Аграрний тиждень. Україна
» » З бюджетних дотацій аграріями освоїно лише 1-ший мільярд із запланованого на 2018 рік
» » З бюджетних дотацій аграріями освоїно лише 1-ший мільярд із запланованого на 2018 рік

    З бюджетних дотацій аграріями освоїно лише 1-ший мільярд із запланованого на 2018 рік


    З бюджетних дотацій аграріями освоїно лише 1-ший мільярд із запланованого на 2018 рік Станом на середину жовтня сільгосптоваровиробники – реципієнти ресурсів державної підтримки – освоїли перший мільярд бюджетних дотацій із запланованих на 2018 рік 6,3 млрд грн. Рівень освоєння бюджетних коштів в цілому по бюджетних програмах підтримки розвитку сільського господарства на відповідну дату складає лише близько 27%, поінформував завідувач відділу податково-бюджетної політики Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», к.е.н. Леонід Тулуш.

    За його словами, рівень освоєння бюджетних коштів за окремими бюджетними програмами підтримки суттєво відрізняється, проте практично по кожній є недостатній.

    Дві бюджетні програми – 2801580 «Фінансова підтримка сільгоспвиробників» (в частині компенсації вартості сільгосптехніки та обладнання) та 2801350 «Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення садів, виноградників та ягідників» (в частині компенсації витрат на садивний матеріал) характеризуються найвищим з-поміж інших  програм рівнем освоєння – відповідно 45% та 40% від запланованого бюджетним розписом на січень-жовтень. Освоєні за цими програмами кошти займають третину в загальному обсязі отриманих у 2018 році сільгосптоваровиробниками бюджетних ресурсів.

    Натомість дві найбільш важливі програми фінансової підтримки, за якими передбачено майже 80% загального обсягу бюджетних дотацій – 2801540 «Підтримка галузі тваринництва» та 2801230 «Підтримка фермерських господарств» – відзначаються вкрай низькими показниками освоєння. Особливо це стосується програми підтримки фермерів, за якою рівень освоєння становить менш як 2%. Практично всі напрями даної програми у поточному році не спрацювали і потребують коригування, зауважив експерт.

    Рівень освоєння коштів у розрізі окремих напрямів ключової бюджетної програми 2801540 «Підтримка галузі тваринництва», на яку припадає 63,5% загальних обсягів бюджетної підтримки розвитку аграрного сектора у 2018 році, також суттєво різниться, зазначив Леонід Тулуш. Зокрема, за напрямом «Дотації за утримання корів» вже виплачено більш як половину річного обсягу і очікується практично повне освоєння за результатам року. Рівень освоєння бюджетних коштів за програмами «Дотації за молодняк», «Часткове відшкодування вартості племінних тварин», «Часткове відшкодування вартості збудованих об’єктів» поки коливається у діапазоні 18-20% і навряд чи наблизиться до 100% за результатами року. Напрями «Компенсація відсотків по кредитах» та «Компенсація вартості об'єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів» не спрацювали – в першу чергу через специфічні умови отримання бюджетних ресурсів.

    Варто також відзначити, що темпи освоєння ресурсів бюджетних програм підтримки за останні два місяці є невисокими, що створює загрози для річних показників, зауважив експерт. Зокрема, із середини вересня по середину жовтня було освоєно лише 200 млн грн дотацій –3,2% від запланованого річного обсягу.

    Низький рівень освоєння бюджетних ресурсів підтримки у 2018 році пояснюється кількома причинами, вважає Леонід Тулуш.

    З одного боку, недосконалістю механізмів розподілу бюджетних коштів – дається взнаки тривала відсутність практики функціонування бюджетних програм підтримки. Адже 2008 рік став останнім, в якому обсяги підтримки були досить значимими і перевищували 1 млрд дол. США по факту, нагадав експерт З іншого – інертністю суб’єктів, на яких уряд зробив акцент при наданні державної фінансової підтримки.

    Проте, незважаючи на не досить вдалий досвід функціонування бюджетних програм у поточному році, не варто кардинально змінювати інструментарій підтримки у Держбюджеті-2019. Для забезпечення якісних структурних змін в аграрній галузі, зокрема розвитку сільгоспвиробництва у сегменті малого агробізнесу, необхідно привчити відповідних суб’єктів до культури освоєння бюджетних коштів, удосконалюючи водночас механізми їх надання. Адже потенційні отримувачі бюджетних коштів мають підлаштовуватися під умови бюджетних програм і певним чином трансформувати свою діяльність у потрібному для держави та споживачів руслі. Інакше бажаних структурних змін щодо розвитку галузі досягти не вдасться, підсумував Леонід Тулуш.





    Схожі новини
  • Гроші на АПК у 2017 році пішли переважно на виробників курятини
  • Аграрні асоціації висловили свої пропозиції щодо держпідтримки АПК у 2018 році
  • У 2016 році фермери отримали 14,8 млн грн фінансової підтримки
  • Уряд змінив механізм використання коштів на операції з об’єктами державного цінового регулювання
  • Чи ефективно використовуємо бюджетну підтримку?

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

З бюджетних дотацій аграріями освоїно лише 1-ший мільярд із запланованого на 2018 рік


З бюджетних дотацій аграріями освоїно лише 1-ший мільярд із запланованого на 2018 рік Станом на середину жовтня сільгосптоваровиробники – реципієнти ресурсів державної підтримки – освоїли перший мільярд бюджетних дотацій із запланованих на 2018 рік 6,3 млрд грн. Рівень освоєння бюджетних коштів в цілому по бюджетних програмах підтримки розвитку сільського господарства на відповідну дату складає лише близько 27%, поінформував завідувач відділу податково-бюджетної політики Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», к.е.н. Леонід Тулуш.

За його словами, рівень освоєння бюджетних коштів за окремими бюджетними програмами підтримки суттєво відрізняється, проте практично по кожній є недостатній.

Дві бюджетні програми – 2801580 «Фінансова підтримка сільгоспвиробників» (в частині компенсації вартості сільгосптехніки та обладнання) та 2801350 «Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення садів, виноградників та ягідників» (в частині компенсації витрат на садивний матеріал) характеризуються найвищим з-поміж інших  програм рівнем освоєння – відповідно 45% та 40% від запланованого бюджетним розписом на січень-жовтень. Освоєні за цими програмами кошти займають третину в загальному обсязі отриманих у 2018 році сільгосптоваровиробниками бюджетних ресурсів.

Натомість дві найбільш важливі програми фінансової підтримки, за якими передбачено майже 80% загального обсягу бюджетних дотацій – 2801540 «Підтримка галузі тваринництва» та 2801230 «Підтримка фермерських господарств» – відзначаються вкрай низькими показниками освоєння. Особливо це стосується програми підтримки фермерів, за якою рівень освоєння становить менш як 2%. Практично всі напрями даної програми у поточному році не спрацювали і потребують коригування, зауважив експерт.

Рівень освоєння коштів у розрізі окремих напрямів ключової бюджетної програми 2801540 «Підтримка галузі тваринництва», на яку припадає 63,5% загальних обсягів бюджетної підтримки розвитку аграрного сектора у 2018 році, також суттєво різниться, зазначив Леонід Тулуш. Зокрема, за напрямом «Дотації за утримання корів» вже виплачено більш як половину річного обсягу і очікується практично повне освоєння за результатам року. Рівень освоєння бюджетних коштів за програмами «Дотації за молодняк», «Часткове відшкодування вартості племінних тварин», «Часткове відшкодування вартості збудованих об’єктів» поки коливається у діапазоні 18-20% і навряд чи наблизиться до 100% за результатами року. Напрями «Компенсація відсотків по кредитах» та «Компенсація вартості об'єктів, профінансованих за рахунок банківських кредитів» не спрацювали – в першу чергу через специфічні умови отримання бюджетних ресурсів.

Варто також відзначити, що темпи освоєння ресурсів бюджетних програм підтримки за останні два місяці є невисокими, що створює загрози для річних показників, зауважив експерт. Зокрема, із середини вересня по середину жовтня було освоєно лише 200 млн грн дотацій –3,2% від запланованого річного обсягу.

Низький рівень освоєння бюджетних ресурсів підтримки у 2018 році пояснюється кількома причинами, вважає Леонід Тулуш.

З одного боку, недосконалістю механізмів розподілу бюджетних коштів – дається взнаки тривала відсутність практики функціонування бюджетних програм підтримки. Адже 2008 рік став останнім, в якому обсяги підтримки були досить значимими і перевищували 1 млрд дол. США по факту, нагадав експерт З іншого – інертністю суб’єктів, на яких уряд зробив акцент при наданні державної фінансової підтримки.

Проте, незважаючи на не досить вдалий досвід функціонування бюджетних програм у поточному році, не варто кардинально змінювати інструментарій підтримки у Держбюджеті-2019. Для забезпечення якісних структурних змін в аграрній галузі, зокрема розвитку сільгоспвиробництва у сегменті малого агробізнесу, необхідно привчити відповідних суб’єктів до культури освоєння бюджетних коштів, удосконалюючи водночас механізми їх надання. Адже потенційні отримувачі бюджетних коштів мають підлаштовуватися під умови бюджетних програм і певним чином трансформувати свою діяльність у потрібному для держави та споживачів руслі. Інакше бажаних структурних змін щодо розвитку галузі досягти не вдасться, підсумував Леонід Тулуш.





Схожі новини
  • Гроші на АПК у 2017 році пішли переважно на виробників курятини
  • Аграрні асоціації висловили свої пропозиції щодо держпідтримки АПК у 2018 році
  • У 2016 році фермери отримали 14,8 млн грн фінансової підтримки
  • Уряд змінив механізм використання коштів на операції з об’єктами державного цінового регулювання
  • Чи ефективно використовуємо бюджетну підтримку?

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.