Олександр Данилюк, міністр фінансів України
Загальна сума, виділена під управління Міністерству аграрної політики і продовольства на майбутній рік, становить 7,43 млрд грн.Відповідна інформація міститься у проекті Закону «Про Державний бюджет України на 2017 рік», зареєстрованому урядом у Верховній Раді 15 вересня 2016 року під №5000.
Проектом держбюджету на 2017 рік передбачена програма здешевлення кредитів для АПК на300 млн грн івиділення210 млн грнна підтримку тваринництва. Ще Кабмін має намір виділити75 млн грн держпідтримки на розвиток хмелярства, закладення нових садів, виноградників, ягідників. На фінансову підтримку сільгоспвиробників планують виділити2,97 млрд грн.
На роботу апарату Мінагрополітики пропонується направити4,02 млрд грн, на загальне керівництво і управління у сфері АПК ‒122,25 млн грн, на наукові дослідження і підготовку наукових кадрів ‒109,34 млн грн, на підвищення кваліфікації фахівців у галузі ‒17,03 млн грн, на організацію і регулювання діяльності установ у системі АПК й забезпечення діяльності Аграрного фонду ‒ 92,07 млн грн.
На роботу Державної служби з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів передбачено 1,8 млрд грн, Державного агентства рибного господарства ‒299,5 млн грн, Державного агентства лісових ресурсів ‒ 201,04 млн грн, Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру ‒ 1,1 млрд грн, Національної академії аграрних наук України ‒682,3 млн грн.
Згідно з пояснювальною запискою до проекту держбюджету на 2017 рік та проекту супровідних змін до Податкового кодексу (законопроект №5132), дохідна частина держкошторису на наступний рік розроблена з урахуванням низки особливостей.
Зокрема, щодо АПК, то передбачено скасування спецрежиму оподаткування сільськогосподарських підприємств і збереження ставки 0% для оподаткування операцій з постачання зернових і технічних культур за межі митної території України.
Коментар
Тарас КУТОВИЙ, міністр аграрної політики і продовольства України
Є 3 мільярди гривень, які зафіксовані у бюджеті для підтримки аграріїв. Це нова програма. Спосіб використання цих коштів – це якраз те, над чим варто працювати. Кошти можливо не колосальні, але рівень підтримки у порівнянні з минулим роком виріс майже у 20 разів. Крім того, ратифіковано угоду із європейським інвестиційним банком. 400 млн євро від ЄІБ будуть направлені в аграрний сектор. Зараз обговорюємо питання,як правильно прописати програму, щоб вона дійсно мала видимий результат. Час,коли ми просто звітували про роботу, минув, я хочу бачити реальні кейси. Приклади реального використаннякоштів у галузі.
Леонід КОЗАЧЕНКО, народний депутат, президент Української аграрної конфедерації
Держбюджет нанаступний рік викликає велике занепокоєння. Уньому непрописано багато моментів. Окрім держпідтримки аграріїв, має бути прийнятий закон про так званий соціальний податок, який передбачає збільшення податку наземлю і виведення із тіньового обігу дуже великих земельних площ, щоможе датиубюджет неменше додаткових 5 млрд грн держпідтримки (законопроект обговоренийтаподанийнарозгляд уВРУ). Селяни занепокоєні, бо проти нинішнього року вони матимуть у4 рази меншудержавнупідтримкуу2017-му.Цеособливо небезпечно для галузі тваринництва, яка може втратитинайбільше:господарі вимушені будуть вирізати поголів'я.
Моє бачення: скоріше завсе, проект держбюджету буде прийнятий заоснову, але унього під значним тиском громадськості вноситимуться суттєві зміни і доповнення.
Додаткові кошти удержавну казну можна знайти зарахунок продажу активів, які є у підпорядкуванні Мінагрополітики. За них можна отримати щонайменше 50 млрд грн. Наприклад,тільки ДПЗКУ коштує близько 30 млрд. Інше джерело надходжень- подолання корупції усфері незаконного виробництва і обігу підакцизних товарів, насамперед горілки, щодасть ще 8 млрд грн. Отже, можливостей для реального збільшення таудосконалення держбюджету вистачає, потрібно лише мати політичну волю ібажаннявсіх гілок влади цезробити.
Сергій ФЕОФІЛОВ, генеральний директор консалтингової компанії «УкрАгроКонсалт»
Заостанні 2 роки АПК перетворився наодин із основних секторів економіки України. Втім, нинішні обсяги іформат державної підтримки агросектору красномовно свідчать про те, що він щейперетворився наодин із основних донорів української економіки.
Можливо, згодом така політика і дасть свої дивіденди, та водночас може статися так, щонаш АПК втратить свою інвестиційну привабливість, аобсяги виробництва суттєво знизяться. Томуочевидно, що необхідно суттєво збільшити обсяги фінансової допомоги аграрному сектору, аголовне, виробити цілеспрямовану політику державної підтримки АПК. Нині ж такої політики аграрії невідчувають.