Аграрний тиждень. Україна
» » Земельний кодекс України: підключення до електромереж
» » Земельний кодекс України: підключення до електромереж

    Земельний кодекс України: підключення до електромереж



         Всеукраїнська Аграрна Рада (ВАР) надала пропозиції до законопроєкту «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо спрощення земельних відносин запровадження механізму єдиного вікна при погодженні проектів», який Комітет ВРУ з питань енергетики та житлово-комунальних послуг опублікував для публічного обговорення.

         За інформацією пресслужби ВАР, фахівці заснованого ВАР аналітичного центру «Розумна країна» проаналізували положення законопроєкту, визначивши його позитивні моменти та пункти, які необхідно допрацювати. Зокрема, документом передбачено спростити та прискорити процедуру приєднання до електричних мереж, а відповідно:

    - спрощення процедур, пов'язаних з земельними питаннями та погодженням проектної документації для будівництва об’єктів енергетики;

    - створення «Єдиного вікна» для видачі вихідних даних і узгодження проекту органами влади і місцевого самоврядування, муніципальними службами та підприємствами;

    - відкритий доступ до містобудівного кадастру та інших вихідних даних.

         Однак, є і ризики. Деякі ініціативи законопроекту є такими, що можуть погіршити ситуацію з підключеннями об’єктів для замовників.


         Загроза монополізації послуги з розробки проектної документації

         Згідно із запропонованими змінами, зобов’язання щодо виконання проектних робіт лінійної частини приєднання для замовників нестандартного приєднання потужністю до 400 кВт покладається виключно на оператора системи розподілу (ОСР). У разі введення такої норми, замовники приєднання до 400 кВт фактично позбавляються права самостійно обирати виконавця проектних робіт лінійної частини приєднання.

         «Тобто, послуга з розробки проектної документації, яка сьогодні може виконуватися на ринкових умовах за вибором суб’єкта господарювання, штучно монополізується, що позбавить замовників можливості оптимізувати як технічні рішення, так і витрати на реалізацію лінійної частини приєднання. Враховуючи вказаний ризик, в пропозиціях ВАР до законопроекту рекомендовано залишити право замовника на вибір виконавця проектно-кошторисної документації на будівництво лінійної складової», - зазначає експерт аналітичного центру «Розумна країна» Роман Федорченко.


         Порушення прав землекористувачів та землевласників

         Інший експерт аналітичного центру «Розумна країна» Яна Казьміна наголошує, що деякі норми законопроєкту, які на думку його авторів спрямовані на спрощення земельних відносин та процедур погодження проектної документації, насправді несуть ризики для землекористувачів і землевласників.

         «Проєктом передбачається можливість встановлення земельних сервітутів на земельних ділянках державної, комунальної власності, які перебувають у користуванні, без погодження з землекористувачами. Це грубо порушує право землекористувача на самостійне господарювання на земельній ділянці. Також пропонується надати можливість здійснювати нове будівництво об’єктів енергетичної інфраструктури на землях державної та комунальної власності за відсутності речових прав на земельну ділянку. Такий підхід не дозволить гарантувати, що будівництво «не зачепить» приватні землі, або землі, користувачами яких є приватні особи. У пропозиціях ВАР до законопроєкту рекомендовано доопрацювати вказані положення», - зауважує Яна Казьміна.


    Як захистити права замовників при підключенні об’єктів до електричних мереж

    Отже, ВАР запропонувала включити до законопроєкту нові норми, які не були ним передбачені, і спрямовані на захист прав замовників підключення об’єктів до електричних мереж. А саме:


    1)  Збільшити розмір штрафних санкцій за порушення вимог закону учасниками ринку. На сьогодні, максимальні штрафні санкції до ОСР становить 1,7 млн грн, що не дає достатнього стримуючого впливу для забезпечення неухильного дотримання операторами систем розподілу прав споживачів. У тому числі термінів надання послуг з приєднання електроустановок замовників до електричних мереж, оскільки у більшості випадків фактичні витрати, які має понести оператор системи розподілу з метою надання послуги з приєднання, сягають десятків млн грн.


    2) Встановити відповідальність за нерегулярність надання споживачам інформації про стан мереж. Завантаженість підстанцій —  динамічна величина і залежить від кількості споживачів і їх потужності. Протягом року споживачі можуть приєднуватися до електромереж, а можуть бути відключені. Відповідно, інформація ОСР про рівень завантаженості, яка, наприклад, публікується у лютому, вже у червні є неактуальною. Регулярна (частіше 1 разу на рік) публікація  даних щодо завантаженості підстанцій створить умови для якісного планування проектів приєднання до електромереж для потенційних споживачів.


    3) Передбачити можливість будівництва електричних мереж для приєднання таких об’єктів самостійно замовником (за умови відсутності на власній лінії інших споживачів). Це дозволить скоротити терміни надання послуг з приєднання та зменшення вартості таких послуг для тимчасових (сезонних) та віддалених об’єктів (наприклад,  зрошувальні насосні станції, ферми, теплиці, тощо).

    Свої пропозиції ВАР направила до Комітету ВРУ з питань енергетики та житлово-комунальних послуг.






    Схожі новини
  • Названо нововведення, які готують в системі аграрних розписок
  • Аграрний комітет підтримав у другому читанні законопроект про планування земель
  • Аграрний комітет виніс на розгляд депутатів ВР 18 аграрних питань
  • ДУМКА: Зміни в законодастві пришвидшили реалізацію проектів альтернативної енергетики
  • Президентом України підписано закон про запровадження в дію «єдиного вікна»

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Земельний кодекс України: підключення до електромереж



     Всеукраїнська Аграрна Рада (ВАР) надала пропозиції до законопроєкту «Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо спрощення земельних відносин запровадження механізму єдиного вікна при погодженні проектів», який Комітет ВРУ з питань енергетики та житлово-комунальних послуг опублікував для публічного обговорення.

     За інформацією пресслужби ВАР, фахівці заснованого ВАР аналітичного центру «Розумна країна» проаналізували положення законопроєкту, визначивши його позитивні моменти та пункти, які необхідно допрацювати. Зокрема, документом передбачено спростити та прискорити процедуру приєднання до електричних мереж, а відповідно:

- спрощення процедур, пов'язаних з земельними питаннями та погодженням проектної документації для будівництва об’єктів енергетики;

- створення «Єдиного вікна» для видачі вихідних даних і узгодження проекту органами влади і місцевого самоврядування, муніципальними службами та підприємствами;

- відкритий доступ до містобудівного кадастру та інших вихідних даних.

     Однак, є і ризики. Деякі ініціативи законопроекту є такими, що можуть погіршити ситуацію з підключеннями об’єктів для замовників.


     Загроза монополізації послуги з розробки проектної документації

     Згідно із запропонованими змінами, зобов’язання щодо виконання проектних робіт лінійної частини приєднання для замовників нестандартного приєднання потужністю до 400 кВт покладається виключно на оператора системи розподілу (ОСР). У разі введення такої норми, замовники приєднання до 400 кВт фактично позбавляються права самостійно обирати виконавця проектних робіт лінійної частини приєднання.

     «Тобто, послуга з розробки проектної документації, яка сьогодні може виконуватися на ринкових умовах за вибором суб’єкта господарювання, штучно монополізується, що позбавить замовників можливості оптимізувати як технічні рішення, так і витрати на реалізацію лінійної частини приєднання. Враховуючи вказаний ризик, в пропозиціях ВАР до законопроекту рекомендовано залишити право замовника на вибір виконавця проектно-кошторисної документації на будівництво лінійної складової», - зазначає експерт аналітичного центру «Розумна країна» Роман Федорченко.


     Порушення прав землекористувачів та землевласників

     Інший експерт аналітичного центру «Розумна країна» Яна Казьміна наголошує, що деякі норми законопроєкту, які на думку його авторів спрямовані на спрощення земельних відносин та процедур погодження проектної документації, насправді несуть ризики для землекористувачів і землевласників.

     «Проєктом передбачається можливість встановлення земельних сервітутів на земельних ділянках державної, комунальної власності, які перебувають у користуванні, без погодження з землекористувачами. Це грубо порушує право землекористувача на самостійне господарювання на земельній ділянці. Також пропонується надати можливість здійснювати нове будівництво об’єктів енергетичної інфраструктури на землях державної та комунальної власності за відсутності речових прав на земельну ділянку. Такий підхід не дозволить гарантувати, що будівництво «не зачепить» приватні землі, або землі, користувачами яких є приватні особи. У пропозиціях ВАР до законопроєкту рекомендовано доопрацювати вказані положення», - зауважує Яна Казьміна.


Як захистити права замовників при підключенні об’єктів до електричних мереж

Отже, ВАР запропонувала включити до законопроєкту нові норми, які не були ним передбачені, і спрямовані на захист прав замовників підключення об’єктів до електричних мереж. А саме:


1)  Збільшити розмір штрафних санкцій за порушення вимог закону учасниками ринку. На сьогодні, максимальні штрафні санкції до ОСР становить 1,7 млн грн, що не дає достатнього стримуючого впливу для забезпечення неухильного дотримання операторами систем розподілу прав споживачів. У тому числі термінів надання послуг з приєднання електроустановок замовників до електричних мереж, оскільки у більшості випадків фактичні витрати, які має понести оператор системи розподілу з метою надання послуги з приєднання, сягають десятків млн грн.


2) Встановити відповідальність за нерегулярність надання споживачам інформації про стан мереж. Завантаженість підстанцій —  динамічна величина і залежить від кількості споживачів і їх потужності. Протягом року споживачі можуть приєднуватися до електромереж, а можуть бути відключені. Відповідно, інформація ОСР про рівень завантаженості, яка, наприклад, публікується у лютому, вже у червні є неактуальною. Регулярна (частіше 1 разу на рік) публікація  даних щодо завантаженості підстанцій створить умови для якісного планування проектів приєднання до електромереж для потенційних споживачів.


3) Передбачити можливість будівництва електричних мереж для приєднання таких об’єктів самостійно замовником (за умови відсутності на власній лінії інших споживачів). Це дозволить скоротити терміни надання послуг з приєднання та зменшення вартості таких послуг для тимчасових (сезонних) та віддалених об’єктів (наприклад,  зрошувальні насосні станції, ферми, теплиці, тощо).

Свої пропозиції ВАР направила до Комітету ВРУ з питань енергетики та житлово-комунальних послуг.






Схожі новини
  • Названо нововведення, які готують в системі аграрних розписок
  • Аграрний комітет підтримав у другому читанні законопроект про планування земель
  • Аграрний комітет виніс на розгляд депутатів ВР 18 аграрних питань
  • ДУМКА: Зміни в законодастві пришвидшили реалізацію проектів альтернативної енергетики
  • Президентом України підписано закон про запровадження в дію «єдиного вікна»

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.