Аграрний тиждень. Україна
» » Україно-голландський фреш
» » Україно-голландський фреш

    Україно-голландський фреш


    І Міжнародна спеціалізована виставка з виробництва, обробки, переробки та зберігання плодоовочевої продукції в Україні та СНД «Fresh Produce Ukraine 2011»30 листопада в Києві вперше стартувала І Міжнародна спеціалізована виставка з виробництва, обробки, переробки та зберігання плодоовочевої продукції в Україні та СНД «Fresh Produce Ukraine 2011». Над новим проектом працювало дві українські компанії – «АПК-Інформ овочі та фрукти» і ТОВ «Місто мрій», а також голландська компанія ВТО Exhibitions BV.

     

    Трьома командами було створено захід, який повинен був забезпечити максимальний рівень інформації для учасників плодоовочевого ринку. Це актуальна тема для України, бо щорічний приріст цієї галузі складає 29%, і наші сільгоспвиробники стають конкурентоспроможними на світовому продовольчому ринку.

    Втім, цьогоріч ринок овочів і фруктів українців підвів, як не дивно, великим врожаєм та занизькими нерентабельними цінами на продукцію. Тож більшість овочівників прийшли на «Fresh Produсe Ukraine 2011», аби послухати прогнози експертів на наступний рік й запитати порад – де ж дівати вирощену знецінену продукцію?

    Важливим був і той факт, що у виставці брали участь компанії Італії, Кіпру, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Чилі та Швеції. Їхні представники розповідали, як плодоовочевий бізнес працює в них, які технології найвигідніше використовувати та як формуються ціни. На запитання - чи зможе вижити плодоовочевий бізнес після чотирикратного зниження ціни на овочі в поточному сезоні? - іноземці відповідають: зможуть вижити тільки ті, хто інвестував у маркетинг, налагоджував канали збуту продукції та продовжує працювати в цьому напрямку.

    За словами експерта інвестиційного департаменту FАО ООН (Італія) Андрія Ярмака, Україна ще жодного разу не мала такого обсягу плодоовочевої продукції, як у цьому році. «За найскромнішими показниками цьогоріч ми матимемо надлишок плодоовочевої продукції на рівні 2,2 млн. тонн, - зазначив експерт. – Їх теоретично ми могли б експортувати. Та реалії такі: рік виявився продуктивним не лише для нашої країни. Тож це буде нелегкий сезон для плодоовочевого бізнесу. І щоб зняти напругу з ринку, ми протягом трьох днів акцентували увагу на маркетинг. А разом шукали відповідь й на питання: як можна надлишок продукції продати з зиском для виробників?»

    Для цього в рамках виставки «Fresh Produсe Ukraine 2011» працював торговельний форум, де відбулися зустрічі з постачальниками, ведучими ритейлерами та імпортерами з України, Росії, Білорусі та Казахстану.

     

    І Міжнародна спеціалізована виставка з виробництва, обробки, переробки та зберігання плодоовочевої продукції в Україні та СНД «Fresh Produce Ukraine 2011»Плодоовочеві реалії

    Якщо говорити коротко про ситуацію на згадуваному ринку України, то найболючішим питанням є вартість овочів і фруктів всередині країни. За підрахунками експертів, ціни на плоди і овочі порівняно з минулим роком знизились на 2,5 рази. Найбільших втрат зазнають від цього фермери-овочівники. «Сьогодні більшість виробників намагаються овочі закласти на зберігання, сподіваючись на зростання цін взимку та навесні. Та, на жаль, ціни будуть і надалі знижуватися, бо ми маємо значний надлишок плодоовочевої продукції, який не можемо експортувати», - констатує Андрій Ярмак.

    Також експерт зазначив, що по деяким овочам нині ціни порівняно з минулим роком знизились на 5-13%. Хоча є й позитивні моменти – збільшилась кількість сховищ і запрацювали гуртові оптові ринки. В Києві та Донецьку відкрито одні з найбільших в Європі гуртові ринки, будується ще кілька. За допомогою подібних торговельних площадок овочівники отримали більші можливості у реалізації вирощеної продукції.

    До речі, вирощуванням овочів і фруктів у нас займається понад 3 тис. господарств. Але ж не забувайте, що левову частку цієї продукції ринок отримує все ще від особистих селянських господарств. Мабуть, через таку ситуацію досі великі супермаркети не можуть напрацювати контакти з українськими агровиробниками і частину продукції доводиться імпортувати. Хоча в Україні достатньо вітчизняних яблук, груш, помідорів, огірків, але на полицях магазинів ми частіше бачимо овочі та фрукти, привезені з інших країн.

     

    І Міжнародна спеціалізована виставка з виробництва, обробки, переробки та зберігання плодоовочевої продукції в Україні та СНД «Fresh Produce Ukraine 2011»Все що не з’їмо – експортуємо

    Цьогорічною рекордсменкою серед овочів є картопля. Її зібрано більше 20 млн. т, що за 20 років незалежності України є найвищим показником. Такий урожай зумовили два чинники: розширення посівних площ і збільшення врожайності за рахунок сприятливої погоди і використання сучасних технологій. Цього року посівні площі зросли до 1 437 тис. га (з 1 411 тис. га в 2010 р.), а середня врожайність склала 164,5 ц/га (торік – 132,5 ц/га). Як відзначають в корпорації «Укровочкартоплером», результати високого валу призвели до значного здешевлення продукту: в серпні оптові ціни на картоплю знизилися втричі, досягнувши ціни в опті 0,6-1 грн./кг.

    Тож наразі Україна нарощує експорт овоча, намагаючись розвантажити внутрішній ринок і збалансувати ціни. За інформацією Державної митної служби, обсяг постачань картоплі на зовнішні ринки виріс більш ніж в 30 разів. Так, у жовтні він збільшився до 924 т проти 27 т у вересні. Загалом у січні - вересні ми всього експортували 8,5 тис. т картоплі.

    Та головною проблемою для овочівників лишається збереження рекордного урожаю. За даними Української аграрної конфедерації, в 2011 р. побудовано 38 картоплесховищ на 135 тис. т зберігання. Але, звісно ж, цього не досить. Тому треба бути готовими до того, що через відсутність належних умов зберігання, наші овочівники ще втратять від 15 до 30% вирощених овочів і фруктів.

                                                                                                                           Людмила ЛЕБІДЬ

     





    Схожі новини
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • №38 (250)
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Україно-голландський фреш


І Міжнародна спеціалізована виставка з виробництва, обробки, переробки та зберігання плодоовочевої продукції в Україні та СНД «Fresh Produce Ukraine 2011»30 листопада в Києві вперше стартувала І Міжнародна спеціалізована виставка з виробництва, обробки, переробки та зберігання плодоовочевої продукції в Україні та СНД «Fresh Produce Ukraine 2011». Над новим проектом працювало дві українські компанії – «АПК-Інформ овочі та фрукти» і ТОВ «Місто мрій», а також голландська компанія ВТО Exhibitions BV.

 

Трьома командами було створено захід, який повинен був забезпечити максимальний рівень інформації для учасників плодоовочевого ринку. Це актуальна тема для України, бо щорічний приріст цієї галузі складає 29%, і наші сільгоспвиробники стають конкурентоспроможними на світовому продовольчому ринку.

Втім, цьогоріч ринок овочів і фруктів українців підвів, як не дивно, великим врожаєм та занизькими нерентабельними цінами на продукцію. Тож більшість овочівників прийшли на «Fresh Produсe Ukraine 2011», аби послухати прогнози експертів на наступний рік й запитати порад – де ж дівати вирощену знецінену продукцію?

Важливим був і той факт, що у виставці брали участь компанії Італії, Кіпру, Нідерландів, Німеччини, Польщі, Чилі та Швеції. Їхні представники розповідали, як плодоовочевий бізнес працює в них, які технології найвигідніше використовувати та як формуються ціни. На запитання - чи зможе вижити плодоовочевий бізнес після чотирикратного зниження ціни на овочі в поточному сезоні? - іноземці відповідають: зможуть вижити тільки ті, хто інвестував у маркетинг, налагоджував канали збуту продукції та продовжує працювати в цьому напрямку.

За словами експерта інвестиційного департаменту FАО ООН (Італія) Андрія Ярмака, Україна ще жодного разу не мала такого обсягу плодоовочевої продукції, як у цьому році. «За найскромнішими показниками цьогоріч ми матимемо надлишок плодоовочевої продукції на рівні 2,2 млн. тонн, - зазначив експерт. – Їх теоретично ми могли б експортувати. Та реалії такі: рік виявився продуктивним не лише для нашої країни. Тож це буде нелегкий сезон для плодоовочевого бізнесу. І щоб зняти напругу з ринку, ми протягом трьох днів акцентували увагу на маркетинг. А разом шукали відповідь й на питання: як можна надлишок продукції продати з зиском для виробників?»

Для цього в рамках виставки «Fresh Produсe Ukraine 2011» працював торговельний форум, де відбулися зустрічі з постачальниками, ведучими ритейлерами та імпортерами з України, Росії, Білорусі та Казахстану.

 

І Міжнародна спеціалізована виставка з виробництва, обробки, переробки та зберігання плодоовочевої продукції в Україні та СНД «Fresh Produce Ukraine 2011»Плодоовочеві реалії

Якщо говорити коротко про ситуацію на згадуваному ринку України, то найболючішим питанням є вартість овочів і фруктів всередині країни. За підрахунками експертів, ціни на плоди і овочі порівняно з минулим роком знизились на 2,5 рази. Найбільших втрат зазнають від цього фермери-овочівники. «Сьогодні більшість виробників намагаються овочі закласти на зберігання, сподіваючись на зростання цін взимку та навесні. Та, на жаль, ціни будуть і надалі знижуватися, бо ми маємо значний надлишок плодоовочевої продукції, який не можемо експортувати», - констатує Андрій Ярмак.

Також експерт зазначив, що по деяким овочам нині ціни порівняно з минулим роком знизились на 5-13%. Хоча є й позитивні моменти – збільшилась кількість сховищ і запрацювали гуртові оптові ринки. В Києві та Донецьку відкрито одні з найбільших в Європі гуртові ринки, будується ще кілька. За допомогою подібних торговельних площадок овочівники отримали більші можливості у реалізації вирощеної продукції.

До речі, вирощуванням овочів і фруктів у нас займається понад 3 тис. господарств. Але ж не забувайте, що левову частку цієї продукції ринок отримує все ще від особистих селянських господарств. Мабуть, через таку ситуацію досі великі супермаркети не можуть напрацювати контакти з українськими агровиробниками і частину продукції доводиться імпортувати. Хоча в Україні достатньо вітчизняних яблук, груш, помідорів, огірків, але на полицях магазинів ми частіше бачимо овочі та фрукти, привезені з інших країн.

 

І Міжнародна спеціалізована виставка з виробництва, обробки, переробки та зберігання плодоовочевої продукції в Україні та СНД «Fresh Produce Ukraine 2011»Все що не з’їмо – експортуємо

Цьогорічною рекордсменкою серед овочів є картопля. Її зібрано більше 20 млн. т, що за 20 років незалежності України є найвищим показником. Такий урожай зумовили два чинники: розширення посівних площ і збільшення врожайності за рахунок сприятливої погоди і використання сучасних технологій. Цього року посівні площі зросли до 1 437 тис. га (з 1 411 тис. га в 2010 р.), а середня врожайність склала 164,5 ц/га (торік – 132,5 ц/га). Як відзначають в корпорації «Укровочкартоплером», результати високого валу призвели до значного здешевлення продукту: в серпні оптові ціни на картоплю знизилися втричі, досягнувши ціни в опті 0,6-1 грн./кг.

Тож наразі Україна нарощує експорт овоча, намагаючись розвантажити внутрішній ринок і збалансувати ціни. За інформацією Державної митної служби, обсяг постачань картоплі на зовнішні ринки виріс більш ніж в 30 разів. Так, у жовтні він збільшився до 924 т проти 27 т у вересні. Загалом у січні - вересні ми всього експортували 8,5 тис. т картоплі.

Та головною проблемою для овочівників лишається збереження рекордного урожаю. За даними Української аграрної конфедерації, в 2011 р. побудовано 38 картоплесховищ на 135 тис. т зберігання. Але, звісно ж, цього не досить. Тому треба бути готовими до того, що через відсутність належних умов зберігання, наші овочівники ще втратять від 15 до 30% вирощених овочів і фруктів.

                                                                                                                       Людмила ЛЕБІДЬ

 





Схожі новини
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • №38 (250)
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.