Аграрний тиждень. Україна
» » » Земля надії
» » » Земля надії

    Земля надії


    Стан і перспективи розвитку земельних відносин та системи землекористування в аграрному секторі економіки України розглянуто на нещодавньому спільному засіданні колегій Державного комітету України із земельних ресурсів і Міністерства аграрної політики України. На засіданні головували міністр аграрної політики України Юрій Мельник і перший заступник голови Держкомзему Антон Третяк. З основними доповідями виступили перший заступник голови Держкомзему Антон Третяк і заступник міністра агрополітики Роман Шмідт.    altЕрозія і мінливість законів   Під час обговорення доповідей учасники засідання колегій констатували: сьогодні немає належного державного контролю за зміною родючості ґрунтів, дотриманням технологій вирощування сільгоспкультур. Високий рівень розораності угідь, подрібнення великих земельних масивів на окремі ділянки, розширення посівів енергонасичених культур, незадовільний стан лісозахисних смуг призвели до розвитку ерозійних процесів. Щорічні втрати родючого ґрунту сягають 15-20 тонн з гектара. Різними видами та ступенями деградації охоплено до 20 млн. га земель сільгосппризначення. На жаль, постійні зміни до Закону України «Про плату за землю», на думку доповідачів, призводять до того, що кошти за землю не використовуються за цільовим призначенням, зокрема, на фінансування заходів з раціонального використання та охорони ґрунтів, підвищення родючості, ведення державного земельного кадастру, землеустрою, моніторингу земель тощо. Отже, учасники засідання у своєму рішенні запропонували відновити дії відповідних статей закону задля концентрації на національному рівні 30% коштів, що надходять від земельного податку, для здійснення заходів із охорони та збереження родючості сільськогосподарських угідь.          altПри укладанні договорів оренди та при здійсненні їх державної реєстрації ігноруються вимоги частини другої ст.19 Закону України «Про оренду землі», якою передбачено, що строк дії договору оренди земельних ділянок визначається з урахуванням періоду ротації основної сівозміни згідно з проектами землеустрою, а також немає механізму контролю за поверненням орендованих земельних ділянок в належному стані після закінчення терміну їх оренди.   Урегулювання задля ефективності   Учасники засідання були єдині й у тім, що врегулювання земельних відносин сприятиме стабільності та ефективності функціонування системи сільськогосподарського землекористування, що зорієнтована на вирішення питань продовольчої безпеки країни, досягнення добробуту громадян і розвиток сільських територій. Таким чином більш доцільно вирішувати найпроблемніші питання формування цивілізованого ринку земель сільгосппризначення, використання, відтворення і охорони цих земель, збереження родючості ґрунтів. Отже, матимемо змогу проводити прогнозовану, прозору політику земельних відносин, яка сприятиме зростанню довіри населення, його переконанню у незворотності земельної реформи, активізації інвестиційних процесів у аграрному секторі.   Де поставити крапки   Зважаючи на вищезазначене, рішенням колегій, зокрема, ухвалено доручити відповідним відомствам розробити і внести на розгляд Кабінету Міністрів України проект Державної цільової програми розвитку земельних відносин на період до 2015 року. Ініціювати пропозицію першочергового розгляду і прийняття Верховною Радою України законів: «Про державний земельний кадастр», «Про державний земельний іпотечний банк», «Про ринок земель», а також законопроектів «Про управління землями державної власності», «Про державну інвентаризацію земель», «Про зонування земель», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження родючості ґрунтів», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання Державній Інспекції з контролю за використанням і охороною земель більш дієвих повноважень». Сприяти розгляду Кабінетом Міністрів проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо консервації та агрохімічної паспортизації земель)», вжити організаційні заходи щодо створення Державної служби охорони родючості ґрунтів. altПідготувати правові та інституційні підстави для відміни мораторію на купівлю-продаж земель сільгосппризначення, сприяти прийняттю Закону України «Про сільські товариства з регулювання обороту земель сільськогосподарського призначення», створити інституційні умови для функціонування ринку земель сільськогосподарського призначення. Розробити науково обгрунтовані рекомендації щодо формування оптимальних розмірів землекористування з метою запровадження ефективної системи раціонального сільськогосподарського землекористування, здійснити розробку, затвердження та реалізацію науково-технічної програми із землеустрою сільських територій та сільськогосподарських землекористувань, яка включатиме механізми інвентаризації земельної власності на селі, зонування земель сільських територій за доцільністю їх використання та інвестиційною привабливістю, еколого-економічне обґрунтування організації сівозмін з урахуванням ринкової кон'юнктури, організацію землеохоронних заходів. Також вирішено продовжити роботу з формування оптимальних розмірів земельних масивів для ведення прибуткового, конкурентоспроможного агровиробництва, в тому числі через механізм участі у державних програмах стимулювання виробництва сільгосппродукції, встановлення диференційованого земельного податку залежно від територіальної інфраструктури і розміру землекористування. Фахівцям відомств доручено підготувати проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про оренду землі» в частині встановлення мінімального терміну оренди землі - 10 років, а також законопроекти: «Про внесення змін до Закону України «Про плату за землю», «Про Загальнодержавну програму використання та охорони земель», розробити та затвердити механізм контролю за якісним станом земельних ділянок, що були надані в оренду, після закінчення терміну оренди землі. Вирішено сприяти об'єднанню дрібних земельних ділянок. Заплановано розробити методичні рекомендації Порядку регулювання земельних відносин між власниками земельних паїв та господарюючими суб'єктами. Незабаром будуть опрацьовані пропозиції з оптимізації співвідношення форм землекористування господарюючих суб'єктів, правових підстав зміни цільового призначення земельних часток (паїв), приєднаних особистими селянськими господарствами. А також визначені критерії професійних вимог до господарюючих суб'єктів при набутті ними прав на землі сільгосппризначення для здійснення сільськогосподарської діяльності. Прийнято й ряд інших рішень. Наприклад, створити робочу комісію для розгляду проблем, які виникають в земельних відносинах при здійсненні державної реєстрації правовстановлюючих документів на землю, внесенні змін до договорів оренди земельних ділянок та їх перереєстрації, а також по дотриманню вимог, визначених частиною другою ст. 19 Закону України «Про оренду землі», якою передбачено, що при передачі в оренду сільгоспугідь для ведення товарного сільськогосподарського виробництва строк дії договору оренди земельних ділянок визначається з урахуванням періоду ротації основної сівозміни згідно з проектами землеустрою. Заплановано перевірити роботу ДП «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі» по дотриманню законодавства при проведенні державної реєстрації правовстановлюючих документів на землю, особливо щодо вартості надання послуг і термінів реєстрації. У обговоренні актуальних проблем земельної тематики взяли участь члени колегій Мінагрополітики та Держкомзему, народні депутати України, представники УААН, секретаріату Кабінету Міністрів України, апарату Верховної Ради, центральних органів виконавчої влади, РНБОУ, представники органів місцевого самоврядування, керівники агропідприємств, члени громадських рад Держкомзему та Мінагрополітики.                                                                                       

    Василь ШАЛЕНКО   





    Схожі новини
  • Законопроект про обіг земель захистить інтереси власників земель сільгосппризначення
  • У ВР запропонували новий механізм продовження мораторію на продаж земель
  • Комуністи пропонують продовжити мораторій на продаж сільськогосподарських земель
  • ВР пропонує уточнити порядок затвердження розміру викупної ціни земельної ділянки
  • Недосконалий закон ускладнить процедуру одержання землі в оренду

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Земля надії


Стан і перспективи розвитку земельних відносин та системи землекористування в аграрному секторі економіки України розглянуто на нещодавньому спільному засіданні колегій Державного комітету України із земельних ресурсів і Міністерства аграрної політики України. На засіданні головували міністр аграрної політики України Юрій Мельник і перший заступник голови Держкомзему Антон Третяк. З основними доповідями виступили перший заступник голови Держкомзему Антон Третяк і заступник міністра агрополітики Роман Шмідт.    altЕрозія і мінливість законів   Під час обговорення доповідей учасники засідання колегій констатували: сьогодні немає належного державного контролю за зміною родючості ґрунтів, дотриманням технологій вирощування сільгоспкультур. Високий рівень розораності угідь, подрібнення великих земельних масивів на окремі ділянки, розширення посівів енергонасичених культур, незадовільний стан лісозахисних смуг призвели до розвитку ерозійних процесів. Щорічні втрати родючого ґрунту сягають 15-20 тонн з гектара. Різними видами та ступенями деградації охоплено до 20 млн. га земель сільгосппризначення. На жаль, постійні зміни до Закону України «Про плату за землю», на думку доповідачів, призводять до того, що кошти за землю не використовуються за цільовим призначенням, зокрема, на фінансування заходів з раціонального використання та охорони ґрунтів, підвищення родючості, ведення державного земельного кадастру, землеустрою, моніторингу земель тощо. Отже, учасники засідання у своєму рішенні запропонували відновити дії відповідних статей закону задля концентрації на національному рівні 30% коштів, що надходять від земельного податку, для здійснення заходів із охорони та збереження родючості сільськогосподарських угідь.          altПри укладанні договорів оренди та при здійсненні їх державної реєстрації ігноруються вимоги частини другої ст.19 Закону України «Про оренду землі», якою передбачено, що строк дії договору оренди земельних ділянок визначається з урахуванням періоду ротації основної сівозміни згідно з проектами землеустрою, а також немає механізму контролю за поверненням орендованих земельних ділянок в належному стані після закінчення терміну їх оренди.   Урегулювання задля ефективності   Учасники засідання були єдині й у тім, що врегулювання земельних відносин сприятиме стабільності та ефективності функціонування системи сільськогосподарського землекористування, що зорієнтована на вирішення питань продовольчої безпеки країни, досягнення добробуту громадян і розвиток сільських територій. Таким чином більш доцільно вирішувати найпроблемніші питання формування цивілізованого ринку земель сільгосппризначення, використання, відтворення і охорони цих земель, збереження родючості ґрунтів. Отже, матимемо змогу проводити прогнозовану, прозору політику земельних відносин, яка сприятиме зростанню довіри населення, його переконанню у незворотності земельної реформи, активізації інвестиційних процесів у аграрному секторі.   Де поставити крапки   Зважаючи на вищезазначене, рішенням колегій, зокрема, ухвалено доручити відповідним відомствам розробити і внести на розгляд Кабінету Міністрів України проект Державної цільової програми розвитку земельних відносин на період до 2015 року. Ініціювати пропозицію першочергового розгляду і прийняття Верховною Радою України законів: «Про державний земельний кадастр», «Про державний земельний іпотечний банк», «Про ринок земель», а також законопроектів «Про управління землями державної власності», «Про державну інвентаризацію земель», «Про зонування земель», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо збереження родючості ґрунтів», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання Державній Інспекції з контролю за використанням і охороною земель більш дієвих повноважень». Сприяти розгляду Кабінетом Міністрів проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо консервації та агрохімічної паспортизації земель)», вжити організаційні заходи щодо створення Державної служби охорони родючості ґрунтів. altПідготувати правові та інституційні підстави для відміни мораторію на купівлю-продаж земель сільгосппризначення, сприяти прийняттю Закону України «Про сільські товариства з регулювання обороту земель сільськогосподарського призначення», створити інституційні умови для функціонування ринку земель сільськогосподарського призначення. Розробити науково обгрунтовані рекомендації щодо формування оптимальних розмірів землекористування з метою запровадження ефективної системи раціонального сільськогосподарського землекористування, здійснити розробку, затвердження та реалізацію науково-технічної програми із землеустрою сільських територій та сільськогосподарських землекористувань, яка включатиме механізми інвентаризації земельної власності на селі, зонування земель сільських територій за доцільністю їх використання та інвестиційною привабливістю, еколого-економічне обґрунтування організації сівозмін з урахуванням ринкової кон'юнктури, організацію землеохоронних заходів. Також вирішено продовжити роботу з формування оптимальних розмірів земельних масивів для ведення прибуткового, конкурентоспроможного агровиробництва, в тому числі через механізм участі у державних програмах стимулювання виробництва сільгосппродукції, встановлення диференційованого земельного податку залежно від територіальної інфраструктури і розміру землекористування. Фахівцям відомств доручено підготувати проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про оренду землі» в частині встановлення мінімального терміну оренди землі - 10 років, а також законопроекти: «Про внесення змін до Закону України «Про плату за землю», «Про Загальнодержавну програму використання та охорони земель», розробити та затвердити механізм контролю за якісним станом земельних ділянок, що були надані в оренду, після закінчення терміну оренди землі. Вирішено сприяти об'єднанню дрібних земельних ділянок. Заплановано розробити методичні рекомендації Порядку регулювання земельних відносин між власниками земельних паїв та господарюючими суб'єктами. Незабаром будуть опрацьовані пропозиції з оптимізації співвідношення форм землекористування господарюючих суб'єктів, правових підстав зміни цільового призначення земельних часток (паїв), приєднаних особистими селянськими господарствами. А також визначені критерії професійних вимог до господарюючих суб'єктів при набутті ними прав на землі сільгосппризначення для здійснення сільськогосподарської діяльності. Прийнято й ряд інших рішень. Наприклад, створити робочу комісію для розгляду проблем, які виникають в земельних відносинах при здійсненні державної реєстрації правовстановлюючих документів на землю, внесенні змін до договорів оренди земельних ділянок та їх перереєстрації, а також по дотриманню вимог, визначених частиною другою ст. 19 Закону України «Про оренду землі», якою передбачено, що при передачі в оренду сільгоспугідь для ведення товарного сільськогосподарського виробництва строк дії договору оренди земельних ділянок визначається з урахуванням періоду ротації основної сівозміни згідно з проектами землеустрою. Заплановано перевірити роботу ДП «Центр державного земельного кадастру при Держкомземі» по дотриманню законодавства при проведенні державної реєстрації правовстановлюючих документів на землю, особливо щодо вартості надання послуг і термінів реєстрації. У обговоренні актуальних проблем земельної тематики взяли участь члени колегій Мінагрополітики та Держкомзему, народні депутати України, представники УААН, секретаріату Кабінету Міністрів України, апарату Верховної Ради, центральних органів виконавчої влади, РНБОУ, представники органів місцевого самоврядування, керівники агропідприємств, члени громадських рад Держкомзему та Мінагрополітики.                                                                                       

Василь ШАЛЕНКО   





Схожі новини
  • Законопроект про обіг земель захистить інтереси власників земель сільгосппризначення
  • У ВР запропонували новий механізм продовження мораторію на продаж земель
  • Комуністи пропонують продовжити мораторій на продаж сільськогосподарських земель
  • ВР пропонує уточнити порядок затвердження розміру викупної ціни земельної ділянки
  • Недосконалий закон ускладнить процедуру одержання землі в оренду

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.