Аграрний тиждень. Україна
» » Agropetrol
» » Agropetrol

    Agropetrol


    Хто би міг подумати, що вітчизняний нафтопереробний бізнес також потерпає від кризи? Та виявляється, це так. Утім, другий рік поспіль ті, хто залишився на ринку, демонструють нехай невеличкий, але позитив росту. Принаймні, так стверджують експерти паливного ринку. А ще наголошують: енергетичний ринок, як і аграрний – лідери національної економіки. І саме їхня співпраця може дати поштовх до розвитку країни.

     

     

    Не будемо сперечатись. Довіримось експертам. А вони розповіли чимало цікавого на нещодавньому і організованому вперше семінарі-конференції «Agropetrol 2018». Замислюючи цей захід, директор ExPro Consulting Геннадій Кобаль передбачав, що тема розмови зацікавить і нафтовиків, і аграріїв. Тому головню метою семінару стало знайомство представників аграрного сектору з виробниками і постачальниками енергоносіїв (природного газу, бензину, дизпалива, скрапленого газу) та мінеральних добрив.

    «Наш семінар викликав інтерес у різних компаній агросектору: і у великих холдингів (МХП, «Астарта», «Мрія», «Український Аграрний Холдинг» та інші), і у представників середніх та малих фермерських господарств, - наголосив Геннадій Кобаль. - Унікальний семінар відвідали спеціалісти департаментів закупівель, директори та власники агрокомпаній. Адже аграрії споживають на рік більше 1,4 млн т дизпалива та приблизно 380 млн кубометрів природного газу. Сумарно на енергоносії та міндобрива в поточних цінах агрокомпанії щороку витрачають близько 100 млрд гривень».

     

     

    На що здатен АПК

     

    Цифри – річ уперта. І саме вони свідчать: вітчизняний АПК показує щорічний тренд зростання. Про це присутнім розповіла Ольга Хабара, аналітик УКАБ. Кожного року частка сільського господарства у загальній структурі ВВП країни зростає. Максимум - 12% - ми бачили у 2015 році. За підсумками 2017 року, прогнозує аналітик, ця частка перетне 12,1% (до рівня 2015 р.).

    Ще один показник, який свідчить про розвиток агросектору, - залучення інвестицій. Частка їх освоєння також зростає. Якщо у 2011-му капітальні інвестиції складали 6% від загального обсягу, які припадали на всі виді економічної діяльності, то за три квартали (лише ці показники поки дає Держстат) сільське господарство освоїло 15,8%. При цьому не варто забувати, що сільське господарство також представлено в промисловому будівництві й переробній промисловості. Щоправда, за джерелами фінансування картина зовсім інша, що не додає оптимізму, адже 73% всіх інвестицій – це власні кошти підприємств. Отримавши певний прибуток, вони інвестують кошти у розвиток своїх підприємств. На жаль, освоєні іноземні інвестиції – це лише 1,8%. Що надзвичайно мало. Тут є над чим працювати, адже інвестор упереджено ставиться як до України, так і до агросектору зокрема. Основна причина побоювань – немає ринку землі. Ще потенційних інвесторів непокоїть швидка зміна правил гри. У нас досить часто змінюється законодавство, при цьому з учасниками ринку ніхто не радиться.

     

     

    Ольга ХАБАРА, аналітик УКАБ

     

    Зусилля наших аграріїв не марні, адже на світовій арені за результатами 2017-2018 МР Україна займає досить стійкі позиції. Так, за виробництвом пшениці та кукурудзи ми посідаємо 7 місце, ячменю – третє, а по соняшнику (2017 р. -12,1 млн т) і соняшниковій олії (5, 6 млн т) Україна - лідер на планеті. Олію ми експортуємо у 124 країни світу і представлені на всіх континентах. Поступово зростає і виробництво інших культур.

    Отримуючи позитивні результати від своєї діяльності, аграрії все більше вкладають грошей у технології. Так, ще одним показником розвитку сільгоспвиробництва в нашій країні є кількість закупленої техніки. Стрімке падіння закупівель ми бачили у 2009 і 2015 роках. А з 2016-го видний чіткий тренд зростання купівель тракторів, комбайнів, плугів, сівалок тощо. Тобто агровиробник, інвестуючи у довгострокову купівлю техніки, розраховує, що агроринок розвиватиметься. Нехай навіть повільними, але стабільними темпами.

     

     

    Паливо для аграріїв

    Якщо господарства вчасно матимуть необхідну їм кількість пального, то й усі весняні посівні роботи проведуть вчасно, вважає начальник відділу енергетики та відновлюваних джерел енергії Мінагрополітики Юрій Хоменко. Взагалі ж український АПК споживає щороку мінімум 1,3 млн т дизельного палива і не менше 300 тис. т бензинів. «Від вартості палив залежить собівартість аграрної продукції, що, без сумніву, впливає на її конкурентоспроможність, - заявив Юрій Хоменко. - Так, у структурі собівартості продукції рослинництва частка палива складає 12-20%, а тваринництва - 8-10%. Тому наше спільне завдання – знайти порозуміння й поставити аграріям необхідне їм пальне».

    Чиновник також наголосив, що, на жаль, у нашій державі паливо для агросектору не маркується, як це робиться в інших країнах. Маючи певну частку палив вітчизняного виробництва, аграрії аж ніяк не можуть претендувати на більш-менш стабільну ціну і купують ДП чи бензин за цінами, що складаються на ринку. А, як відомо, перед початком активної фази роботи АПК – весняна посівна чи збиральна кампанії – паливо на ринку дорожчає. Щоправда, є агрокомпанії, які можуть робити певний запас палива, та їх одиниці, адже викласти разово сотні тисяч гривень можуть хіба що агрохолдинги чи великі корпорації. У дрібного виробника такої можливості немає. Не допомагає в цьому аграрію і держава.

     

     

    ПАТ «Укргазвидобування» (УГВ):

    · 75% видобутку газу в Україні (15,3 млрд. м3)

    · 140 родовищ (302  млрд. м3підтверджених запасів)

    · Вертикально-інтегрована компанія повного циклу: від розвідки газових і газоконденсатних родовищ, розробки родовищ, транспортування, переробки газу, газового конденсату і нафти –
    до реалізації продуктів нафтопереробки та LPG

    · 6 переробних та виробничих підприємств

      · Найбільша компанія з видобутку та постачання природного газу і LPG на внутрішньому ринку (10,5% у 2017 році)

     

     

    Про те, що нафтопереробникам нелегко, нагадав учасникам семінару експерт ринку нафтопродуктів Олександр Сіренко. Він констатував, що з 2013 року ринок бензинів в Україні знизився на 30-50% в залежності від сегмента споживання. «Через високі ціни на АЗС, а також повільне зростання добробуту українців і в цілому економіки, частка бензинів у структурі споживання падає. Його витісняє LPG (скраплений газ) - на авто встановлюється обладнання для використання пропан-бутану. А щодо ДП, то з минулого року в Україну почався масовий завіз імпортних дешевих авто з дизельними двигунами, що були у використанні. Якщо донедавна, в 2013 році, обсяг ринку становив 3,7 млн т, то у 2017-му ми ледь вийшли на показник 2 млн тонн», - зазначив аналітик UPECO.

    Олександр Сіренко конкретизував своє бачення такими цифрами: через українські мережі АЗС торік продано 2,7 млрд л ДП (+0,5%), 2,47 млрд л бензину (-0,8%) і 2,45 млрд л LPG (+13,9%).

    До речі, аграрні компанії використовують близько 10 тис. т LPG на рік для забезпечення роботи сушарок, які використовують пропан-бутан для осушування зерна, заявив на семінарі комерційний директор ПАТ «Укргазвидобування» Сергій Федоренко. «Споживання LPG на даний момент не є дуже великим, але воно зростатиме. З огляду на те, що УГД об'єднує весь ланцюжок від виробництва до реалізації, а також рівні умови для всіх, аграрні компанії можуть виграти від співпраці з найбільшою державною компанією», – зазначив Федоренко.

    Цікавим є досвід роботи аграріїв з Шебелинським ГПЗ.

     

    Сергій ФЕДОРЕНКО, комерційний директор ПАТ «Укргазвидобування»

    Шебелинский ГПЗ 10% топлива от наших объемов (ПАО «Укргаздобыча») продает напрямую через биржу. Кто конечный потребитель - мы не можем проконтролировать. Но несколько агрохолдингов действительно имеют с нами долгосрочный контракт.

    Рынок топлива сегодня высококонкурентный, насыщен российским, литовским, белорусским продуктом и заточен на центральные, центрально-восточные и юго-восточные области – Полтава, Харьков, Сумы, Николаев, Запорожье. Клиенты, имеющие в этих регионах земельный банк, могут рассчитывать и получают более выгодную цену, нежели цена, по которой топливо может быть привезено из Новограда (Волынского?) или Беларуси.

    В 2015-2016 годах мы присматривались к программам партнерской финансовой поддержки (по примеру Syngenta, BASF и др. – авт.), как только вышли на качество дизелей Евро-5. Но оказалось, что мы не настолько большой трейдер и у нас не настолько много дилеров, чтобы мы работали по таким программам. К тому же к нам пришли несколько крупных клиентов, высказав готовность купить на бирже в честной борьбе дизель, и раскупили его. Поэтому у нас нет необходимости быть максимально гибкими в вопросах финансирования клиентов.

    Мы работаем по 100%-й предоплате. Получив деньги, можем в тот же день отгружать топливо. Это очень удобно, когда у кого-то проблема с поставкой из параллельных источников или когда возникают проблемы с погодой (замело и не могут доехать бензовозы), тогда мы без проблем, быстро и любыми путями доставляем топливо клиентам, которые находятся в 300 км от завода (Шебелинский ГПЗ – авт.).

    Никаких претензий по качеству топлива со стороны клиентов у нас никогда не было. При долгосрочных контрактах, при любых поставках мы отбираем арбитражные пробы и храним их. И если возникает спорный вопрос, он разрешается результатом нашего лабораторного исследования или данными любой другой лаборатории.

    У нас многие компании топливо закупают, и мы проводили им своеобразный ликбез, показывая тренды 2-х лет и периоды всплесков цен. Учитывая то, что в агросекторе основные работы приходятся на весну и осень, а пик потребления автотоплива, исходя из сезона отпускных поездок и туризма, - на середину июля - август и до конца октября, то наиболее удобное для агрария время покупки топлива – начало лета. Тогда есть вероятность купить по более благоприятной цене и весь необходимый объем.

    Если называть цифры, то наши продажи по объему производства LPG, светлых и темных нефтепродуктов – это где-то 800-900 млн грн в месяц, а для АПК этот объем - 80-90 млн гривен.

     

    Шебелинский ГПЗ (входит в структуру ПАО «Укргаздобыча») расположен в Харьковской области и является одним из двух работающих в Украине НПЗ. В 2016 г. завод перешел на выпуск бензинов и дизтоплива стандарта Евро-5. В 2015 г. объем переработки сырья на заводе составил 461 тыс. т, в 2016 г. - 515 тыс. т, в 2017 г. - оценочно 494 тыс. тонн. Продукция завода с 2016 г. реализуется на бирже в режиме электронных аукционов, также практикуются торги в режиме дифференциалов с оформлением терм-контрактов.

     

    Знайомство через презентації

    Представники СП «Полтавська газонафтова компанія» (ПГНК) презентували на семінарі нову комерційну стратегію. Протягом року ПГНК планує, крім продажів через посередників і трейдерів, вийти на прямі продажі кінцевим споживачам, зокрема агрокомпаніям.

    «Агросектор – один із ключових споживачів газу і нафтопродуктів в Україні. Полтавська газонафтова компанія є однією з провідних газовидобувних компаній в Україні й може бути цікава аграрному сектору як постачальник природного газу, зрідженого газу та інших нафтопродуктів. При цьому, завдяки відсутності посередників у нашій новій моделі продажів, ми готові запропонувати гнучкі підходи до співпраці», – підкреслив директор комерційного департаменту ПГНК Андрій Довганюк.

    «Нова модель продажів пропонує нашим потенційним клієнтам прозорий фінансовий механізм взаємодії без посередників. Ми готові до взаємовигідної співпраці з агрокомпаніями і будемо раді зробити свій внесок у розвиток України як світового лідера в галузі сільського господарства», – додав Кирило Заховавко, радник генерального директора ПГНК з комерційних питань.

    Литовська OilTanks показала присутнім аграріям свої комплексні технічні рішення для забезпечення паливом. Як запевнив присутніх представник компанії Євген Іванов, український ринок є пріоритетним для його компанії. Зокрема, експерт представив такі продукти - пластикові ємності для зберігання нафтопродуктів від 200 л до 30 тис. л, ємності для транспортування та дозаправки від 55 л до 980 л, устаткування для контролю і видачі (ТРК, контролер, рівнемір, модем передачі даних) тощо.

    За словами Євгена Іванова, компанія керується трьома принципами: екологія, економія і прогрес. OilTanks розпочала роботу в 2005 році як постачальник палива на литовський ринок у дрібнооптовому сегменті, та нині вже спеціалізується на пропозиціях комплексних технічних рішень для забезпечення паливом агропідприємств і фермерських господарств. Компанія готова реалізовувати як готову продукцію, так і виконувати спецзамовлення.

    Її представником в Україні є компанія Paltex.    

    Думку свого колеги підтримав директор компанії Paltex Андрій Пушак, нагадавши, що в нашій країні на розкрадання припадає 57% втрат нафтопродуктів. Водночас, за структурою втрат на знос устаткування припадає 25%, помилки технології - 10%, помилки вимірювання - 5%, властивості палива - 3%, відсутність контролю - 57%. Тому для скорочення розкрадання нафтопродуктів компанія пропонує використовувати маркування нафтопродуктів. Це дозволяє визначити виробника, бренд, марку за кольором тощо. Крім того, маркування дозволяє встановити, чи розбавлялося паливо і в якій кількості. Аналіз наявності маркера займає всього п'ять хвилин. Нині Paltex пропонує продукцію однієї з американських компаній, а саме маркери ОІМ-170 і ОІМ-175.

    Взагалі на «Agropetrol 2018» експерти і представники компаній обговорили чимало цікавих тем. Зокрема, аналізували роботу українського ринку LPG (якість, інфраструктура, політика розвитку, від чого залежать ціни на скраплений газ, формування котирувань на скраплений газ, використання пропан-бутану в агросекторі (опалення, сушарки, трактори)). Йшлося і про біржову торгівлю пальним та природним газом як інструмент заощадження коштів агрокомпаній. Ще однією темою дискусій став ринок міндобрив України та Європи, поставки добрив агросектору, перспективи виробництва добрив у нашій країні. Втім, це тема вже для іншої публікації.

     

    АВТОР Наталія Люпин






    Схожі новини
  • У 2017 році збільшилося виробництво лише одного виду м’яса
  • Україна залишається одним із стратегічних ринків для BASF
  • Мінагрополітики просить перевірити обґрунтованість цін на нафтопродукти
  • Переорієнтація на виробництво біопалива зменшить залежність держави від імпорту енергоносіїв
  • В Україні побудують заводи з виробництва газу з вугілля

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Agropetrol


Хто би міг подумати, що вітчизняний нафтопереробний бізнес також потерпає від кризи? Та виявляється, це так. Утім, другий рік поспіль ті, хто залишився на ринку, демонструють нехай невеличкий, але позитив росту. Принаймні, так стверджують експерти паливного ринку. А ще наголошують: енергетичний ринок, як і аграрний – лідери національної економіки. І саме їхня співпраця може дати поштовх до розвитку країни.

 

 

Не будемо сперечатись. Довіримось експертам. А вони розповіли чимало цікавого на нещодавньому і організованому вперше семінарі-конференції «Agropetrol 2018». Замислюючи цей захід, директор ExPro Consulting Геннадій Кобаль передбачав, що тема розмови зацікавить і нафтовиків, і аграріїв. Тому головню метою семінару стало знайомство представників аграрного сектору з виробниками і постачальниками енергоносіїв (природного газу, бензину, дизпалива, скрапленого газу) та мінеральних добрив.

«Наш семінар викликав інтерес у різних компаній агросектору: і у великих холдингів (МХП, «Астарта», «Мрія», «Український Аграрний Холдинг» та інші), і у представників середніх та малих фермерських господарств, - наголосив Геннадій Кобаль. - Унікальний семінар відвідали спеціалісти департаментів закупівель, директори та власники агрокомпаній. Адже аграрії споживають на рік більше 1,4 млн т дизпалива та приблизно 380 млн кубометрів природного газу. Сумарно на енергоносії та міндобрива в поточних цінах агрокомпанії щороку витрачають близько 100 млрд гривень».

 

 

На що здатен АПК

 

Цифри – річ уперта. І саме вони свідчать: вітчизняний АПК показує щорічний тренд зростання. Про це присутнім розповіла Ольга Хабара, аналітик УКАБ. Кожного року частка сільського господарства у загальній структурі ВВП країни зростає. Максимум - 12% - ми бачили у 2015 році. За підсумками 2017 року, прогнозує аналітик, ця частка перетне 12,1% (до рівня 2015 р.).

Ще один показник, який свідчить про розвиток агросектору, - залучення інвестицій. Частка їх освоєння також зростає. Якщо у 2011-му капітальні інвестиції складали 6% від загального обсягу, які припадали на всі виді економічної діяльності, то за три квартали (лише ці показники поки дає Держстат) сільське господарство освоїло 15,8%. При цьому не варто забувати, що сільське господарство також представлено в промисловому будівництві й переробній промисловості. Щоправда, за джерелами фінансування картина зовсім інша, що не додає оптимізму, адже 73% всіх інвестицій – це власні кошти підприємств. Отримавши певний прибуток, вони інвестують кошти у розвиток своїх підприємств. На жаль, освоєні іноземні інвестиції – це лише 1,8%. Що надзвичайно мало. Тут є над чим працювати, адже інвестор упереджено ставиться як до України, так і до агросектору зокрема. Основна причина побоювань – немає ринку землі. Ще потенційних інвесторів непокоїть швидка зміна правил гри. У нас досить часто змінюється законодавство, при цьому з учасниками ринку ніхто не радиться.

 

 

Ольга ХАБАРА, аналітик УКАБ

 

Зусилля наших аграріїв не марні, адже на світовій арені за результатами 2017-2018 МР Україна займає досить стійкі позиції. Так, за виробництвом пшениці та кукурудзи ми посідаємо 7 місце, ячменю – третє, а по соняшнику (2017 р. -12,1 млн т) і соняшниковій олії (5, 6 млн т) Україна - лідер на планеті. Олію ми експортуємо у 124 країни світу і представлені на всіх континентах. Поступово зростає і виробництво інших культур.

Отримуючи позитивні результати від своєї діяльності, аграрії все більше вкладають грошей у технології. Так, ще одним показником розвитку сільгоспвиробництва в нашій країні є кількість закупленої техніки. Стрімке падіння закупівель ми бачили у 2009 і 2015 роках. А з 2016-го видний чіткий тренд зростання купівель тракторів, комбайнів, плугів, сівалок тощо. Тобто агровиробник, інвестуючи у довгострокову купівлю техніки, розраховує, що агроринок розвиватиметься. Нехай навіть повільними, але стабільними темпами.

 

 

Паливо для аграріїв

Якщо господарства вчасно матимуть необхідну їм кількість пального, то й усі весняні посівні роботи проведуть вчасно, вважає начальник відділу енергетики та відновлюваних джерел енергії Мінагрополітики Юрій Хоменко. Взагалі ж український АПК споживає щороку мінімум 1,3 млн т дизельного палива і не менше 300 тис. т бензинів. «Від вартості палив залежить собівартість аграрної продукції, що, без сумніву, впливає на її конкурентоспроможність, - заявив Юрій Хоменко. - Так, у структурі собівартості продукції рослинництва частка палива складає 12-20%, а тваринництва - 8-10%. Тому наше спільне завдання – знайти порозуміння й поставити аграріям необхідне їм пальне».

Чиновник також наголосив, що, на жаль, у нашій державі паливо для агросектору не маркується, як це робиться в інших країнах. Маючи певну частку палив вітчизняного виробництва, аграрії аж ніяк не можуть претендувати на більш-менш стабільну ціну і купують ДП чи бензин за цінами, що складаються на ринку. А, як відомо, перед початком активної фази роботи АПК – весняна посівна чи збиральна кампанії – паливо на ринку дорожчає. Щоправда, є агрокомпанії, які можуть робити певний запас палива, та їх одиниці, адже викласти разово сотні тисяч гривень можуть хіба що агрохолдинги чи великі корпорації. У дрібного виробника такої можливості немає. Не допомагає в цьому аграрію і держава.

 

 

ПАТ «Укргазвидобування» (УГВ):

· 75% видобутку газу в Україні (15,3 млрд. м3)

· 140 родовищ (302  млрд. м3підтверджених запасів)

· Вертикально-інтегрована компанія повного циклу: від розвідки газових і газоконденсатних родовищ, розробки родовищ, транспортування, переробки газу, газового конденсату і нафти –
до реалізації продуктів нафтопереробки та LPG

· 6 переробних та виробничих підприємств

  · Найбільша компанія з видобутку та постачання природного газу і LPG на внутрішньому ринку (10,5% у 2017 році)

 

 

Про те, що нафтопереробникам нелегко, нагадав учасникам семінару експерт ринку нафтопродуктів Олександр Сіренко. Він констатував, що з 2013 року ринок бензинів в Україні знизився на 30-50% в залежності від сегмента споживання. «Через високі ціни на АЗС, а також повільне зростання добробуту українців і в цілому економіки, частка бензинів у структурі споживання падає. Його витісняє LPG (скраплений газ) - на авто встановлюється обладнання для використання пропан-бутану. А щодо ДП, то з минулого року в Україну почався масовий завіз імпортних дешевих авто з дизельними двигунами, що були у використанні. Якщо донедавна, в 2013 році, обсяг ринку становив 3,7 млн т, то у 2017-му ми ледь вийшли на показник 2 млн тонн», - зазначив аналітик UPECO.

Олександр Сіренко конкретизував своє бачення такими цифрами: через українські мережі АЗС торік продано 2,7 млрд л ДП (+0,5%), 2,47 млрд л бензину (-0,8%) і 2,45 млрд л LPG (+13,9%).

До речі, аграрні компанії використовують близько 10 тис. т LPG на рік для забезпечення роботи сушарок, які використовують пропан-бутан для осушування зерна, заявив на семінарі комерційний директор ПАТ «Укргазвидобування» Сергій Федоренко. «Споживання LPG на даний момент не є дуже великим, але воно зростатиме. З огляду на те, що УГД об'єднує весь ланцюжок від виробництва до реалізації, а також рівні умови для всіх, аграрні компанії можуть виграти від співпраці з найбільшою державною компанією», – зазначив Федоренко.

Цікавим є досвід роботи аграріїв з Шебелинським ГПЗ.

 

Сергій ФЕДОРЕНКО, комерційний директор ПАТ «Укргазвидобування»

Шебелинский ГПЗ 10% топлива от наших объемов (ПАО «Укргаздобыча») продает напрямую через биржу. Кто конечный потребитель - мы не можем проконтролировать. Но несколько агрохолдингов действительно имеют с нами долгосрочный контракт.

Рынок топлива сегодня высококонкурентный, насыщен российским, литовским, белорусским продуктом и заточен на центральные, центрально-восточные и юго-восточные области – Полтава, Харьков, Сумы, Николаев, Запорожье. Клиенты, имеющие в этих регионах земельный банк, могут рассчитывать и получают более выгодную цену, нежели цена, по которой топливо может быть привезено из Новограда (Волынского?) или Беларуси.

В 2015-2016 годах мы присматривались к программам партнерской финансовой поддержки (по примеру Syngenta, BASF и др. – авт.), как только вышли на качество дизелей Евро-5. Но оказалось, что мы не настолько большой трейдер и у нас не настолько много дилеров, чтобы мы работали по таким программам. К тому же к нам пришли несколько крупных клиентов, высказав готовность купить на бирже в честной борьбе дизель, и раскупили его. Поэтому у нас нет необходимости быть максимально гибкими в вопросах финансирования клиентов.

Мы работаем по 100%-й предоплате. Получив деньги, можем в тот же день отгружать топливо. Это очень удобно, когда у кого-то проблема с поставкой из параллельных источников или когда возникают проблемы с погодой (замело и не могут доехать бензовозы), тогда мы без проблем, быстро и любыми путями доставляем топливо клиентам, которые находятся в 300 км от завода (Шебелинский ГПЗ – авт.).

Никаких претензий по качеству топлива со стороны клиентов у нас никогда не было. При долгосрочных контрактах, при любых поставках мы отбираем арбитражные пробы и храним их. И если возникает спорный вопрос, он разрешается результатом нашего лабораторного исследования или данными любой другой лаборатории.

У нас многие компании топливо закупают, и мы проводили им своеобразный ликбез, показывая тренды 2-х лет и периоды всплесков цен. Учитывая то, что в агросекторе основные работы приходятся на весну и осень, а пик потребления автотоплива, исходя из сезона отпускных поездок и туризма, - на середину июля - август и до конца октября, то наиболее удобное для агрария время покупки топлива – начало лета. Тогда есть вероятность купить по более благоприятной цене и весь необходимый объем.

Если называть цифры, то наши продажи по объему производства LPG, светлых и темных нефтепродуктов – это где-то 800-900 млн грн в месяц, а для АПК этот объем - 80-90 млн гривен.

 

Шебелинский ГПЗ (входит в структуру ПАО «Укргаздобыча») расположен в Харьковской области и является одним из двух работающих в Украине НПЗ. В 2016 г. завод перешел на выпуск бензинов и дизтоплива стандарта Евро-5. В 2015 г. объем переработки сырья на заводе составил 461 тыс. т, в 2016 г. - 515 тыс. т, в 2017 г. - оценочно 494 тыс. тонн. Продукция завода с 2016 г. реализуется на бирже в режиме электронных аукционов, также практикуются торги в режиме дифференциалов с оформлением терм-контрактов.

 

Знайомство через презентації

Представники СП «Полтавська газонафтова компанія» (ПГНК) презентували на семінарі нову комерційну стратегію. Протягом року ПГНК планує, крім продажів через посередників і трейдерів, вийти на прямі продажі кінцевим споживачам, зокрема агрокомпаніям.

«Агросектор – один із ключових споживачів газу і нафтопродуктів в Україні. Полтавська газонафтова компанія є однією з провідних газовидобувних компаній в Україні й може бути цікава аграрному сектору як постачальник природного газу, зрідженого газу та інших нафтопродуктів. При цьому, завдяки відсутності посередників у нашій новій моделі продажів, ми готові запропонувати гнучкі підходи до співпраці», – підкреслив директор комерційного департаменту ПГНК Андрій Довганюк.

«Нова модель продажів пропонує нашим потенційним клієнтам прозорий фінансовий механізм взаємодії без посередників. Ми готові до взаємовигідної співпраці з агрокомпаніями і будемо раді зробити свій внесок у розвиток України як світового лідера в галузі сільського господарства», – додав Кирило Заховавко, радник генерального директора ПГНК з комерційних питань.

Литовська OilTanks показала присутнім аграріям свої комплексні технічні рішення для забезпечення паливом. Як запевнив присутніх представник компанії Євген Іванов, український ринок є пріоритетним для його компанії. Зокрема, експерт представив такі продукти - пластикові ємності для зберігання нафтопродуктів від 200 л до 30 тис. л, ємності для транспортування та дозаправки від 55 л до 980 л, устаткування для контролю і видачі (ТРК, контролер, рівнемір, модем передачі даних) тощо.

За словами Євгена Іванова, компанія керується трьома принципами: екологія, економія і прогрес. OilTanks розпочала роботу в 2005 році як постачальник палива на литовський ринок у дрібнооптовому сегменті, та нині вже спеціалізується на пропозиціях комплексних технічних рішень для забезпечення паливом агропідприємств і фермерських господарств. Компанія готова реалізовувати як готову продукцію, так і виконувати спецзамовлення.

Її представником в Україні є компанія Paltex.    

Думку свого колеги підтримав директор компанії Paltex Андрій Пушак, нагадавши, що в нашій країні на розкрадання припадає 57% втрат нафтопродуктів. Водночас, за структурою втрат на знос устаткування припадає 25%, помилки технології - 10%, помилки вимірювання - 5%, властивості палива - 3%, відсутність контролю - 57%. Тому для скорочення розкрадання нафтопродуктів компанія пропонує використовувати маркування нафтопродуктів. Це дозволяє визначити виробника, бренд, марку за кольором тощо. Крім того, маркування дозволяє встановити, чи розбавлялося паливо і в якій кількості. Аналіз наявності маркера займає всього п'ять хвилин. Нині Paltex пропонує продукцію однієї з американських компаній, а саме маркери ОІМ-170 і ОІМ-175.

Взагалі на «Agropetrol 2018» експерти і представники компаній обговорили чимало цікавих тем. Зокрема, аналізували роботу українського ринку LPG (якість, інфраструктура, політика розвитку, від чого залежать ціни на скраплений газ, формування котирувань на скраплений газ, використання пропан-бутану в агросекторі (опалення, сушарки, трактори)). Йшлося і про біржову торгівлю пальним та природним газом як інструмент заощадження коштів агрокомпаній. Ще однією темою дискусій став ринок міндобрив України та Європи, поставки добрив агросектору, перспективи виробництва добрив у нашій країні. Втім, це тема вже для іншої публікації.

 

АВТОР Наталія Люпин






Схожі новини
  • У 2017 році збільшилося виробництво лише одного виду м’яса
  • Україна залишається одним із стратегічних ринків для BASF
  • Мінагрополітики просить перевірити обґрунтованість цін на нафтопродукти
  • Переорієнтація на виробництво біопалива зменшить залежність держави від імпорту енергоносіїв
  • В Україні побудують заводи з виробництва газу з вугілля

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.