Аграрний тиждень. Україна
» » Олександр Бакуменко: «Ми не підтримали бюджетні та податкові новації 2016 року»
» » Олександр Бакуменко: «Ми не підтримали бюджетні та податкові новації 2016 року»

    Олександр Бакуменко: «Ми не підтримали бюджетні та податкові новації 2016 року»


    Я неодноразово і у професійних колах, і в пресі наголошував: державний бюджет-2016 побудований на надоптимістичних прогнозах, якщо враховувати економічну динаміку останніх років (так, згідно грудневого консенсус-прогнозу Мінекономрозвитку падіння реального ВВП 2015 року очікується на рівні -10,3%).

    Відомо, що дохідна частина буде сформована переважно за рахунок непрямих податків, бо 52% доходів складатимуть ПДВ та акциз. Фактично, це пряме визнання урядом того, що бізнес в Україні збитковий. Як наслідок, у 2016-му заплановано лише 8% доходу від податку на прибуток підприємств.

    Тепер розумію, чому так наполегливо уряд домагався скасування спецрежиму ПДВ для АПК. Так, це понад 20 млрд грн додатково до бюджету, але урядовці не звертали увагу на наслідки. Скасування спецрежиму ПДВ було би катастрофою для агробізнесу, загрозою продовольчій безпеці країни.

    Ми разом із колегами народними депутатами неодноразово зверталися до Кабміну з проханням не допускати скасування єдиної державної, до того ж абсолютно некорупційної форми підтримки сільгоспвиробників, чітко аргументуючи свою позицію і зазначаючи про негативні соціально-економічні наслідки від таких дій. Крім закриття значної кількості підприємств АПК, говорили й про скорочення до 100 тис. робочих місць, а це переважно селяни. Нагадували і про втрату валютної виручки від експорту продукції АПК - це приблизно $1,5-2 млрд щорічно й додатковий тиск на курс національної валюти.

    Але повернімося до дохідної частини прийнятого бюджету. Тепер кожна п'ята гривня буде генеруватися не бізнесом, а державою - а це нові державні зобов’язання, приватизація держмайна, гроші НБУ та інших держпідприємств. На підтвердження цього, за статистикою 11 місяців 2015-го, кожна четверта гривня (25% дохідної частини бюджету) – це неподаткові надходження до бюджету!

    Про яке тоді економічне зростання говорить уряд? Не запропоновано реальних механізмів стимулювання бізнесу!

    Ті ж дотації сільському господарству обмежені вимогами СОТ. Із загальної суми виділених бюджетом 2016 року 1 488 229,2 тис. грн, лише 50 млн грн виділено на підтримку тваринництва. І це галузь, 90% продукції якої реалізується на внутрішньому ринку, а низька купівельна спроможність і різка девальвація гривні торік призвели до того, що вперше за 10 років знизилися обсяги виробництва. За 2015 рік динаміка по ключовим показникам тваринництва від’ємна:

    ·молока: -4,0%;

    ·яєць: -14,3%;

    ·м'яса (у живій вазі): -1,4%;

    ·скорочення поголів'я ВРХ: -2,8%;

    ·скорочення поголів'я корів: -4,0%;

    ·скорочення поголів'я свиней: -3,5%;

    ·скорочення поголів'я овець та кіз: -3,2%;

    ·скорочення поголів'я птиці: -1,6%.

    І з такими показниками уряд ще наполягав на скасуванні податкових пільг! Але нам вдалося частково зберегти спецрежим ПДВ для аграріїв на 2016 рік:

    ·для виробників молочної продукції та продукції ВРХ – 80% ПДВ залишається у розпорядженні підприємства, 20% перераховується до бюджету;

    ·для рослинництва - 15% ПДВ залишається у розпорядженні підприємства, 85% перераховується до бюджету;

    ·для всіх інших виробників сільгосппродукції (курка, свинина) - 50% ПДВ залишається в розпорядженні підприємства, 50% перераховується до бюджету.

    Нагадаю, переважна більшість депутатів-аграріїв не підтримала бюджетні та податкові новації 2016 року, тому ми і не голосували за зміни до податкового законодавства. Бо вважаємо, що жодна державна підтримка з бюджету не може замінити позитивний ефект від дії спецрежиму ПДВ для аграріїв.

    А ще зауважу: на утримання апарату Мінагрополітики України передбачено 658,5 млн грн, або 44% від загальної суми коштів, виділених на АПК України. І це є свідченням, що українських аграріїв вкотре фінансуватимуть за залишковим принципом. Тому потрібно якнайшвидше вносити відповідні зміни до видаткової частини бюджету.

     

     

     

    Олександр БАКУМЕНКО,

    народний депутат України,

    заступник голови Комітету Верховної Ради України

    з питань аграрної політики та земельних відносин

     





    Схожі новини
  • достукатись до владних кабінетів
  • Збитки від тіньових схем в АПК більші за видатки на підтримку
  • Мінагропрод доводитиме МВФ необхідність зберегти податкові пільги для аграріїв
  • Олександр Бакуменко: наслідки скасування спеціального режиму оподаткування ПДВ для сільськогосподарських виробників
  • Скасування спецрежиму для аграріїв зменшить валютну виручку на 1,5 млрд дол

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Олександр Бакуменко: «Ми не підтримали бюджетні та податкові новації 2016 року»


Я неодноразово і у професійних колах, і в пресі наголошував: державний бюджет-2016 побудований на надоптимістичних прогнозах, якщо враховувати економічну динаміку останніх років (так, згідно грудневого консенсус-прогнозу Мінекономрозвитку падіння реального ВВП 2015 року очікується на рівні -10,3%).

Відомо, що дохідна частина буде сформована переважно за рахунок непрямих податків, бо 52% доходів складатимуть ПДВ та акциз. Фактично, це пряме визнання урядом того, що бізнес в Україні збитковий. Як наслідок, у 2016-му заплановано лише 8% доходу від податку на прибуток підприємств.

Тепер розумію, чому так наполегливо уряд домагався скасування спецрежиму ПДВ для АПК. Так, це понад 20 млрд грн додатково до бюджету, але урядовці не звертали увагу на наслідки. Скасування спецрежиму ПДВ було би катастрофою для агробізнесу, загрозою продовольчій безпеці країни.

Ми разом із колегами народними депутатами неодноразово зверталися до Кабміну з проханням не допускати скасування єдиної державної, до того ж абсолютно некорупційної форми підтримки сільгоспвиробників, чітко аргументуючи свою позицію і зазначаючи про негативні соціально-економічні наслідки від таких дій. Крім закриття значної кількості підприємств АПК, говорили й про скорочення до 100 тис. робочих місць, а це переважно селяни. Нагадували і про втрату валютної виручки від експорту продукції АПК - це приблизно $1,5-2 млрд щорічно й додатковий тиск на курс національної валюти.

Але повернімося до дохідної частини прийнятого бюджету. Тепер кожна п'ята гривня буде генеруватися не бізнесом, а державою - а це нові державні зобов’язання, приватизація держмайна, гроші НБУ та інших держпідприємств. На підтвердження цього, за статистикою 11 місяців 2015-го, кожна четверта гривня (25% дохідної частини бюджету) – це неподаткові надходження до бюджету!

Про яке тоді економічне зростання говорить уряд? Не запропоновано реальних механізмів стимулювання бізнесу!

Ті ж дотації сільському господарству обмежені вимогами СОТ. Із загальної суми виділених бюджетом 2016 року 1 488 229,2 тис. грн, лише 50 млн грн виділено на підтримку тваринництва. І це галузь, 90% продукції якої реалізується на внутрішньому ринку, а низька купівельна спроможність і різка девальвація гривні торік призвели до того, що вперше за 10 років знизилися обсяги виробництва. За 2015 рік динаміка по ключовим показникам тваринництва від’ємна:

·молока: -4,0%;

·яєць: -14,3%;

·м'яса (у живій вазі): -1,4%;

·скорочення поголів'я ВРХ: -2,8%;

·скорочення поголів'я корів: -4,0%;

·скорочення поголів'я свиней: -3,5%;

·скорочення поголів'я овець та кіз: -3,2%;

·скорочення поголів'я птиці: -1,6%.

І з такими показниками уряд ще наполягав на скасуванні податкових пільг! Але нам вдалося частково зберегти спецрежим ПДВ для аграріїв на 2016 рік:

·для виробників молочної продукції та продукції ВРХ – 80% ПДВ залишається у розпорядженні підприємства, 20% перераховується до бюджету;

·для рослинництва - 15% ПДВ залишається у розпорядженні підприємства, 85% перераховується до бюджету;

·для всіх інших виробників сільгосппродукції (курка, свинина) - 50% ПДВ залишається в розпорядженні підприємства, 50% перераховується до бюджету.

Нагадаю, переважна більшість депутатів-аграріїв не підтримала бюджетні та податкові новації 2016 року, тому ми і не голосували за зміни до податкового законодавства. Бо вважаємо, що жодна державна підтримка з бюджету не може замінити позитивний ефект від дії спецрежиму ПДВ для аграріїв.

А ще зауважу: на утримання апарату Мінагрополітики України передбачено 658,5 млн грн, або 44% від загальної суми коштів, виділених на АПК України. І це є свідченням, що українських аграріїв вкотре фінансуватимуть за залишковим принципом. Тому потрібно якнайшвидше вносити відповідні зміни до видаткової частини бюджету.

 

 

 

Олександр БАКУМЕНКО,

народний депутат України,

заступник голови Комітету Верховної Ради України

з питань аграрної політики та земельних відносин

 





Схожі новини
  • достукатись до владних кабінетів
  • Збитки від тіньових схем в АПК більші за видатки на підтримку
  • Мінагропрод доводитиме МВФ необхідність зберегти податкові пільги для аграріїв
  • Олександр Бакуменко: наслідки скасування спеціального режиму оподаткування ПДВ для сільськогосподарських виробників
  • Скасування спецрежиму для аграріїв зменшить валютну виручку на 1,5 млрд дол

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.