Аграрний тиждень. Україна
» » На підтримку агросектору
» » На підтримку агросектору

    На підтримку агросектору


     

    Використовуючи театральний термін «під завісу», буквально за два тижні до нового 2014 року уряд ухвалив проект держбюджету. Згідно з попередніми даними, в якості базового показника пропонується прогноз номінального ВВП у розмірі 1,65 трлн. грн. при споживчій інфляції на рівні 8,3% і доходах зведеного (консолідованого) бюджету - 540 млрд. гривень. За словами першого заступника міністра фінансів Анатолія Мярковського, дефіцит держбюджету в 2014 р. може скласти 3% - плюс-мінус 0,5%.

    Чи очікувати аграріям у 2014-му фінансової підтримки від держави?Які галузі АПК будуть пріоритетними? Які конкретні програми дотацій та субсидування діятимуть? Чи закладено в бюджеті кошти на соціальний розвиток сіл? Про це ми спробували дізнатись у фахівцівДепартаменту фінансово-кредитної політики та бухгалтерcького обліку Мінагрополітики.

    Як нам повідомили фінансисти міністерства, пряма державна підтримка АПК надаватиметься у 2014-му за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом, у т.ч. загальним та спеціальним фондами.

    МінАП надало Мінфіну України відповідні пропозиції на 2014-й щодо необхідних обсягів видатків загального фонду держбюджету за двома сценаріями розвитку (песимістичний та оптимістичний): 16,9 млрд. грн. та 17,4 млрд. грн. відповідно.

    Якщо Мінфін враховуватиме ці пропозиції, то кошти із загального фонду держбюджету планується спрямовувати на здешевлення кредитів, розвиток тваринництва, підтримку створення оптових ринків сільгосппродукції, підтримку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, на селекцію у тваринництві та селекцію у рослинництві, на здешевлення страхових платежів. Планується, що відшкодовуватиметься вартість будівництва і реконструкції тваринницьких ферм, комплексів, а також вартість будівництва тепличних комплексів. Вартість сільгосптехніки вітчизняного виробництва теж частково компенсуватиметься. А у зрошенні - вартість електроенергії, що використана для поливу на зрошуваних землях.

    Основними програмами соціального спрямування за рахунок коштів загального фонду державного бюджету можуть стати 2801300 «Реформування та розвиток комунального господарства» та 2801500 «Державна підтримка ФСТ «Колос» для організації та проведення фізкультурних заходів серед сільського населення».

    А от за рахунок коштів спеціального фонду держбюджету можуть бути профінансовані такі основні напрями як державна підтримка галузі тваринництва; розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними; надання кредитів фермерським господарствам; фінансова підтримка заходів в АПК на умовах фінансового лізингу.

    Цікаво, що основною бюджетною програмою за рахунок спецфонду, спрямованою на розвиток тваринницької галузі, є програма 2801540 «Державна підтримка галузі тваринництва». За нею у 2014 р. у тваринництво планується спрямувати 900 млн. гривень. Отже, відповідно до Порядку використання коштів (виписується після прийняття бюджету) кошти можуть спрямовуватися на держпідтримку галузі шляхом здійснення виплати:

    - спеціальної бюджетної дотації фізичним особам за утримання та збереження молодняка великої рогатої худоби (250 грн. за 1 голову, утриману до 15 місяців);

    - часткового відшкодування вартості закуплених племінних телиць, нетелей та корів молочного, м'ясного і комбінованого напряму продуктивності (у розмірі 50% їх вартості але не більше 7000 грн. за 1 голову);

    - часткового відшкодування відсоткової ставки за кредитами, залученими на будівництво і реконструкцію тваринницьких та птахівничих ферм і комплексів, придбання технологічного обладнання та механізмів, закупівлю тварин і птиці;

    - часткового відшкодування вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів та підприємств з виробництва комбікормів, а також придбаного обладнання та механізмів вітчизняного виробництва для тваринництва і птахівництва (до 50% за тваринницькі ферми і комплекси та 30% за підприємства з виробництва комбікормів);

    - часткового відшкодування витрат на закупівлю установки індивідуального доїння (не менше 3 ідентифікованих та зареєстрованих в установленому порядку корів, але не більше як 5000 грн. за одиницю);

    - бюджетної дотації фізичним особам, фізичним особам - членам виробничих або обслуговуючих сільгоспкооперативів, а також фермерським господарствам за вирощені та продані на забій і переробку суб'єктам господарювання, які мають власні (орендовані) потужності для забою тварин, молодняк великої рогатої худоби та свині (крім свиноматок і кнурів) (2,5 грн. за молодняк ВРХ не менш як 330 кг; 1,5 грн. за свиней від 100 до 120 кг; 1 грн. за свиней від 120 до 150 кг);

    - спеціальної бюджетної дотації за поголів'я корів м'ясного напряму продуктивності (до 1900 грн. за голову - племінним заводам; до 1000 грн. за голову - племінним репродукторам; до 600 грн. за голову - іншим сільгосппідприємствам).

    Щодо непрямої державної підтримки, то міністерські фінансисти наголошують: така підтримка агросектору діє відповідно до Податкового кодексу та забезпечується, зокрема, дією фіксованого сільгоспподатку (ФСП) та спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість.

    Термін дії ФСП – безстроковий. Платниками ФСП можуть бути агровиробники, у яких частка сільгоспвиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75%.

    ФСП сплачується в рахунок двох податків і двох зборів - податку на прибуток підприємств та земельного податку (крім земельного податку за земельні ділянки, які не використовуються для ведення сільгоспвиробництва) і збору за спеціальне використання води та збору за здійснення деяких видів підприємницької діяльності (у частині здійснення торговельної діяльності).

    Зниження податкового навантаження за рахунок дії ФСП у 2012 р. становило 3,3 млрд. грн., у 2013 р. очікується близько 3,5 млрд. гривень. Державною цільовою програмою розвитку українського села на період до 2015 року передбачено забезпечення переходу сільгоспвиробників, які спеціалізуються на виробництві та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, а також продукції тваринництва і птахівництва, на сплату ФСП у відсотках до обсягу отриманого доходу.

    Спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість діяльності у сфері сільського і лісового господарства та рибальства діятиме до 1 січня 2018 року.

    Критерії для застосування спецрежиму ті ж, що і для платників ФСП.

    Акумульовані кошти ПДВ не сплачуються до держбюджету. Залишаючись у розпорядженні сільгоспвиробників, використовуються ними на виробничі цілі.

    Також планується, що переробні підприємства, акумулюючи суми ПДВ на рахунки, відкриті ними в органах державної казначейської служби, виплатять у 2014-му компенсації сільгоспвиробникам за продані ними молоко і м'ясо у живій вазі, обсягом 0,9-1,0 млрд. гривень (термін дії – до 1 січня 2015 року).

    Та як все станеться насправді? Поживемо - побачимо.

    Думка

    Михайло Апостол, народний депутат України, голова ФГ «Апостол» (Тернопільська обл.):

    - Бюджет-2014 несе не розвиток, а подальше знищення сільського господарства, бо рівень державної підтримки АПК - практично на нулі. Всього лише 0,8% від валової доданої вартості галузі складають прямі дотації з бюджету. Водночас, в Росії цей показник складає 11%, в США - 12%, в ЄС - 21%. А це найголовніші конкуренти України на світовому ринку зерна. Завдяки дотаціям, що надаються в розвинених країнах, навіть при поточних низьких цінах на зерно закордонні фермери працюють прибутково.

    Наші аграрії сподівалися, що з 1 січня 2014 р. почнеться повернення ПДВ при експорті зерна. Та уряд заклав у проекті бюджету продовження дії даної норми ще на два роки – до 1 січня 2016 року.

    У сільському господарстві найнижчий рівень середньої заробітної плати порівняно з усіма іншими галузями економіки. Середня заробітна плата в жовтні 2013 р. в Україні склала 3232 грн., у сільському господарстві ця цифра на третину менша – 2307 гривень. Чи справедливо, що це буде також єдина галузь, для якої не буде здійснюватись повернення ПДВ? Очевидно, що ні.

    Хоча аграрії і отримали восени рекордний врожай, але через суттєвий спад цін середня рентабельність, за підрахунками профільних асоціацій, складатиме 0%. Значна частина аграріїв завершила 2013-й зі збитками. При такому відношенні й «турботі» про галузь АПК скоро може розділити долю металургійної промисловості, машинобудування, космічної галузі.

     

    На підверстку:

    Фінансування у 2013 році

    Державним бюджетом України на 2013 рік (зі змінами) були передбачені Мінагрополітики України видатки обсягом 14406,6 млн. грн., у тому числі за:

    1) загальним фондом - 5 219 млн. грн., (на 11.12.13 фактично спрямовано 4816 млн. грн.), з них за основними програмами підтримки розвитку підприємств АПК – 71,8 млн. грн., при цьому обсяг кредиторської заборгованості за цими програмами становить близько 600 млн. гривень.

    2) спеціальним фондом – 9187,6 млн. грн. (на 11.12.13 фактично понад 2 745 млн. грн.), з них за основними програмами підтримки розвитку підприємств АПК – 8581,5 млн. грн., зокрема за програмами:

    - 2801560 «Формування державного інтервенційного фонду Аграрним фондом, а також закупівлі матеріально-технічних ресурсів для потреб сільгоспвиробників» – 7200 млн. грн. (фактично спрямовано 1568,6 млн. грн., або майже 22% від річного плану асигнувань);

    - 2801540 «Державна підтримка галузі тваринництва» – 1239,8 млн. грн. (спрямовано 1048,4 млн. грн., або майже 85%);

    - 2801350 «Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними» – 100 млн. грн. (100%);

    - 2801460 «Надання кредитів фермерським господарствам» – 27,9 млн. грн. (100%).

     

    Експертна думка

    Іван Томич, голова ВГО «Союз учасников СОК України»:
    - Бюджет-2013 і Мінагрополітики, і громадськість, і виробники оцінили як найгірший, починаючи з 2000 року. А бюджет- 2014 - ще гірше. У ньому є ключові моменти, які надзвичайно б'ють по основі села, особливо по тваринницькій галузі. Як результат, в 2014 р. ціни на м'ясо можуть зрости на 10-12%.

    Мар’ян Заблоцький, фінансовий аналітик:
    У проекті державного бюджету є дуже неприємна новина для 4 млн. працівників сільського господарства. Уряд пропонує продовжити дію норми Податкового кодексу, згідно якої продавці зерна за кордон не можуть претендувати на повернення ПДВ. Усі інші галузі економіки можуть, а експортери зерна – ні.
    Неповернення ПДВ при експорті зерна було запроваджено в 2010 р. як тимчасовий захід до 1 січня 2014 року. Проте уряд заклав у проекті бюджету-2014 продовження дії даної норми ще на два роки – до 1 січня 2016 року.
    Середня заробітна плата у жовтні 2013 р. в Україні склала 3232 грн., у сільському господарстві - на третину менша: 2307 грн. і найнижчий рівень середньої заробітної плати порівняно з усіма іншими галузями економіки. Тим більше, що у сільському господарстві працює 22% всього зайнятого населення України.
    Головна тема, яка зараз активно обговорюється між селянами, – падіння цін на зерно та скільки людей в результаті втратить роботу. Хоч аграрії і отримали рекордний врожай у 2013 р., але середня рентабельність у сільському господарстві, за підрахунками профільних асоціацій, складатиме 0%. Отже, значна частина агрогосподарств завершить 2013 р. зі збитками (дані Держстату слід очікувати у лютому).
    Рівень держпідтримки АПК - практично на нулі. В Україні всього лише 0,8% від валової доданої вартості галузі складають прямі дотації з бюджету. У Росії цей показник складає 11%, в США - 12%, в ЄС - 21%. Завдяки дотаціям, що надаються в розвинених країнах, навіть при низьких цінах на зерно закордонні фермери працюють із прибутками.
    Враховуючи традиційну соціальну направленість бюджету, було б логічно підтримати сектор, але чомусь уряд вважає, що селяни не зауважать, що за їх рахунок грубо вирішуються бюджетні проблеми.

    Втім, Україна розпочала 2014 р. без затвердженого проекту бюджету. Влада пов'язує це з тривалими переговорами, що безпосередньо впливали на формування документа. Опозиція ж наполягає, що переговори ніяк не вплинули на документ, бо проект бюджету недопрацьований, в ньому є безліч невідповідностей. Зокрема, екс-міністр фінансів України Віктор Пинзеник вважає: підготовлений урядом проект державного бюджету на 2014 рік має бути повернений до Кабміну для докорінної переробки.
    «Документ підготовлений з таким дисбалансом, при якому перестає виконувати свою функцію, - забезпечувати рівновагу (стабільність) в країні», - підкреслює Пинзеник.
    За його оцінками, 100 млрд. грн., або кожна четверта гривня передбачених законом видатків загального фонду, не має джерел доходів. Економіст нагадує також про існування 50 млрд. грн. державних гарантій за кредитами, значна частина яких ляже додатковим тягарем на бюджет. Отже, В. Пинзеник переконаний, що виправити дисбаланси в підготовленому проекті бюджету неможливо. 
    «Країні потрібен новий бюджет, що базуватиметься на корекції податкової політики (усуненні різного роду схем і офшорів) і політики витрат. «Годувати» далі країну боргами і наростаючими ризиками дисбалансів уряд не має права», - зазначає Пинзеник. 



     







    Схожі новини
  • У Держбюджеті на 2014 рік збільшено підтримку АПК
  • Фермери, селяни та кооператори залишаться в центрі державної підтримки
  • У 2014 році Уряд посилить фінпідтримку заготівельних кооперативів
  • Тваринникам відшкодовуватимуть вартість будівництва ферм
  • Мінагрополітики: В 2012 році аграрний сектор отримає 6,4 млрд гривень державної підтримки

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

На підтримку агросектору


 

Використовуючи театральний термін «під завісу», буквально за два тижні до нового 2014 року уряд ухвалив проект держбюджету. Згідно з попередніми даними, в якості базового показника пропонується прогноз номінального ВВП у розмірі 1,65 трлн. грн. при споживчій інфляції на рівні 8,3% і доходах зведеного (консолідованого) бюджету - 540 млрд. гривень. За словами першого заступника міністра фінансів Анатолія Мярковського, дефіцит держбюджету в 2014 р. може скласти 3% - плюс-мінус 0,5%.

Чи очікувати аграріям у 2014-му фінансової підтримки від держави?Які галузі АПК будуть пріоритетними? Які конкретні програми дотацій та субсидування діятимуть? Чи закладено в бюджеті кошти на соціальний розвиток сіл? Про це ми спробували дізнатись у фахівцівДепартаменту фінансово-кредитної політики та бухгалтерcького обліку Мінагрополітики.

Як нам повідомили фінансисти міністерства, пряма державна підтримка АПК надаватиметься у 2014-му за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом, у т.ч. загальним та спеціальним фондами.

МінАП надало Мінфіну України відповідні пропозиції на 2014-й щодо необхідних обсягів видатків загального фонду держбюджету за двома сценаріями розвитку (песимістичний та оптимістичний): 16,9 млрд. грн. та 17,4 млрд. грн. відповідно.

Якщо Мінфін враховуватиме ці пропозиції, то кошти із загального фонду держбюджету планується спрямовувати на здешевлення кредитів, розвиток тваринництва, підтримку створення оптових ринків сільгосппродукції, підтримку сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів, на селекцію у тваринництві та селекцію у рослинництві, на здешевлення страхових платежів. Планується, що відшкодовуватиметься вартість будівництва і реконструкції тваринницьких ферм, комплексів, а також вартість будівництва тепличних комплексів. Вартість сільгосптехніки вітчизняного виробництва теж частково компенсуватиметься. А у зрошенні - вартість електроенергії, що використана для поливу на зрошуваних землях.

Основними програмами соціального спрямування за рахунок коштів загального фонду державного бюджету можуть стати 2801300 «Реформування та розвиток комунального господарства» та 2801500 «Державна підтримка ФСТ «Колос» для організації та проведення фізкультурних заходів серед сільського населення».

А от за рахунок коштів спеціального фонду держбюджету можуть бути профінансовані такі основні напрями як державна підтримка галузі тваринництва; розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними; надання кредитів фермерським господарствам; фінансова підтримка заходів в АПК на умовах фінансового лізингу.

Цікаво, що основною бюджетною програмою за рахунок спецфонду, спрямованою на розвиток тваринницької галузі, є програма 2801540 «Державна підтримка галузі тваринництва». За нею у 2014 р. у тваринництво планується спрямувати 900 млн. гривень. Отже, відповідно до Порядку використання коштів (виписується після прийняття бюджету) кошти можуть спрямовуватися на держпідтримку галузі шляхом здійснення виплати:

- спеціальної бюджетної дотації фізичним особам за утримання та збереження молодняка великої рогатої худоби (250 грн. за 1 голову, утриману до 15 місяців);

- часткового відшкодування вартості закуплених племінних телиць, нетелей та корів молочного, м'ясного і комбінованого напряму продуктивності (у розмірі 50% їх вартості але не більше 7000 грн. за 1 голову);

- часткового відшкодування відсоткової ставки за кредитами, залученими на будівництво і реконструкцію тваринницьких та птахівничих ферм і комплексів, придбання технологічного обладнання та механізмів, закупівлю тварин і птиці;

- часткового відшкодування вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів та підприємств з виробництва комбікормів, а також придбаного обладнання та механізмів вітчизняного виробництва для тваринництва і птахівництва (до 50% за тваринницькі ферми і комплекси та 30% за підприємства з виробництва комбікормів);

- часткового відшкодування витрат на закупівлю установки індивідуального доїння (не менше 3 ідентифікованих та зареєстрованих в установленому порядку корів, але не більше як 5000 грн. за одиницю);

- бюджетної дотації фізичним особам, фізичним особам - членам виробничих або обслуговуючих сільгоспкооперативів, а також фермерським господарствам за вирощені та продані на забій і переробку суб'єктам господарювання, які мають власні (орендовані) потужності для забою тварин, молодняк великої рогатої худоби та свині (крім свиноматок і кнурів) (2,5 грн. за молодняк ВРХ не менш як 330 кг; 1,5 грн. за свиней від 100 до 120 кг; 1 грн. за свиней від 120 до 150 кг);

- спеціальної бюджетної дотації за поголів'я корів м'ясного напряму продуктивності (до 1900 грн. за голову - племінним заводам; до 1000 грн. за голову - племінним репродукторам; до 600 грн. за голову - іншим сільгосппідприємствам).

Щодо непрямої державної підтримки, то міністерські фінансисти наголошують: така підтримка агросектору діє відповідно до Податкового кодексу та забезпечується, зокрема, дією фіксованого сільгоспподатку (ФСП) та спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість.

Термін дії ФСП – безстроковий. Платниками ФСП можуть бути агровиробники, у яких частка сільгоспвиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75%.

ФСП сплачується в рахунок двох податків і двох зборів - податку на прибуток підприємств та земельного податку (крім земельного податку за земельні ділянки, які не використовуються для ведення сільгоспвиробництва) і збору за спеціальне використання води та збору за здійснення деяких видів підприємницької діяльності (у частині здійснення торговельної діяльності).

Зниження податкового навантаження за рахунок дії ФСП у 2012 р. становило 3,3 млрд. грн., у 2013 р. очікується близько 3,5 млрд. гривень. Державною цільовою програмою розвитку українського села на період до 2015 року передбачено забезпечення переходу сільгоспвиробників, які спеціалізуються на виробництві та переробці продукції рослинництва на закритому ґрунті, а також продукції тваринництва і птахівництва, на сплату ФСП у відсотках до обсягу отриманого доходу.

Спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість діяльності у сфері сільського і лісового господарства та рибальства діятиме до 1 січня 2018 року.

Критерії для застосування спецрежиму ті ж, що і для платників ФСП.

Акумульовані кошти ПДВ не сплачуються до держбюджету. Залишаючись у розпорядженні сільгоспвиробників, використовуються ними на виробничі цілі.

Також планується, що переробні підприємства, акумулюючи суми ПДВ на рахунки, відкриті ними в органах державної казначейської служби, виплатять у 2014-му компенсації сільгоспвиробникам за продані ними молоко і м'ясо у живій вазі, обсягом 0,9-1,0 млрд. гривень (термін дії – до 1 січня 2015 року).

Та як все станеться насправді? Поживемо - побачимо.

Думка

Михайло Апостол, народний депутат України, голова ФГ «Апостол» (Тернопільська обл.):

- Бюджет-2014 несе не розвиток, а подальше знищення сільського господарства, бо рівень державної підтримки АПК - практично на нулі. Всього лише 0,8% від валової доданої вартості галузі складають прямі дотації з бюджету. Водночас, в Росії цей показник складає 11%, в США - 12%, в ЄС - 21%. А це найголовніші конкуренти України на світовому ринку зерна. Завдяки дотаціям, що надаються в розвинених країнах, навіть при поточних низьких цінах на зерно закордонні фермери працюють прибутково.

Наші аграрії сподівалися, що з 1 січня 2014 р. почнеться повернення ПДВ при експорті зерна. Та уряд заклав у проекті бюджету продовження дії даної норми ще на два роки – до 1 січня 2016 року.

У сільському господарстві найнижчий рівень середньої заробітної плати порівняно з усіма іншими галузями економіки. Середня заробітна плата в жовтні 2013 р. в Україні склала 3232 грн., у сільському господарстві ця цифра на третину менша – 2307 гривень. Чи справедливо, що це буде також єдина галузь, для якої не буде здійснюватись повернення ПДВ? Очевидно, що ні.

Хоча аграрії і отримали восени рекордний врожай, але через суттєвий спад цін середня рентабельність, за підрахунками профільних асоціацій, складатиме 0%. Значна частина аграріїв завершила 2013-й зі збитками. При такому відношенні й «турботі» про галузь АПК скоро може розділити долю металургійної промисловості, машинобудування, космічної галузі.

 

На підверстку:

Фінансування у 2013 році

Державним бюджетом України на 2013 рік (зі змінами) були передбачені Мінагрополітики України видатки обсягом 14406,6 млн. грн., у тому числі за:

1) загальним фондом - 5 219 млн. грн., (на 11.12.13 фактично спрямовано 4816 млн. грн.), з них за основними програмами підтримки розвитку підприємств АПК – 71,8 млн. грн., при цьому обсяг кредиторської заборгованості за цими програмами становить близько 600 млн. гривень.

2) спеціальним фондом – 9187,6 млн. грн. (на 11.12.13 фактично понад 2 745 млн. грн.), з них за основними програмами підтримки розвитку підприємств АПК – 8581,5 млн. грн., зокрема за програмами:

- 2801560 «Формування державного інтервенційного фонду Аграрним фондом, а також закупівлі матеріально-технічних ресурсів для потреб сільгоспвиробників» – 7200 млн. грн. (фактично спрямовано 1568,6 млн. грн., або майже 22% від річного плану асигнувань);

- 2801540 «Державна підтримка галузі тваринництва» – 1239,8 млн. грн. (спрямовано 1048,4 млн. грн., або майже 85%);

- 2801350 «Державна підтримка розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними» – 100 млн. грн. (100%);

- 2801460 «Надання кредитів фермерським господарствам» – 27,9 млн. грн. (100%).

 

Експертна думка

Іван Томич, голова ВГО «Союз учасников СОК України»:
- Бюджет-2013 і Мінагрополітики, і громадськість, і виробники оцінили як найгірший, починаючи з 2000 року. А бюджет- 2014 - ще гірше. У ньому є ключові моменти, які надзвичайно б'ють по основі села, особливо по тваринницькій галузі. Як результат, в 2014 р. ціни на м'ясо можуть зрости на 10-12%.

Мар’ян Заблоцький, фінансовий аналітик:
У проекті державного бюджету є дуже неприємна новина для 4 млн. працівників сільського господарства. Уряд пропонує продовжити дію норми Податкового кодексу, згідно якої продавці зерна за кордон не можуть претендувати на повернення ПДВ. Усі інші галузі економіки можуть, а експортери зерна – ні.
Неповернення ПДВ при експорті зерна було запроваджено в 2010 р. як тимчасовий захід до 1 січня 2014 року. Проте уряд заклав у проекті бюджету-2014 продовження дії даної норми ще на два роки – до 1 січня 2016 року.
Середня заробітна плата у жовтні 2013 р. в Україні склала 3232 грн., у сільському господарстві - на третину менша: 2307 грн. і найнижчий рівень середньої заробітної плати порівняно з усіма іншими галузями економіки. Тим більше, що у сільському господарстві працює 22% всього зайнятого населення України.
Головна тема, яка зараз активно обговорюється між селянами, – падіння цін на зерно та скільки людей в результаті втратить роботу. Хоч аграрії і отримали рекордний врожай у 2013 р., але середня рентабельність у сільському господарстві, за підрахунками профільних асоціацій, складатиме 0%. Отже, значна частина агрогосподарств завершить 2013 р. зі збитками (дані Держстату слід очікувати у лютому).
Рівень держпідтримки АПК - практично на нулі. В Україні всього лише 0,8% від валової доданої вартості галузі складають прямі дотації з бюджету. У Росії цей показник складає 11%, в США - 12%, в ЄС - 21%. Завдяки дотаціям, що надаються в розвинених країнах, навіть при низьких цінах на зерно закордонні фермери працюють із прибутками.
Враховуючи традиційну соціальну направленість бюджету, було б логічно підтримати сектор, але чомусь уряд вважає, що селяни не зауважать, що за їх рахунок грубо вирішуються бюджетні проблеми.

Втім, Україна розпочала 2014 р. без затвердженого проекту бюджету. Влада пов'язує це з тривалими переговорами, що безпосередньо впливали на формування документа. Опозиція ж наполягає, що переговори ніяк не вплинули на документ, бо проект бюджету недопрацьований, в ньому є безліч невідповідностей. Зокрема, екс-міністр фінансів України Віктор Пинзеник вважає: підготовлений урядом проект державного бюджету на 2014 рік має бути повернений до Кабміну для докорінної переробки.
«Документ підготовлений з таким дисбалансом, при якому перестає виконувати свою функцію, - забезпечувати рівновагу (стабільність) в країні», - підкреслює Пинзеник.
За його оцінками, 100 млрд. грн., або кожна четверта гривня передбачених законом видатків загального фонду, не має джерел доходів. Економіст нагадує також про існування 50 млрд. грн. державних гарантій за кредитами, значна частина яких ляже додатковим тягарем на бюджет. Отже, В. Пинзеник переконаний, що виправити дисбаланси в підготовленому проекті бюджету неможливо. 
«Країні потрібен новий бюджет, що базуватиметься на корекції податкової політики (усуненні різного роду схем і офшорів) і політики витрат. «Годувати» далі країну боргами і наростаючими ризиками дисбалансів уряд не має права», - зазначає Пинзеник. 



 







Схожі новини
  • У Держбюджеті на 2014 рік збільшено підтримку АПК
  • Фермери, селяни та кооператори залишаться в центрі державної підтримки
  • У 2014 році Уряд посилить фінпідтримку заготівельних кооперативів
  • Тваринникам відшкодовуватимуть вартість будівництва ферм
  • Мінагрополітики: В 2012 році аграрний сектор отримає 6,4 млрд гривень державної підтримки

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.