Аграрний тиждень. Україна
» » Інновації в професійній освіті
» » Інновації в професійній освіті

    Інновації в професійній освіті


    alt    Майбутнє належить працівникам, що створюють знання, а запорукою їх процвітання є теоретичне і практичне навчання. Виграють ті компанії, які розберуться в цьому швидше.

         Новітня історія демонструє, що лише зведена у групи кластерних «організмів» та інтегрована економіка може успішно функціонувати в умовах глобальної конкуренції.

    У глобальній економіці зявилися нові засоби конкуренції. Сучасна конкуренція має компонент зростаючого знання і навиків. Щоб досягти успіхів у глобальній економіці, головним стає вміння користуватися знаннями і володіти високим рівнем кваліфікації та навиками. Тому актуальним є процес інтегрування в кластери спеціалізованих підприємств галузі, які підтримуються мережею інших підприємств. Для всієї групи підприємств, які входять до кластеру, повинен бути ринок перспективних кадрів. На думку М. Портера, спеціалізовані фактори виробництва створюються, а не спадкуються. До «ключових» спеціалізованих факторів, поряд із капіталом і інфраструктурою, вчений відносить кваліфіковані трудові ресурси.

        Зрозуміло, що виноградарство і виноробство країни повинно бути успішним у новій моделі конкуренції. Нею є системна модель, побудована за кластерними принципами.

    У період трансформаційних перетворень та ринкової нестабільності кластери є найбільш оптимальним варіантом ефективних відносин між агровиробниками. Соціально-економічна ефективність максимізується шляхом мінімізації витрат. Кластери - конкурентноспроможна організаційна форма територіально-ієрархічної моделі виробництва з

     

    altрізними рівнями локалізації, додатковий спосіб реалізації державної політики та організації розвитку соціально-економічної системи, одна з умов для більшої координованості роботи в рамках державно визначених пріоритетів, джерело розкриття внутрішнього соціально-економічного потенціалу регіону.

       Формування галузевих кластерів забезпечує прогрес їхнього розвитку. Процеси взаємного посилення всередині кластерів сприяють інтенсивному розвитку інновацій як у галузі кластера, так і в суміжних і споріднених галузях національної економіки. Це підвищує конкурентоспроможність суб’єктів кластера на внутрішньому й світовому ринках.

    В межах виноградарського кластеру необхідно створити систему освіти, яка володітиме самостійною цінністю і поряд з іншими секторами кластерної системи сформує умови для розвитку стійких конкурентних переваг. Принципова новизна – компетентністний підхід при підготовці кадрів. Тобто людина повинна отримати знання, вміння і навики, які вона зможе використати, працюючи на тій чи іншій посаді в нових умовах.

        Тому для успіху перетворень не можна обмежуватися вузькими спеціальними програмами. Потрібне широкомасштабне навчання, яке дасть можливість людині разом зі спеціальними отримати нові знання і засвоїти сучасні методики в галузі управління продуктивністю, ефективних продаж, оцінки інвестиційних проектів тощо.

        ННЦ «ІВіВ ім. В.Є. Таїрова» має унікальні можливості по просуванню знань – наукових, спеціальних, організаційних на внутрішній і зовнішній ринок, а також значний резерв у підготовці виноградарів. Аби галузь отримала фахівців, які в кінцевому підсумку повинні діяти в умовах інноваційної системи кластерного типу, необхідно вже нині об’єднати зусилля середньої, вищої школи і бізнес-структур на базі ННЦ «ІВіВ ім. В.Є. Таїрова».

        Науково-навчально-виробничий центр бачиться як сукупність навчально-наукових закладів освіти IV рівня акредитації, що представлені вже діючими на базі ННЦ «ІВіВ ім. В.Є    Таїрова» філіями кафедр університетів, а саме - філія кафедри виноградарства Одеського держагроуніверситету(ОДАУ), філія кафедри виноробства Одеської національної академії харчових технологій (ОНАХТ), філія кафедри економіки управління АПК ОДАУ.

        З центром на основі угод про науково-технічне співробітництво навчальну діяльність здійснюватимуть Одеський регіональний інститут державного управління, Одеський державний економічний університет (ОДЕУ). Центр повинен здійснювати підготовку і підвищення кваліфікації кадрів різного кваліфікаційного рівня і спеціалізацій на основі спільно розроблених навчальних програм.

        Основне завдання додаткової освіти в межах певного рівня професійної освіти - безперервне підвищення кваліфікації робітника, службовця, спеціаліста. Цю роботу у виноградарсько-виноробній галузі пропонується здійснювати за такими навчальними програмами:

    -         селекція винограду та сучасні технології генної інженерії;

    -         сучасні вітчизняні та світові технології виноградного розсадництва;

    -         біологізація технологій вирощування продукції виноградарства та способів управління продуктивним процесом рослин;

    -         специфіка технології виготовлення вин преміум класу;

    -         диференційована система обробітку виноградників (сучасні технології та засоби механізації виноградарства);

    -         проектний менеджмент у виноградарстві;

    -         сучасні маркетингові технології у виноградарстві.

    Поряд із цим, науково-навчально-виробничий центр за наявності сучасної матеріально-технічної бази забезпечуватиме виконання спільних наукових досліджень і здійснення підготовки кадрів вищої кваліфікації через магістратуру, аспірантуру і докторнатуру.

    Нині навчальні програми підготовки магістрів, а також програми підготовки кандидатів і докторів наук не дають майбутнім науковцям та інноваційним менеджерам необхідних знань для комерціалізації результатів наукових досліджень, знань з прийняття управлінських рішень. Центр повинен забезпечити підготовку кадрів вищої кваліфікації за відповідними напрямками та навчальними програмами.

    Водночас, науково-навчально-виробничий центр дасть можливість на сучасних засадах здійснювати комплексу практичну підготовку студентів агробіологічного факультету (спеціальність «виноградарство») ОДАУ денної і заочної форми навчання протягом усього терміну навчання. Поряд із практичною підготовкою на базі наукових відділів і лабораторій інституту здійснюватиметься підготовка студентів 4-5курсів за спеціалізаціями з виноградарства. Принципова новизна – компетентністний підхід при підготовці кадрів. Центр готуватиме кадри «під диктовку» замовника – представників підприємств кластеру. Через своє представництво в управлінні центром роботодавці слідкуватимуть, аби організація і зміст навчального процесу відповідав їх вимогам.

    Кластерна структуризація вимагає відповідної структури управління. Управлінські функції центру здійснюватиме наглядова рада, членами якої будуть представники роботодавців, ректорату університетів, заступник директора ННЦ «ІВіВ ім. В.Є. Таїрова» з наукових питань, що сформували центр. На постійній основі повинна працювати навчально-методична служба, виконуючи рішення наглядового органу. Її функції - оперативне управління центром.

    Нині лише у складі кластерів галузеві науково-дослідні і навчальні заклади можуть мати джерела фінансування своєї діяльності і, не потребуючи від держави збільшення бюджетного фінансування, здійснювати науково-технічну і освітянську діяльність, зміст навчального процесу якої відповідатиме вимогам роботодавців, забезпечуючи кадрові потреби кластеру, учасниками якого вони є.

                                                                                                 Тетяна ПОСТОЯН





    Схожі новини
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • №38 (250)
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Інновації в професійній освіті


alt    Майбутнє належить працівникам, що створюють знання, а запорукою їх процвітання є теоретичне і практичне навчання. Виграють ті компанії, які розберуться в цьому швидше.

     Новітня історія демонструє, що лише зведена у групи кластерних «організмів» та інтегрована економіка може успішно функціонувати в умовах глобальної конкуренції.

У глобальній економіці зявилися нові засоби конкуренції. Сучасна конкуренція має компонент зростаючого знання і навиків. Щоб досягти успіхів у глобальній економіці, головним стає вміння користуватися знаннями і володіти високим рівнем кваліфікації та навиками. Тому актуальним є процес інтегрування в кластери спеціалізованих підприємств галузі, які підтримуються мережею інших підприємств. Для всієї групи підприємств, які входять до кластеру, повинен бути ринок перспективних кадрів. На думку М. Портера, спеціалізовані фактори виробництва створюються, а не спадкуються. До «ключових» спеціалізованих факторів, поряд із капіталом і інфраструктурою, вчений відносить кваліфіковані трудові ресурси.

    Зрозуміло, що виноградарство і виноробство країни повинно бути успішним у новій моделі конкуренції. Нею є системна модель, побудована за кластерними принципами.

У період трансформаційних перетворень та ринкової нестабільності кластери є найбільш оптимальним варіантом ефективних відносин між агровиробниками. Соціально-економічна ефективність максимізується шляхом мінімізації витрат. Кластери - конкурентноспроможна організаційна форма територіально-ієрархічної моделі виробництва з

 

altрізними рівнями локалізації, додатковий спосіб реалізації державної політики та організації розвитку соціально-економічної системи, одна з умов для більшої координованості роботи в рамках державно визначених пріоритетів, джерело розкриття внутрішнього соціально-економічного потенціалу регіону.

   Формування галузевих кластерів забезпечує прогрес їхнього розвитку. Процеси взаємного посилення всередині кластерів сприяють інтенсивному розвитку інновацій як у галузі кластера, так і в суміжних і споріднених галузях національної економіки. Це підвищує конкурентоспроможність суб’єктів кластера на внутрішньому й світовому ринках.

В межах виноградарського кластеру необхідно створити систему освіти, яка володітиме самостійною цінністю і поряд з іншими секторами кластерної системи сформує умови для розвитку стійких конкурентних переваг. Принципова новизна – компетентністний підхід при підготовці кадрів. Тобто людина повинна отримати знання, вміння і навики, які вона зможе використати, працюючи на тій чи іншій посаді в нових умовах.

    Тому для успіху перетворень не можна обмежуватися вузькими спеціальними програмами. Потрібне широкомасштабне навчання, яке дасть можливість людині разом зі спеціальними отримати нові знання і засвоїти сучасні методики в галузі управління продуктивністю, ефективних продаж, оцінки інвестиційних проектів тощо.

    ННЦ «ІВіВ ім. В.Є. Таїрова» має унікальні можливості по просуванню знань – наукових, спеціальних, організаційних на внутрішній і зовнішній ринок, а також значний резерв у підготовці виноградарів. Аби галузь отримала фахівців, які в кінцевому підсумку повинні діяти в умовах інноваційної системи кластерного типу, необхідно вже нині об’єднати зусилля середньої, вищої школи і бізнес-структур на базі ННЦ «ІВіВ ім. В.Є. Таїрова».

    Науково-навчально-виробничий центр бачиться як сукупність навчально-наукових закладів освіти IV рівня акредитації, що представлені вже діючими на базі ННЦ «ІВіВ ім. В.Є    Таїрова» філіями кафедр університетів, а саме - філія кафедри виноградарства Одеського держагроуніверситету(ОДАУ), філія кафедри виноробства Одеської національної академії харчових технологій (ОНАХТ), філія кафедри економіки управління АПК ОДАУ.

    З центром на основі угод про науково-технічне співробітництво навчальну діяльність здійснюватимуть Одеський регіональний інститут державного управління, Одеський державний економічний університет (ОДЕУ). Центр повинен здійснювати підготовку і підвищення кваліфікації кадрів різного кваліфікаційного рівня і спеціалізацій на основі спільно розроблених навчальних програм.

    Основне завдання додаткової освіти в межах певного рівня професійної освіти - безперервне підвищення кваліфікації робітника, службовця, спеціаліста. Цю роботу у виноградарсько-виноробній галузі пропонується здійснювати за такими навчальними програмами:

-         селекція винограду та сучасні технології генної інженерії;

-         сучасні вітчизняні та світові технології виноградного розсадництва;

-         біологізація технологій вирощування продукції виноградарства та способів управління продуктивним процесом рослин;

-         специфіка технології виготовлення вин преміум класу;

-         диференційована система обробітку виноградників (сучасні технології та засоби механізації виноградарства);

-         проектний менеджмент у виноградарстві;

-         сучасні маркетингові технології у виноградарстві.

Поряд із цим, науково-навчально-виробничий центр за наявності сучасної матеріально-технічної бази забезпечуватиме виконання спільних наукових досліджень і здійснення підготовки кадрів вищої кваліфікації через магістратуру, аспірантуру і докторнатуру.

Нині навчальні програми підготовки магістрів, а також програми підготовки кандидатів і докторів наук не дають майбутнім науковцям та інноваційним менеджерам необхідних знань для комерціалізації результатів наукових досліджень, знань з прийняття управлінських рішень. Центр повинен забезпечити підготовку кадрів вищої кваліфікації за відповідними напрямками та навчальними програмами.

Водночас, науково-навчально-виробничий центр дасть можливість на сучасних засадах здійснювати комплексу практичну підготовку студентів агробіологічного факультету (спеціальність «виноградарство») ОДАУ денної і заочної форми навчання протягом усього терміну навчання. Поряд із практичною підготовкою на базі наукових відділів і лабораторій інституту здійснюватиметься підготовка студентів 4-5курсів за спеціалізаціями з виноградарства. Принципова новизна – компетентністний підхід при підготовці кадрів. Центр готуватиме кадри «під диктовку» замовника – представників підприємств кластеру. Через своє представництво в управлінні центром роботодавці слідкуватимуть, аби організація і зміст навчального процесу відповідав їх вимогам.

Кластерна структуризація вимагає відповідної структури управління. Управлінські функції центру здійснюватиме наглядова рада, членами якої будуть представники роботодавців, ректорату університетів, заступник директора ННЦ «ІВіВ ім. В.Є. Таїрова» з наукових питань, що сформували центр. На постійній основі повинна працювати навчально-методична служба, виконуючи рішення наглядового органу. Її функції - оперативне управління центром.

Нині лише у складі кластерів галузеві науково-дослідні і навчальні заклади можуть мати джерела фінансування своєї діяльності і, не потребуючи від держави збільшення бюджетного фінансування, здійснювати науково-технічну і освітянську діяльність, зміст навчального процесу якої відповідатиме вимогам роботодавців, забезпечуючи кадрові потреби кластеру, учасниками якого вони є.

                                                                                             Тетяна ПОСТОЯН





Схожі новини
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • №38 (250)
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.