Аграрний тиждень. Україна
» » Основні вимоги до виплати дотацій сільгоспвиробникам та їх дотримання
» » Основні вимоги до виплати дотацій сільгоспвиробникам та їх дотримання

    Основні вимоги до виплати дотацій сільгоспвиробникам та їх дотримання


    Днями заступник міністра аграрної політики України Борис Супіханов провів селекторну нараду. Обговорювався стан дотримання переробними підприємствами вимог Порядку обліку та використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільгоспвиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі.

     

    alt- В умовах фінансової кризи зменшується державна підтримка за рахунок прямих дотацій з бюджету, - підкреслив Борис Карабайович, звертаючись до учасників наради в селекторних студіях України, - тому надзвичайно важливого значення набуває непряма державна підтримка сільгоспвиробників, однією із складових якої і є виплата дотацій переробними підприємствами за молоко та м'ясо у живій вазі. Виплата цих дотацій здійснюється відповідно до Порядку обліку та використання коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2009 року №291 "Про реалізацію пункту 11.21 статті 11 Закону України "Про податок на додану вартість".

    Як ви знаєте, документом визначені всі питання, пов'язані з виплатою доплат. Тож якщо переробні підприємства дотримуються вимог Порядку, то спірні питання з сільгоспвиробниками не повинні виникати.

    Що потрібно пам'ятати. По-перше, Порядком передбачено, що у сільгосппідприємств, як платників податку на додану вартість (ПДВ), закупка молока та м'яса здійснюється відповідно до укладених договорів про закупівлю цієї продукції за цінами з урахуванням ПДВ, а у особистих селянських господарств, як неплатників ПДВ, - без урахування податку на додану вартість (у зв'язку з тим, що з 1 січня 2009 року скасована нульова ставка на операції з поставки сільгосппідприємствами молока та м'яса на переробні підприємства).

    На практиці при укладанні договорів на закупівлю молока та м'яса у живій вазі сільгоспвиробник і переробне підприємство погоджують ціни, за якими здійснюватиметься така закупка, підтверджуючи її своїми підписами у протоколі погодження ціни (додається до договору закупівлі).

    Зверніть увагу: саме у цей момент агровиробникам і необхідно відстоювати свої права щодо взаємовигідного рівня закупівельної ціни.

    По-друге, згідно з Порядком дотації сільгоспвиробникам повинні нараховуватись і виплачуватись переробними підприємствами зверх ціни, яка узгоджена у договорі на закупівлю молока та м'яса у живій вазі. Інший порядок виплати дотацій є порушенням Порядку.

    Третє, контроль за правильністю визначення сум ПДВ, яка спрямовується на виплату дотацій, та їх перерахуванням за платіжними дорученнями на небюджетні рахунки здійснюють, відповідно до Порядку, органи державної податкової служби, а контроль за їх використанням - управління агропромислового розвитку районних, головні управління агропромислового розвитку обласних і управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій, Міністерство аграрної політики АР Крим, відповідні органи державної податкової служби і фінансові органи разом зі споживчими товариствами.

    Зверніть увагу: територіальним органам надані всі права, щоб забезпечити дотримання переробними підприємствами вимог Порядку. Проте, все частіше до Мінагрополітики надходять усні й письмові звернення агровиробників про те, що переробні підприємства включають дотацію у закупівельну ціну.

    altЩо дають перевірки

    Для з'ясування ситуації на місцях була створена робоча група у складі представників Департаменту фінансів міністерства і Державної інспекції з контролю якості сільськогосподарської продукції та моніторингу її ринку. Так, у Волинській області за участю членів робочої групи, агровиробників і представників переробного підприємства вже розглянуте згадуване питання.

    Робоча група встановила: переробні підприємства дійсно проводять закупівлю тваринницької продукції за договірними цінами з урахуванням дотації, а не нараховують дотацію на договірну ціну, як це передбачено Порядком. Навіть при кінцевому розрахунку суми дотації сільгоспвиробник не отримує ціну з урахуванням дотації, яка перевищує договірну (ринкову) ціну, що змушує його реалізовувати свою продукцію нижче собівартості. У випадку ж незгоди із запропонованим, переробні підприємства відмовляються від її закупівлі.

    Варто також нагадати, що на виконання доручення Прем'єр-міністра України Ю. В. Тимошенко наказом Міністерства аграрної політики України від 11 серпня 2009 року №568 була створена робоча група з числа представників Мінфіну, ДПА і Держказначейства для перевірки дотримання норм Порядку ТОВ "Білогір'ямолокопродукт" (Хмельницька область) і ТОВ "Глобинський м'ясокомбінат" (Полтавська область). Так, перевіркою встановлено: ТОВ "Глобинський м'ясокомбінат" відображав податкові зобов'язання і податковий кредит за операціями з реалізації готової продукції, виготовленої з м'яса у живій вазі, яке поставлялось сільгосппідприємствами, у загальній податковій декларації. При цьому факт відображення вищезазначених операцій не у спеціальній декларації, а у загальній пояснювався тим, що на час проведення закупівлі м'яса продавцями не було надано підтвердження, що це м'ясо є продукцією власного виробництва (власно вирощене).

    Задекларовані суми ПДВ товариство сплачувало до держбюджету, а не спрямовувало на виплату дотацій, чим суттєво зменшило державну підтримку сільгосппідприємств.

    За висновками робочої групи документи, які надавалися агровиробниками при поставці м'яса в живій вазі на переробне підприємство, а саме - ветеринарна довідка, ветеринарне свідоцтво, паспорт ВРХ, накладна, податкова накладна, відомість переміщення, - дають можливість встановити, що продана продукція є продукцією їх власного виробництва.

    Усе вищезазначене, перш за все, є порушенням Порядку, а, по-друге, зводить нанівець державну підтримку сільгоспвиробників за рахунок виплати дотацій.

    Як убезпечити виробника

    Про ситуацію з виплатами доплат в регіонах доповіли начальники головних управлінь агропромислового розвитку, зокрема, Полтавської, Волинської, Черкаської, Кіровоградської, Дніпропетровської, Вінницької та Тернопільської областей.

    Директор Департаменту податкового контролю юридичних осіб ДПА Ірина Удачина повідомила на нараді, що місцеві органи податкової адміністрації включать у свої плани перевірок на 4-й квартал ті переробні підприємства, які визначать Мінагрополітики АР Крим і головні управління агропромисловго розвитку ОДА, і які, на їх переконання, не дотримуються вимог затвердженого Порядку.

    В роботі селектора і обговоренні окреслених питань також взяли участь начальник відділу ПДВ Департаменту податкової та митної політики Мінфіну Лариса Невінчана, директор Департаменту фінансів МінАП Григорій Зуб, начальник відділу методології та моніторингу податків Департаменту фінансів МінАП Лариса Кірсенко, начальники інспекцій якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції АР Крим і областей, голови регіональних структур Всеукраїнського союзу сільгосппідприємств, президент Асоціації фермерів і приватних землевласників АР Крим і голови обласних асоціацій, директори окремих молоко- і м'ясопереробних підприємств, представники територіальних фінансових органів і Державних податкових інспекцій в АР Крим та областях.

    Резюмуючи все сказане на селекторній нараді і ситуацію, що склалась на місцях, заступник міністра констатував:

    - Виходячи з норм діючого Порядку, необхідно зробити наступне. Мінагрополітики АР Крим, головним управлінням агропромислового розвитку облдержадміністрацій, управлінням агропромислового розвитку райдержадміністрацій - при погодженні переробним підприємствам попереднього розрахунку надходження і використання коштів з податку на додану вартість, які спрямовуються на виплату дотацій (пункт 3 Порядку), звертати особливу увагу на рівень закупівельних цін на молоко та м'ясо для того, аби сільгоспвиробник отримав ціну з урахуванням дотації, яка перевищує договірну ціну.

    Республіканська держінспекція закупівель та якості сільськогосподарської продукції АР Крим, інспекції якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції обласних адміністрацій повинні постійно проводити перевірки правильності та своєчасності нарахування і виплати дотаційних коштів агровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо і до 5 числа кожного місяця надавати відповідну інформацію Державній інспекції з контролю якості сільськогосподарської продукції та моніторингу її ринку для узагальнення (наказ Міністерства аграрної політики від 02.07.2009 № 461).

    Борис Супіханов також наголосив, що органи державної податкової служби повинні здійснювати контроль за правильністю визначення сум ПДВ та їх перерахуванням за платіжними дорученнями на небюджетні рахунки (пункт 9 Порядку) для того, щоб агровиробники отримували кошти, які призначені для їх підтримки (щоб не повторилось ситуації, яка сталась у  ТОВ "Глобинський м'ясокомбінат").

    - Лише об'єднавши зусилля, - підкреслив Борис Карабайович, - ми зможемо забезпечити дотримання молоко- і м'ясопереробними підприємствами вимог Порядку.

    Заступник міністра також повідомив, що в усіх питаннях виплати сільгоспвиробникам дотацій переробними підприємствами за молоко та м'ясо у живій вазі допоможе розібратися і спеціальна нарада-семінар. Її Мінагрополітики запланувало провести на Волині 24-25 вересня.

     

    Підготовлено прес-службою МінАП

                                               за матеріалами наради

     

     





    Схожі новини
  • Молоко стало якіснішим
  • Микола Присяжнюк: «Загальне надходження молока на переробні підприємства зросло на 10%
  • Що є на ділі
  • Непряма державна підтримка аграріїв набуває надзвичайно важливого значення
  • ЯК ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ ДОПОМАГАЄ СІЛЬГОСПВИРОБНИКАМ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Основні вимоги до виплати дотацій сільгоспвиробникам та їх дотримання


Днями заступник міністра аграрної політики України Борис Супіханов провів селекторну нараду. Обговорювався стан дотримання переробними підприємствами вимог Порядку обліку та використання коштів, спрямованих для виплати дотацій сільгоспвиробникам за поставлені ними переробним підприємствам молоко та м'ясо в живій вазі.

 

alt- В умовах фінансової кризи зменшується державна підтримка за рахунок прямих дотацій з бюджету, - підкреслив Борис Карабайович, звертаючись до учасників наради в селекторних студіях України, - тому надзвичайно важливого значення набуває непряма державна підтримка сільгоспвиробників, однією із складових якої і є виплата дотацій переробними підприємствами за молоко та м'ясо у живій вазі. Виплата цих дотацій здійснюється відповідно до Порядку обліку та використання коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 квітня 2009 року №291 "Про реалізацію пункту 11.21 статті 11 Закону України "Про податок на додану вартість".

Як ви знаєте, документом визначені всі питання, пов'язані з виплатою доплат. Тож якщо переробні підприємства дотримуються вимог Порядку, то спірні питання з сільгоспвиробниками не повинні виникати.

Що потрібно пам'ятати. По-перше, Порядком передбачено, що у сільгосппідприємств, як платників податку на додану вартість (ПДВ), закупка молока та м'яса здійснюється відповідно до укладених договорів про закупівлю цієї продукції за цінами з урахуванням ПДВ, а у особистих селянських господарств, як неплатників ПДВ, - без урахування податку на додану вартість (у зв'язку з тим, що з 1 січня 2009 року скасована нульова ставка на операції з поставки сільгосппідприємствами молока та м'яса на переробні підприємства).

На практиці при укладанні договорів на закупівлю молока та м'яса у живій вазі сільгоспвиробник і переробне підприємство погоджують ціни, за якими здійснюватиметься така закупка, підтверджуючи її своїми підписами у протоколі погодження ціни (додається до договору закупівлі).

Зверніть увагу: саме у цей момент агровиробникам і необхідно відстоювати свої права щодо взаємовигідного рівня закупівельної ціни.

По-друге, згідно з Порядком дотації сільгоспвиробникам повинні нараховуватись і виплачуватись переробними підприємствами зверх ціни, яка узгоджена у договорі на закупівлю молока та м'яса у живій вазі. Інший порядок виплати дотацій є порушенням Порядку.

Третє, контроль за правильністю визначення сум ПДВ, яка спрямовується на виплату дотацій, та їх перерахуванням за платіжними дорученнями на небюджетні рахунки здійснюють, відповідно до Порядку, органи державної податкової служби, а контроль за їх використанням - управління агропромислового розвитку районних, головні управління агропромислового розвитку обласних і управління промисловості та агропромислового розвитку Севастопольської міської держадміністрацій, Міністерство аграрної політики АР Крим, відповідні органи державної податкової служби і фінансові органи разом зі споживчими товариствами.

Зверніть увагу: територіальним органам надані всі права, щоб забезпечити дотримання переробними підприємствами вимог Порядку. Проте, все частіше до Мінагрополітики надходять усні й письмові звернення агровиробників про те, що переробні підприємства включають дотацію у закупівельну ціну.

altЩо дають перевірки

Для з'ясування ситуації на місцях була створена робоча група у складі представників Департаменту фінансів міністерства і Державної інспекції з контролю якості сільськогосподарської продукції та моніторингу її ринку. Так, у Волинській області за участю членів робочої групи, агровиробників і представників переробного підприємства вже розглянуте згадуване питання.

Робоча група встановила: переробні підприємства дійсно проводять закупівлю тваринницької продукції за договірними цінами з урахуванням дотації, а не нараховують дотацію на договірну ціну, як це передбачено Порядком. Навіть при кінцевому розрахунку суми дотації сільгоспвиробник не отримує ціну з урахуванням дотації, яка перевищує договірну (ринкову) ціну, що змушує його реалізовувати свою продукцію нижче собівартості. У випадку ж незгоди із запропонованим, переробні підприємства відмовляються від її закупівлі.

Варто також нагадати, що на виконання доручення Прем'єр-міністра України Ю. В. Тимошенко наказом Міністерства аграрної політики України від 11 серпня 2009 року №568 була створена робоча група з числа представників Мінфіну, ДПА і Держказначейства для перевірки дотримання норм Порядку ТОВ "Білогір'ямолокопродукт" (Хмельницька область) і ТОВ "Глобинський м'ясокомбінат" (Полтавська область). Так, перевіркою встановлено: ТОВ "Глобинський м'ясокомбінат" відображав податкові зобов'язання і податковий кредит за операціями з реалізації готової продукції, виготовленої з м'яса у живій вазі, яке поставлялось сільгосппідприємствами, у загальній податковій декларації. При цьому факт відображення вищезазначених операцій не у спеціальній декларації, а у загальній пояснювався тим, що на час проведення закупівлі м'яса продавцями не було надано підтвердження, що це м'ясо є продукцією власного виробництва (власно вирощене).

Задекларовані суми ПДВ товариство сплачувало до держбюджету, а не спрямовувало на виплату дотацій, чим суттєво зменшило державну підтримку сільгосппідприємств.

За висновками робочої групи документи, які надавалися агровиробниками при поставці м'яса в живій вазі на переробне підприємство, а саме - ветеринарна довідка, ветеринарне свідоцтво, паспорт ВРХ, накладна, податкова накладна, відомість переміщення, - дають можливість встановити, що продана продукція є продукцією їх власного виробництва.

Усе вищезазначене, перш за все, є порушенням Порядку, а, по-друге, зводить нанівець державну підтримку сільгоспвиробників за рахунок виплати дотацій.

Як убезпечити виробника

Про ситуацію з виплатами доплат в регіонах доповіли начальники головних управлінь агропромислового розвитку, зокрема, Полтавської, Волинської, Черкаської, Кіровоградської, Дніпропетровської, Вінницької та Тернопільської областей.

Директор Департаменту податкового контролю юридичних осіб ДПА Ірина Удачина повідомила на нараді, що місцеві органи податкової адміністрації включать у свої плани перевірок на 4-й квартал ті переробні підприємства, які визначать Мінагрополітики АР Крим і головні управління агропромисловго розвитку ОДА, і які, на їх переконання, не дотримуються вимог затвердженого Порядку.

В роботі селектора і обговоренні окреслених питань також взяли участь начальник відділу ПДВ Департаменту податкової та митної політики Мінфіну Лариса Невінчана, директор Департаменту фінансів МінАП Григорій Зуб, начальник відділу методології та моніторингу податків Департаменту фінансів МінАП Лариса Кірсенко, начальники інспекцій якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції АР Крим і областей, голови регіональних структур Всеукраїнського союзу сільгосппідприємств, президент Асоціації фермерів і приватних землевласників АР Крим і голови обласних асоціацій, директори окремих молоко- і м'ясопереробних підприємств, представники територіальних фінансових органів і Державних податкових інспекцій в АР Крим та областях.

Резюмуючи все сказане на селекторній нараді і ситуацію, що склалась на місцях, заступник міністра констатував:

- Виходячи з норм діючого Порядку, необхідно зробити наступне. Мінагрополітики АР Крим, головним управлінням агропромислового розвитку облдержадміністрацій, управлінням агропромислового розвитку райдержадміністрацій - при погодженні переробним підприємствам попереднього розрахунку надходження і використання коштів з податку на додану вартість, які спрямовуються на виплату дотацій (пункт 3 Порядку), звертати особливу увагу на рівень закупівельних цін на молоко та м'ясо для того, аби сільгоспвиробник отримав ціну з урахуванням дотації, яка перевищує договірну ціну.

Республіканська держінспекція закупівель та якості сільськогосподарської продукції АР Крим, інспекції якості та формування ресурсів сільськогосподарської продукції обласних адміністрацій повинні постійно проводити перевірки правильності та своєчасності нарахування і виплати дотаційних коштів агровиробникам за продані ними переробним підприємствам молоко та м'ясо і до 5 числа кожного місяця надавати відповідну інформацію Державній інспекції з контролю якості сільськогосподарської продукції та моніторингу її ринку для узагальнення (наказ Міністерства аграрної політики від 02.07.2009 № 461).

Борис Супіханов також наголосив, що органи державної податкової служби повинні здійснювати контроль за правильністю визначення сум ПДВ та їх перерахуванням за платіжними дорученнями на небюджетні рахунки (пункт 9 Порядку) для того, щоб агровиробники отримували кошти, які призначені для їх підтримки (щоб не повторилось ситуації, яка сталась у  ТОВ "Глобинський м'ясокомбінат").

- Лише об'єднавши зусилля, - підкреслив Борис Карабайович, - ми зможемо забезпечити дотримання молоко- і м'ясопереробними підприємствами вимог Порядку.

Заступник міністра також повідомив, що в усіх питаннях виплати сільгоспвиробникам дотацій переробними підприємствами за молоко та м'ясо у живій вазі допоможе розібратися і спеціальна нарада-семінар. Її Мінагрополітики запланувало провести на Волині 24-25 вересня.

 

Підготовлено прес-службою МінАП

                                           за матеріалами наради

 

 





Схожі новини
  • Молоко стало якіснішим
  • Микола Присяжнюк: «Загальне надходження молока на переробні підприємства зросло на 10%
  • Що є на ділі
  • Непряма державна підтримка аграріїв набуває надзвичайно важливого значення
  • ЯК ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ ДОПОМАГАЄ СІЛЬГОСПВИРОБНИКАМ

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.