Аграрний тиждень. Україна
» » » Зробити дорожній рух безпечнішим
» » » Зробити дорожній рух безпечнішим

    Зробити дорожній рух безпечнішим



    Кожного дня на українських дорогах гине понад 20 осіб та близько 100 зазнають травмування. Ймовірність потрапити в ДТП в нашій країні на 13% вища від дорожніх подій всієї Європи, тоді як кількість автомобілів становить лише 2% від усього європейського автомобільного парку.

    Рік тому Генеральна Асамблея ООН прийняла резолюцію, якою проголосила 2011-2020 роки Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху. Його мета – суттєво скоротити втрати на дорогах. Урочистий запуск програми відбудеться у всьому світі 11 травня і Україна приєднається до цих урочистостей своїми акціями.

    «У країнах, які добилися помітних успіхів у безпеці дорожнього руху, великого значення надають превентивним заходам, тобто попередженню ДТП, - зазначає президент ВГО «Асоціація безпечного руху» Михайло Берлін. – Там страхові, автомобільні, нафтові та інші компанії, бізнес яких пов'язаний з дорожнім рухом, обов’язково фінансують соціальні програми, спрямовані на безпеку на дорогах».

    В Україні ж наразі немає національного плану на Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху, не визначено джерела фінансування програм. Хоча, за словами Михайла Берліна, цей проект насамперед має сприйматися як інвестиція, бо аварії на дорогах, за його переконаннями, можна попередити. Наприклад, у Великобританії підрахували: кожен фунт стерлінгів, вкладений у підвищення безпеки дорожнього руху, дає 250 фунтів економії втрат від ДТП. У цій країні щорічно за даною програмою на кожного англійця витрачається 50 центів. Незначні кошти, та вони рятують тисячі життів і економлять витрати країни. А в Швеції за 10 років інвестували в безпеку руху $1,5 мільярдів.

    У громадській організації «Асоціація безпечного руху» вважають, що і в Україні можуть віднайти на це кошти. Для початку треба створити Фонд безпеки руху, який поповнюватиметься за рахунок податків (на пальне, реєстрації автомобілів), можна залучити кошти від страхових компаній, зокрема, відрахуванням у фонд 10% від страхових премій, а ще можна брати якийсь незначний відсоток від суми сплати штрафів. Але щоб все це зробити, потрібно спочатку внести певні зміни до законодавства і розробити чітку схему отримання коштів для цієї програми.

    Завважте, що за підрахунками Світового банку, щорічні економічні втрати від ДТП в Україні становлять $5 млрд., а це - 4% від ВВП. За цим показником Україна посідає 4 місце в Європі після Росії, Туреччини та Польщі.

    У розробленому ООН Глобальному плані на Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху підкреслюється, що реальних результатів у досягненні цілей даної програми можна досягнути лише тоді, коли участь у реалізації поставлених завдань братимуть уряди й місцеві органи державного управління, громадяни і приватні фірми.

    Та чи готова до цього Україна?

                                                                                                  Людмила ЛЕБІДЬ





    Схожі новини
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • №35 (247
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Зробити дорожній рух безпечнішим



Кожного дня на українських дорогах гине понад 20 осіб та близько 100 зазнають травмування. Ймовірність потрапити в ДТП в нашій країні на 13% вища від дорожніх подій всієї Європи, тоді як кількість автомобілів становить лише 2% від усього європейського автомобільного парку.

Рік тому Генеральна Асамблея ООН прийняла резолюцію, якою проголосила 2011-2020 роки Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху. Його мета – суттєво скоротити втрати на дорогах. Урочистий запуск програми відбудеться у всьому світі 11 травня і Україна приєднається до цих урочистостей своїми акціями.

«У країнах, які добилися помітних успіхів у безпеці дорожнього руху, великого значення надають превентивним заходам, тобто попередженню ДТП, - зазначає президент ВГО «Асоціація безпечного руху» Михайло Берлін. – Там страхові, автомобільні, нафтові та інші компанії, бізнес яких пов'язаний з дорожнім рухом, обов’язково фінансують соціальні програми, спрямовані на безпеку на дорогах».

В Україні ж наразі немає національного плану на Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху, не визначено джерела фінансування програм. Хоча, за словами Михайла Берліна, цей проект насамперед має сприйматися як інвестиція, бо аварії на дорогах, за його переконаннями, можна попередити. Наприклад, у Великобританії підрахували: кожен фунт стерлінгів, вкладений у підвищення безпеки дорожнього руху, дає 250 фунтів економії втрат від ДТП. У цій країні щорічно за даною програмою на кожного англійця витрачається 50 центів. Незначні кошти, та вони рятують тисячі життів і економлять витрати країни. А в Швеції за 10 років інвестували в безпеку руху $1,5 мільярдів.

У громадській організації «Асоціація безпечного руху» вважають, що і в Україні можуть віднайти на це кошти. Для початку треба створити Фонд безпеки руху, який поповнюватиметься за рахунок податків (на пальне, реєстрації автомобілів), можна залучити кошти від страхових компаній, зокрема, відрахуванням у фонд 10% від страхових премій, а ще можна брати якийсь незначний відсоток від суми сплати штрафів. Але щоб все це зробити, потрібно спочатку внести певні зміни до законодавства і розробити чітку схему отримання коштів для цієї програми.

Завважте, що за підрахунками Світового банку, щорічні економічні втрати від ДТП в Україні становлять $5 млрд., а це - 4% від ВВП. За цим показником Україна посідає 4 місце в Європі після Росії, Туреччини та Польщі.

У розробленому ООН Глобальному плані на Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху підкреслюється, що реальних результатів у досягненні цілей даної програми можна досягнути лише тоді, коли участь у реалізації поставлених завдань братимуть уряди й місцеві органи державного управління, громадяни і приватні фірми.

Та чи готова до цього Україна?

                                                                                              Людмила ЛЕБІДЬ





Схожі новини
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • №35 (247
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.