Аграрний тиждень. Україна
» » Є попит? Будуть і пропозиції...
» » Є попит? Будуть і пропозиції...

    Є попит? Будуть і пропозиції...



    Вадим ЧагаровськийЯкщо у хліву стоїть корова, то її власник чудово знає, для чого вона там і чим вигідна. Арифметика, як мовиться, проста і зрозуміла. Ось під таким мікроскопом вигоди оцінюється ситуація і на світовому ринку молока, в тому числі українському. Тут досить цікаві реалії та прогнози.

     

    У голови Ради директорів Спілки молочних підприємств України свій погляд на те, що відбувається нині на світовому молочному ринку та ринку України. Про що він і розповів на нещодавньому V Всеукраїнському молочному конгресі, знявши з деяких статистичних даних «рожеві окуляри».

    Одразу звернемось до українського споживача молока. Виявляється, за словами Вадима Петровича, нині пересічний український громадянин, виходячи з власних фінансових можливостей, у середньому може дозволити собі споживати всього 140 кг молока чи то молочних продуктів у рік. Адже ціни на них далеко не дешеві, наближені до світових, чого не скажеш про зарплати і пенсії. При тому в Україні нав’язується думка, що нормою є для людини споживати за рік 206 кг молока і молочних продуктів. У дійсності ж науково обґрунтованою є така цифра – 380 кілограмів! Але що ж вдієш, розбагатіємо – будемо жити, як європейці, купуючи вдосталь молока, аби дбати про власне здоров’я.

    Тим часом, що маємо, те маємо: якщо виробництво молока після великого занепаду молочної галузі з 2011 року стало в Україні на шлях зростання, то попит на молоко (першопричина вже названа) поки що у нас не зростає. Втім, не зростає він й у інших країнах СНД, а також у Європі. Проте в Європі - не з причини бідності людей, а внаслідок надмірної насиченості ринку молочними продуктами.

    Що ж, кожному своє. Та це аж ніяк не означає, що Україні треба не поспішати за високими надоями молока. Треба! Адже окрім власного внутрішнього ринку, де дійсно якісна продукція «на розхват», є ще й інші ринки ближнього та далекого зарубіжжя. Важливо лише віднайти тут свою нішу, бо в цілому у світі помітна тенденція збільшення населення, відтак і споживання молока. Зокрема, росте його споживання у багатомільйонному Китаї, а ще у Індії, Пакистані. До речі, цікава цифра щодо світових молочних рік: лише у 2010 році в світі було вироблено 714 млн. т молока. Далеко вища ця цифра нині, бо тенденція до зростання очевидна.

    Тепер дещо про те, хто робить «погоду» на світовому ринку молока, і як це вже нині відгукується в Україні та вплине у майбутньому на нашу молочну галузь. Вадим Чагаровський підкреслив, що вже не один рік у багатьох цивілізованих країнах дбають про насиченість ринку молока і молочних продуктів мультинаціональні компанії. Серед таких «Нестле», «Данон», «Лактоліс» та ряд інших. За їхнім принципом об’єднується та діє й багато інших фірм. Тобто, сильніші поглинають менш потужні... Скажімо, у країнах Скандинавії 80% молочного ринку – це концерн «Арла». Має свій потужний концерн і Голландія, та й взагалі більшість країн Західної Європи. При тому насиченість споживання молока і молочних продуктів на європейця складає 400 кілограмів на рік.

    В Україні ж на цей час ринок молока і молочних продуктів ще не консолідований. Тому він досить цікавий для західних компаній, які нині його уважно вивчають. За прогнозами пана Вадима, до нас може прийти на ринок молокопродукції, для прикладу, «Лактоліс». Утім, як те відомо, у сьогоденні іноземні компанії вже мають у власності чимало українських підприємств молочної галузі. Що ж, живемо у світі і залежні від нього.

    Втішне із цих прогнозів для простої людини: молочна продукція поки що не буде зростати у ціні. А щоб знати, яку купувати, аби платити дійсно за якість, у країні посилиться відповідна реклама. Зрештою, у столичних магазинах це вже робиться не один рік – проводиться дегустація продукції для покупців. До смаку вона і гаманець не проти – купуймо. Лишень хочеться бути певними, що молоко і молочні продукти вироблені виключно з молочної сировини…

                                                                                                 Оксана ЧОРНОБАЙ  





    Схожі новини
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • Микола Присяжнюк: «Загальне надходження молока на переробні підприємства зросло на 10%
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Фотозвіти
Новини техніки
Рослинництво
Тваринництво
Відео

Є попит? Будуть і пропозиції...



Вадим ЧагаровськийЯкщо у хліву стоїть корова, то її власник чудово знає, для чого вона там і чим вигідна. Арифметика, як мовиться, проста і зрозуміла. Ось під таким мікроскопом вигоди оцінюється ситуація і на світовому ринку молока, в тому числі українському. Тут досить цікаві реалії та прогнози.

 

У голови Ради директорів Спілки молочних підприємств України свій погляд на те, що відбувається нині на світовому молочному ринку та ринку України. Про що він і розповів на нещодавньому V Всеукраїнському молочному конгресі, знявши з деяких статистичних даних «рожеві окуляри».

Одразу звернемось до українського споживача молока. Виявляється, за словами Вадима Петровича, нині пересічний український громадянин, виходячи з власних фінансових можливостей, у середньому може дозволити собі споживати всього 140 кг молока чи то молочних продуктів у рік. Адже ціни на них далеко не дешеві, наближені до світових, чого не скажеш про зарплати і пенсії. При тому в Україні нав’язується думка, що нормою є для людини споживати за рік 206 кг молока і молочних продуктів. У дійсності ж науково обґрунтованою є така цифра – 380 кілограмів! Але що ж вдієш, розбагатіємо – будемо жити, як європейці, купуючи вдосталь молока, аби дбати про власне здоров’я.

Тим часом, що маємо, те маємо: якщо виробництво молока після великого занепаду молочної галузі з 2011 року стало в Україні на шлях зростання, то попит на молоко (першопричина вже названа) поки що у нас не зростає. Втім, не зростає він й у інших країнах СНД, а також у Європі. Проте в Європі - не з причини бідності людей, а внаслідок надмірної насиченості ринку молочними продуктами.

Що ж, кожному своє. Та це аж ніяк не означає, що Україні треба не поспішати за високими надоями молока. Треба! Адже окрім власного внутрішнього ринку, де дійсно якісна продукція «на розхват», є ще й інші ринки ближнього та далекого зарубіжжя. Важливо лише віднайти тут свою нішу, бо в цілому у світі помітна тенденція збільшення населення, відтак і споживання молока. Зокрема, росте його споживання у багатомільйонному Китаї, а ще у Індії, Пакистані. До речі, цікава цифра щодо світових молочних рік: лише у 2010 році в світі було вироблено 714 млн. т молока. Далеко вища ця цифра нині, бо тенденція до зростання очевидна.

Тепер дещо про те, хто робить «погоду» на світовому ринку молока, і як це вже нині відгукується в Україні та вплине у майбутньому на нашу молочну галузь. Вадим Чагаровський підкреслив, що вже не один рік у багатьох цивілізованих країнах дбають про насиченість ринку молока і молочних продуктів мультинаціональні компанії. Серед таких «Нестле», «Данон», «Лактоліс» та ряд інших. За їхнім принципом об’єднується та діє й багато інших фірм. Тобто, сильніші поглинають менш потужні... Скажімо, у країнах Скандинавії 80% молочного ринку – це концерн «Арла». Має свій потужний концерн і Голландія, та й взагалі більшість країн Західної Європи. При тому насиченість споживання молока і молочних продуктів на європейця складає 400 кілограмів на рік.

В Україні ж на цей час ринок молока і молочних продуктів ще не консолідований. Тому він досить цікавий для західних компаній, які нині його уважно вивчають. За прогнозами пана Вадима, до нас може прийти на ринок молокопродукції, для прикладу, «Лактоліс». Утім, як те відомо, у сьогоденні іноземні компанії вже мають у власності чимало українських підприємств молочної галузі. Що ж, живемо у світі і залежні від нього.

Втішне із цих прогнозів для простої людини: молочна продукція поки що не буде зростати у ціні. А щоб знати, яку купувати, аби платити дійсно за якість, у країні посилиться відповідна реклама. Зрештою, у столичних магазинах це вже робиться не один рік – проводиться дегустація продукції для покупців. До смаку вона і гаманець не проти – купуймо. Лишень хочеться бути певними, що молоко і молочні продукти вироблені виключно з молочної сировини…

                                                                                             Оксана ЧОРНОБАЙ  





Схожі новини
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • Микола Присяжнюк: «Загальне надходження молока на переробні підприємства зросло на 10%
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.