наступного сезону. У більшості випадків у клавішних комбайнах з ладу виходять актуатори регулювання зазорів решіт і підбарабань, також починають текти сальники гідромоторів приводу стрічок і ножа на жатках. Всі ці деталі можна замінити і з початком нового сезону, але час на їх ремонт буде витрачено безповоротно, що негативно позначиться на врожаї.

Обприскувачі. Під час зимового зберігання обприскувачів особливу увагу потрібно приділити системі обприскування. Після закінчення сезону, перед тим як термометри покажуть температуру нижче нуля, а вода перетвориться на лід, варто зробити наступне:

Для якісного міжсезонного зберігання сільськогосподарської техніки можна скористатися кваліфікованою допомогою - сервісні фахівці не тільки допоможуть впоратися з основним комплексом операцій з підготовки техніки до зимового зберігання, але і на професійному рівні виявлять всі можливі приховані поломки.

Експерт
Александр Рыжак, представитель компании «Агринол»

Поскольку сельскохозяйственная техника чаще всего используется на протяжении трех сезонов, то для ее эксплуатации применяются смазочные материалы соответствующей категории. Таким образом, необходимость сезонной замены масел отсутствует, как например это требуется при эксплуатации коммерческого автопарка.
Основное назначение масел и смазок – это уменьшение трения и износа деталей, в процессе эксплуатации техники. Исходя из этого, каких-то специальных требований к маслам и смазкам во время зимнего простоя техники не предъявляется – поскольку смазочные материалы в этот период выполняют функции антикоррозионного и консервационного характера.
Если все же владельцы техники планируют проводить работы в зимний период, то в таком случае необходимо заранее позаботиться о подборе смазочных материалов предназначенных для работы при пониженных температурах. Такая продукция, обычно, производится на основе низкозастывающих базовых минеральных масел или синтетических жидкостей, позволяющих смазочным материалам, находиться в жидком состоянии даже при температуре ниже -30ºС. Использование специальных пакетов присадок придает маслам/смазкам свойства, обеспечивающие бесперебойную работу механизмов при низких температурах.
Вывод техники после зимнего хранения в эксплуатацию, касательно смазочных материалов, не требует специального обслуживания. Достаточно проверить наличие смазки в узлах трения и уровень масла в рабочих системах, где это необходимо. Это позволит выявить негерметичные узлы трения и обнаружить течи, в случае поврежденных уплотнений. Для устранения подобных поломок необходимо обратиться в специализированный центр.





Схожі новини
  • РАЗРУШЕНИЕ МИФОВ: ТЕСТИРОВАНИЕ МАСЛА «АГРИНОЛ»
  • Зберігання зерна оплачується в повному обсязі
  • Дефіцит складських потужностей
  • НАДЕЖНАЯ РАБОТА ТЕХНИКИ В ЗИМНИЕ МОРОЗЫ
  • Картопля круглий рік як молода

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.