Аграрний тиждень. Україна
» » Технопарк напередодні жнив
» » Технопарк напередодні жнив

    Технопарк напередодні жнив


    Ні для кого не секрет, що успішне і своєчасне проведення жнив у першу чергу залежить від високого рівня матеріально-технічного забезпечення, організованої, ефективної роботи збирально-транспортних загонів, токового обладнання для обробки та зберігання зерна, погоди, кадрового забезпечення та рівня організації робіт.

             Які ж справи сьогодні із підготовкою техніки до жнив 2009 року в цілому?

    Варто повідомити, що загалом візьме участь у жнивах 57,4 тис. зернозбиральних комбайнів, із них 39,1 тис. од. сільськогосподарських підприємств та 18,3 тис. господарств населення.

    altПро навантаження

    На 1 комбайн під час цьогорічних жнив у середньому припадатиме 224 га лану при нормі 100-120 гектарів. Найвищої позначки цей показник сягатиме в південних областях та Автономній Республіці Крим - понад 400 гектарів.

    Для зменшення такого навантаження в оптимальні строки планується залучити додатково 12,5 тис. високопродуктивних комбайнів у складі збиральних загонів. Окрім того, застосування жниварок очісуючого типу надасть змогу в 2 рази збільшити продуктивність зернозбиральних комбайнів. На жаль, не так багато в нас господарств, які застосовують цей метод.

    Ремонт фінішує

    Для підготовки зернозбиральної техніки задіяні потужності понад 260 ремонтних підприємств системи АПК, з яких 55 спеціалізуються на ремонті зернозбиральних комбайнів, де освоєно виробництво та відновлення запасних частин до комбайнів усіх типів. У середньому протягом тижня ремонтується 2 тис. комбайнів. До початку жнив залишається відремонтувати ще 5,9 тисяч.

    За станом на 15 червня 2009 року сільськогосподарськими підприємствами підготовлено до роботи 87% зернозбиральних комбайнів, що на 2 відсотки більше аналогічного періоду минулого року, кормозбиральних комбайнів підготовлено до роботи 89%, що на рівні минулого року.

    Довідково: Підвищення готовності наявного парку комбайнів лише на 2 відсотки дає змогу додатково поставити в загінки більше 1 тис. комбайнів.

    Оновлення за рахунок імпорту

    З початку року сільгосптоваровиробниками придбано 641 зернозбиральний комбайн, з них по імпорту - 561 од., що складає третину проти  відповідного періоду минулого року.

    Це пояснюється тим, що на сьогоднішній день не діють норми  компенсації 30 відсоткової вартості техніки вітчизняного виробництва та кредитів на іноземну техніку.

    Зокрема, вітчизняними заводами сільськогосподарського машинобудування поставлено 80 комбайнів, з яких на умовах фінансового лізингу - 33.

    Незадовільно оновлюється парк зернозбиральних комбайнів у Житомирській, Волинській, Закарпатській областях.

    Збиральні загони - швидка допомога

    З метою надання допомоги у формуванні збиральних загонів для оперативного проведення жнив на офіційному сайті Мінагрополітики (www.Minagro.gov.ua) в розділі "Технічне забезпечення" з 3 червня 2009 року розміщена інформація про наявність зернозбиральних комбайнів та контактні телефони їх власників. (Детальну інформацію завжди можна отримати в Департаменті інженерно-технічного забезпечення за тел.: 280-43-83, 226-27-13). Сьогодні навіть господарства південних регіонів укладають договори по додатковому їх залученню.

    Особливості технічного огляду

    В поточному році ми маємо проблеми з проходженням технічного огляду сільськогосподарської техніки внаслідок внесення зміни до законодавчої бази.

    Так, Законом України від 24.09.2008 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху" передбачається новий, дещо ускладнений порядок державного технічного огляду.

    Незважаючи на численні звернення Держтехнагляду України до регіональних інспекцій щодо прискорення проведення оглядів до вступу в дію зазнеченого нового порядку, інспекції відреагували по-різному. Найгірша ситуація була в Полтавській, Запорізькій, Херсонській, Черкаській, Київській, Миколаївській, Львівській та Житомирській областях, де відсоток проведення техоглядів складав близько 30%.

    Задля виконання зазначеного закону, Міністерством аграрної політики розроблено ряд нормативно-правових актів, які законодавчо визначили процедуру технічного огляду машин. Прийнято три постанови Кабінету Міністрів та два накази міністерства, останній з яких набрав чинності 12.06.2009 року. Готується ще низка наказів Мінагрополітики.

    Відповідно до зазначених нормативно-правових актів техогляд буде проходити за прозорим, відкритим механізмом. Перевірка технічного стану машин здійснюватиметься суб'єктами господарювання за допомогою пересувних екіпажів згідно графіків, затверджених місцевими органами виконавчої влади за тарифом, що не перевищуватиме 90 грн. за одиницю техніки.

    altПідвищення вимог до техніки сприятиме зменшенню нещасних випадків під час виконання сільськогосподарських робіт, безпеці дорожнього руху, охороні навколишнього природного середовища. За кожною з вимог - людське життя.

    Прикро, але за 2008 рік маємо 123 смертельних випадків, а протягом поточного - вже 30.

    Тому я не хотів би говорити про спрощений підхід до технічного стану машин.

    Без прийняття зазначених нормативно-правових актів неможливо було продовжувати проведення техогляду.

    Досвід минулого року свідчить, що мали місце проблеми з органами ДАЇ при пересуванні зернозбиральних загонів автошляхами.

    Для розв'язання ситуації, що склалася, Мінагрополітики направлено лист до Міністерства внутрішніх справ України з проханням сприяти в забезпеченні безперешкодного пересування зернозбиральних комбайнів в складі механізованих загонів та великогабаритних транспортних засобів, тракторів, інших самохідних машин автошляхами як в межах областей, так і між ними та дати відповідне доручення регіональним підрозділам Державтоінспекції України щодо безперешкодного пересування зазначеної техніки під час жнив. Попередньо отримано позитивну відповідь. Разом з тим доручено нашій інспекції Держтехнагляду та її підрозділам оперативно врегульовувати ці питання на місцях.

    Потяг з біопаливом вирушив у дорогу

    Хочу також повідомити і звертаю увагу, що прийнято Верховною Радою Закон України «Про внесення змін та доповнень до деяких законодавчих актів України щодо сприяння виробництву та використанню біологічних видів палива» та 16 червня підписано Президентом України.

    Зазначеним документом, зокрема, передбачено: скасування державної монополії на виробництво біоетанолу державними спиртзаводами, звільнення від сплати мита при ввезенні обладнання для виробництва біопалива (якщо воно не виробляється в Україні), зменшення ставок акцизного збору на сумішеві палива.

    Крім того, у 2009 році прийнято 6 розпоряджень та постанов Кабінету Міністрів України щодо розвитку виробництва біогазу, біоетанолу, біодизелю та твердого біопалива.

    Міністерством підготовлені та надіслані в регіони рекомендації щодо використання соломи та інших пожнивних решток.

    Довідково. На сьогодні котли для спалювання соломи та інших видів твердого біопалива встановлені у 17 селах Вінницької, Київської, Сумської, Рівненської, Волинської та Черкаської областей, де забезпечують теплом частину виробничих приміщень (тваринницькі ферми, птахоферми) та соціальних об'єктів (школи, лікарні, дитячі садки).

    За експертними даними, в Україні налічується близько 20 підприємств по виготовленню та використанню брикет та пелет.

    На 14 підприємствах олійної галузі парові котли переведені на спалювання лушпиння, за рахунок чого використання природного газу зменшено на 50 відсотків.

    В середньому олієжирова галузь використовує для спалювання в промислових котлах лушпиння соняшнику в кількості до 500 тис. тонн за рік. Крім того, близько 120 тис. тонн лушпиння гранулюється і продається на експорт населенню.

    На даний час побудовано 8 об'єктів з виробництва біогазу з відходів тваринництва та спиртового виробництва у Київській, Дніпропетровській, Одеській, Чернівецькій, Рівненській областях та у Автономній Республіці Крим.

    В Україні налічується близько 50 установок з виробництва біодизелю, які можуть виробляти до 25 тис. тонн дизельного біопалива.

    Отже, як бачите, Україна має всі можливості задля зменшення залежності від імпорту енергоносіїв. І добре, що ми не лише згадали про потенціал власного біоресурсу, а взялися його реалізовувати.


                                                  Олександр ШЕВЧЕНКО,

                                                 заступник міністра аграрної політики України

     

     

     

     

     





    Схожі новини
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • Тваринникам відшкодовуватимуть вартість будівництва ферм
  • Молока стало меньше
  • МінАП України буде здавати худобу в лізинг

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Технопарк напередодні жнив


Ні для кого не секрет, що успішне і своєчасне проведення жнив у першу чергу залежить від високого рівня матеріально-технічного забезпечення, організованої, ефективної роботи збирально-транспортних загонів, токового обладнання для обробки та зберігання зерна, погоди, кадрового забезпечення та рівня організації робіт.

         Які ж справи сьогодні із підготовкою техніки до жнив 2009 року в цілому?

Варто повідомити, що загалом візьме участь у жнивах 57,4 тис. зернозбиральних комбайнів, із них 39,1 тис. од. сільськогосподарських підприємств та 18,3 тис. господарств населення.

altПро навантаження

На 1 комбайн під час цьогорічних жнив у середньому припадатиме 224 га лану при нормі 100-120 гектарів. Найвищої позначки цей показник сягатиме в південних областях та Автономній Республіці Крим - понад 400 гектарів.

Для зменшення такого навантаження в оптимальні строки планується залучити додатково 12,5 тис. високопродуктивних комбайнів у складі збиральних загонів. Окрім того, застосування жниварок очісуючого типу надасть змогу в 2 рази збільшити продуктивність зернозбиральних комбайнів. На жаль, не так багато в нас господарств, які застосовують цей метод.

Ремонт фінішує

Для підготовки зернозбиральної техніки задіяні потужності понад 260 ремонтних підприємств системи АПК, з яких 55 спеціалізуються на ремонті зернозбиральних комбайнів, де освоєно виробництво та відновлення запасних частин до комбайнів усіх типів. У середньому протягом тижня ремонтується 2 тис. комбайнів. До початку жнив залишається відремонтувати ще 5,9 тисяч.

За станом на 15 червня 2009 року сільськогосподарськими підприємствами підготовлено до роботи 87% зернозбиральних комбайнів, що на 2 відсотки більше аналогічного періоду минулого року, кормозбиральних комбайнів підготовлено до роботи 89%, що на рівні минулого року.

Довідково: Підвищення готовності наявного парку комбайнів лише на 2 відсотки дає змогу додатково поставити в загінки більше 1 тис. комбайнів.

Оновлення за рахунок імпорту

З початку року сільгосптоваровиробниками придбано 641 зернозбиральний комбайн, з них по імпорту - 561 од., що складає третину проти  відповідного періоду минулого року.

Це пояснюється тим, що на сьогоднішній день не діють норми  компенсації 30 відсоткової вартості техніки вітчизняного виробництва та кредитів на іноземну техніку.

Зокрема, вітчизняними заводами сільськогосподарського машинобудування поставлено 80 комбайнів, з яких на умовах фінансового лізингу - 33.

Незадовільно оновлюється парк зернозбиральних комбайнів у Житомирській, Волинській, Закарпатській областях.

Збиральні загони - швидка допомога

З метою надання допомоги у формуванні збиральних загонів для оперативного проведення жнив на офіційному сайті Мінагрополітики (www.Minagro.gov.ua) в розділі "Технічне забезпечення" з 3 червня 2009 року розміщена інформація про наявність зернозбиральних комбайнів та контактні телефони їх власників. (Детальну інформацію завжди можна отримати в Департаменті інженерно-технічного забезпечення за тел.: 280-43-83, 226-27-13). Сьогодні навіть господарства південних регіонів укладають договори по додатковому їх залученню.

Особливості технічного огляду

В поточному році ми маємо проблеми з проходженням технічного огляду сільськогосподарської техніки внаслідок внесення зміни до законодавчої бази.

Так, Законом України від 24.09.2008 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху" передбачається новий, дещо ускладнений порядок державного технічного огляду.

Незважаючи на численні звернення Держтехнагляду України до регіональних інспекцій щодо прискорення проведення оглядів до вступу в дію зазнеченого нового порядку, інспекції відреагували по-різному. Найгірша ситуація була в Полтавській, Запорізькій, Херсонській, Черкаській, Київській, Миколаївській, Львівській та Житомирській областях, де відсоток проведення техоглядів складав близько 30%.

Задля виконання зазначеного закону, Міністерством аграрної політики розроблено ряд нормативно-правових актів, які законодавчо визначили процедуру технічного огляду машин. Прийнято три постанови Кабінету Міністрів та два накази міністерства, останній з яких набрав чинності 12.06.2009 року. Готується ще низка наказів Мінагрополітики.

Відповідно до зазначених нормативно-правових актів техогляд буде проходити за прозорим, відкритим механізмом. Перевірка технічного стану машин здійснюватиметься суб'єктами господарювання за допомогою пересувних екіпажів згідно графіків, затверджених місцевими органами виконавчої влади за тарифом, що не перевищуватиме 90 грн. за одиницю техніки.

altПідвищення вимог до техніки сприятиме зменшенню нещасних випадків під час виконання сільськогосподарських робіт, безпеці дорожнього руху, охороні навколишнього природного середовища. За кожною з вимог - людське життя.

Прикро, але за 2008 рік маємо 123 смертельних випадків, а протягом поточного - вже 30.

Тому я не хотів би говорити про спрощений підхід до технічного стану машин.

Без прийняття зазначених нормативно-правових актів неможливо було продовжувати проведення техогляду.

Досвід минулого року свідчить, що мали місце проблеми з органами ДАЇ при пересуванні зернозбиральних загонів автошляхами.

Для розв'язання ситуації, що склалася, Мінагрополітики направлено лист до Міністерства внутрішніх справ України з проханням сприяти в забезпеченні безперешкодного пересування зернозбиральних комбайнів в складі механізованих загонів та великогабаритних транспортних засобів, тракторів, інших самохідних машин автошляхами як в межах областей, так і між ними та дати відповідне доручення регіональним підрозділам Державтоінспекції України щодо безперешкодного пересування зазначеної техніки під час жнив. Попередньо отримано позитивну відповідь. Разом з тим доручено нашій інспекції Держтехнагляду та її підрозділам оперативно врегульовувати ці питання на місцях.

Потяг з біопаливом вирушив у дорогу

Хочу також повідомити і звертаю увагу, що прийнято Верховною Радою Закон України «Про внесення змін та доповнень до деяких законодавчих актів України щодо сприяння виробництву та використанню біологічних видів палива» та 16 червня підписано Президентом України.

Зазначеним документом, зокрема, передбачено: скасування державної монополії на виробництво біоетанолу державними спиртзаводами, звільнення від сплати мита при ввезенні обладнання для виробництва біопалива (якщо воно не виробляється в Україні), зменшення ставок акцизного збору на сумішеві палива.

Крім того, у 2009 році прийнято 6 розпоряджень та постанов Кабінету Міністрів України щодо розвитку виробництва біогазу, біоетанолу, біодизелю та твердого біопалива.

Міністерством підготовлені та надіслані в регіони рекомендації щодо використання соломи та інших пожнивних решток.

Довідково. На сьогодні котли для спалювання соломи та інших видів твердого біопалива встановлені у 17 селах Вінницької, Київської, Сумської, Рівненської, Волинської та Черкаської областей, де забезпечують теплом частину виробничих приміщень (тваринницькі ферми, птахоферми) та соціальних об'єктів (школи, лікарні, дитячі садки).

За експертними даними, в Україні налічується близько 20 підприємств по виготовленню та використанню брикет та пелет.

На 14 підприємствах олійної галузі парові котли переведені на спалювання лушпиння, за рахунок чого використання природного газу зменшено на 50 відсотків.

В середньому олієжирова галузь використовує для спалювання в промислових котлах лушпиння соняшнику в кількості до 500 тис. тонн за рік. Крім того, близько 120 тис. тонн лушпиння гранулюється і продається на експорт населенню.

На даний час побудовано 8 об'єктів з виробництва біогазу з відходів тваринництва та спиртового виробництва у Київській, Дніпропетровській, Одеській, Чернівецькій, Рівненській областях та у Автономній Республіці Крим.

В Україні налічується близько 50 установок з виробництва біодизелю, які можуть виробляти до 25 тис. тонн дизельного біопалива.

Отже, як бачите, Україна має всі можливості задля зменшення залежності від імпорту енергоносіїв. І добре, що ми не лише згадали про потенціал власного біоресурсу, а взялися його реалізовувати.


                                              Олександр ШЕВЧЕНКО,

                                             заступник міністра аграрної політики України

 

 

 

 

 





Схожі новини
  • №4 (259)
  • №42 (254)
  • Тваринникам відшкодовуватимуть вартість будівництва ферм
  • Молока стало меньше
  • МінАП України буде здавати худобу в лізинг

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.