Аграрний тиждень. Україна
» » » Своїм - держпідтримка, іноземцям - мито
» » » Своїм - держпідтримка, іноземцям - мито

    Своїм - держпідтримка, іноземцям - мито


    Україна має великий потенціал для розвитку вітчизняного сільськогосподарського машинобудування, заявив перший віце-прем'єр-міністр - міністр економічного розвитку і торгівлі Андрій Клюєв під час виїзної наради. А відбулась вона в Українському НДІ прогнозування і випробування техніки і технологій для сільгоспвиробництва ім. Л. Погорілого (смт Дослідницьке, Київщина), де учасники ринку, аграрії та науковці обговорили проблеми і перспективи галузі.

    За словами Андрія Клюєва, Україна, яка є потужною аграрною державою, може посилити свої шанси у боротьбі за світове лідерство у виробництві агропродукції, якщо зробить відповідні кроки з розвитку вітчизняного сільгоспмашинобудування. Адже лише за останні 10 років парк зернозбиральних комбайнів скоротився удвічі, а кормозбиральних - на 70%, а забезпеченість аграріїв с/г машинами та обладнанням становить 45-80% від технологічної потреби, що призводить до численних втрат, а також значних енергозатрат. Аби виправити ситуацію, за даними першого віце-прем’єра, потрібно щороку оновлювати машинно-тракторний парк АПК не менше ніж на 10-15%. Тоді і агровиробництво буде більш ефективним, і українські сільгоспмашинобудівники і їх суміжники - з роботою.

    А тому треба не лише передбачити держпідтримку купівлі аграріями вітчизняної техніки (через фінансовий лізинг, здешевлення кредитів та компенсацію відсотків за кредитами), а й оновити основні фонди заводів, аби там можна було організувати випуск сучасної, конкурентоздатної агротехніки, аналоги якої не виробляються в країні.

    - Основні фонди на наших підприємствах зношені від 65 до 80%, тоді як у Європі - 15-25%, - озвучив сумну статистику голова Держагентства з управління державними корпоративними правами та майном Дмитро Колєсніков. І це при тому, що власники підприємств вклали за останні 5 років у модернізацію підприємств понад $700 мільйонів. Виправити ситуацію допоможе держпрограма розвитку вітчизняного с/г машинобудування до 2015 рр., розроблена агентством і передана на розгляд уряду, переконаний він, адже у документі передбачені механізми підтримки переоснащення підприємств.    

    На переконання першого віце-прем’єра Андрія Клюєва, заводчанам треба орієнтуватись на спеціалізацію і промислову кооперацію, на створення замкнутих циклів виробництва всередині країни з високим ступенем їх науково-технічного забезпечення. А ще - на створення спільних підприємств на території України з провідними світовими виробниками, що є власниками передових технологій. Уряд створить сприятливі для цього умови, пообіцяв він.

    Технічному секонд хенду перекриють кордон

     Не завадить посилити контроль і над ввезенням на митну територію України іноземної техніки та комплектуючих, адже їх імпорт щороку зростає, при цьому переважна більшість – це «беушні» машини, наголосив Андрій Клюєв. Голова ж Держагентства з управління державними корпоративними правами та майном підтвердив, що з 2000 по 2008 рр. імпорт агротехніки зріс майже у 17 разів (з $1,45 млн. до $2,5 млрд.). Відтак, нині частка імпортної техніки становить 80%, тоді як у 2003 р. була лише 30%. Не кажучи вже, що 50% завезеного не має належного сервісного обслуговування.

    - Пройшло три роки як ми вступили до СОТ і нині вже час замислитись, як урегулювати і захистити внутрішній ринок агротехніки від експансії зарубіжної продукції, - наголосив Дмитро Колєсніков. – Нам варто визначитись: яка техніка нам потрібна, яку маємо і можемо випускати у себе, яку ще належить розробити, на що потрібно щороку протягом 5 років спрямовувати 1% від загальних видатків держбюджету. Крім того, треба ввести на вживану імпортну техніку старше 3 років мито не менше 35%. Це загальносвітова практика, - наголосив чиновник, - таким шляхом пішли росіяни та білоруси. Варто також відмінити ПДВ та мито при ввезенні в країну сучасного обладнання, що не виробляється в Україні, для модернізації наших підприємств. Після вжиття цих заходів ми вже по-іншому розмовлятимемо із зарубіжними виробниками, - переконаний голова Держагентства.

    Міністр аграрної політики та продовольства Микола Присяжнюк підтримав ініціативи А. Клюєва та Д. Колєснікова щодо впровадження певних обмежень на імпорт, зазначивши, що торік в Україну імпортовано аж 1700 зернозбиральних комбайни, із яких 1100 – «беушні».

    «Досить збирати «тарабаньки» та металобрухт по всьому світу, - зауважив міністр. - У цьому питанні ми маємо проявити національний егоїзм і підтримати вітчизняне сільгоспмашинобудування. Аграріям вигідно, щоб національне машинобудування було розвинене в Україні і не доводилося закуповувати імпортну сільгосптехніку». До того ж, без технічного переоснащення ми просто не зможемо виконати завдання, які ставить перед нами Президент. Зокрема, до 2016 р. наростити вал зернових до 80 млн. т, технічних культур – до 15 млн. т і м'яса – до 4 млн. тонн. Адже, за даними міністра, близько 80% технічних засобів у стані морального і фізичного зносу, а навантаження на один зернозбиральний комбайн становить 240 га лише при зборі ранніх зернових, тоді як в Російській Федерації – 120 га, а в ЄС – 80 гектарів.

    «Ми проводимо ранні жнива місяць, а треба - днів десять! - зауважив Микола Присяжнюк. – Через брак комбайнів та їх вік (62% машин старші 20 років) цьогоріч у полі залишилось близько 5 млн. т зернових, а це 7,5 млрд. гривень».

    Відтак, на думку міністра, треба розпочати держпідтримку з фінансування виробництва вітчизняних тракторів і зерно-(кормо)збиральних комбайнів, технологічна потреба яких – 400 і 75 (17) тис. відповідно і які треба оновлювати щороку на 40 тис і 7,5 (2,5) тис. гривень. Щоправда, аби їх купували, необхідно поліпшити їх якість, елементну базу, попрацювати над зниженням енергоємності ВВП на кг умовного палива, яке становить 0,79 центи, тоді як, скажімо, в Білорусі – 0,5, а в ЄС – 0,2.

    План дій до 2015 року

    с/г техніка«У перспективі сільгоспмашинобудування має зайняти більш вагоме місце як у структурі промисловості, так і у формуванні експорту України», - підсумував Андрій Клюєв. Вислухавши пропозиції та зауваження керівників підприємств, Д. Колєснікова та М. Присяжнюка, він озвучив План дій до 2015 року, що передбачає аж 14 пунктів, більшість з яких треба виконати до 15 вересня (до початку нового бюджетного процесу). Зокрема, доручив Мінагропроду (МінАП) розробити держзамовлення на с/г техніку на 2012 рік і дати прогноз на 2013-2014 рр., підписати ф’ючерсні контракти на її придбання сільгоспвиробниками у наступному році. Мінекономрозвитку - розробити пропозиції щодо механізмів та обсягів держпідтримки аграріїв на закупівлю виключно вітчизняної с/г техніки до 2015 р., а також стимулювання експорту вітчизняної с/г техніки. Ще одним пунктом стало завдання – розробити реєстр с/г машинобудівників із деталізацією, яка техніка і в якому обсязі виробляється на тих чи інших підприємствах і програмою їх розвитку; пропозиції щодо регулювання імпорту с/г техніки в рамках СОТ; законопроект по локалізації с/г машинобудування. «За 3 роки треба, щоб було 70-80% локалізації, за рік – 40%», - зазначив перший віце-прем’єр-міністр, додавши, що до 15 вересня план вже має бути на розгляді у Верховній Раді. Крім того, треба завершити приватизацію чи акціонування держпідприємств галузі, щоб останніх було мінімум. Адже давно доведено: приватники працюють ефективніше, ніж найнятий державою менеджмент, зазначив Андрій Клюєв.

    Держагентство з управління державними корпоративними правами та держмайном і керівники підприємств агромашинобудування отримали завдання до 1 грудня організувати сервісне обслуговування техніки на всій території України. «Яким чином ви це робитимете – у вигляді акціонерних товариств, держпідприємств – це ваша проблема, та якщо сервісних центрів не буде, у вас не буде майбутнього», - наголосив у зверненні до виробників Андрій Клюєв, додавши, що наступного року також будуть створенні спеціалізовані механізовані бригади, які куплять сільгосптехніку на пільгових умовах і обслуговуватимуть дрібних і середніх агровиробників, яким вкрай бракує необхідних машин.

     





    Схожі новини
  • Технічні перспективи
  • Цьогоріч на програми лізингу сільгосптехніки виділять майже 167 мільйонів гривень
  • На переоснащення с/г техніки планується витрачати 25 млрд грн щорічно – Мінагропрод
  • Виробництво сільськогосподарської техніки в Україні дозволить зберегти до 6 млн тонн зернових щороку
  • Віктор Слаута: питання недопущення імпорту низькоякісної продукції та контрабанди повинні бути на постійному контролі

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Своїм - держпідтримка, іноземцям - мито


Україна має великий потенціал для розвитку вітчизняного сільськогосподарського машинобудування, заявив перший віце-прем'єр-міністр - міністр економічного розвитку і торгівлі Андрій Клюєв під час виїзної наради. А відбулась вона в Українському НДІ прогнозування і випробування техніки і технологій для сільгоспвиробництва ім. Л. Погорілого (смт Дослідницьке, Київщина), де учасники ринку, аграрії та науковці обговорили проблеми і перспективи галузі.

За словами Андрія Клюєва, Україна, яка є потужною аграрною державою, може посилити свої шанси у боротьбі за світове лідерство у виробництві агропродукції, якщо зробить відповідні кроки з розвитку вітчизняного сільгоспмашинобудування. Адже лише за останні 10 років парк зернозбиральних комбайнів скоротився удвічі, а кормозбиральних - на 70%, а забезпеченість аграріїв с/г машинами та обладнанням становить 45-80% від технологічної потреби, що призводить до численних втрат, а також значних енергозатрат. Аби виправити ситуацію, за даними першого віце-прем’єра, потрібно щороку оновлювати машинно-тракторний парк АПК не менше ніж на 10-15%. Тоді і агровиробництво буде більш ефективним, і українські сільгоспмашинобудівники і їх суміжники - з роботою.

А тому треба не лише передбачити держпідтримку купівлі аграріями вітчизняної техніки (через фінансовий лізинг, здешевлення кредитів та компенсацію відсотків за кредитами), а й оновити основні фонди заводів, аби там можна було організувати випуск сучасної, конкурентоздатної агротехніки, аналоги якої не виробляються в країні.

- Основні фонди на наших підприємствах зношені від 65 до 80%, тоді як у Європі - 15-25%, - озвучив сумну статистику голова Держагентства з управління державними корпоративними правами та майном Дмитро Колєсніков. І це при тому, що власники підприємств вклали за останні 5 років у модернізацію підприємств понад $700 мільйонів. Виправити ситуацію допоможе держпрограма розвитку вітчизняного с/г машинобудування до 2015 рр., розроблена агентством і передана на розгляд уряду, переконаний він, адже у документі передбачені механізми підтримки переоснащення підприємств.    

На переконання першого віце-прем’єра Андрія Клюєва, заводчанам треба орієнтуватись на спеціалізацію і промислову кооперацію, на створення замкнутих циклів виробництва всередині країни з високим ступенем їх науково-технічного забезпечення. А ще - на створення спільних підприємств на території України з провідними світовими виробниками, що є власниками передових технологій. Уряд створить сприятливі для цього умови, пообіцяв він.

Технічному секонд хенду перекриють кордон

 Не завадить посилити контроль і над ввезенням на митну територію України іноземної техніки та комплектуючих, адже їх імпорт щороку зростає, при цьому переважна більшість – це «беушні» машини, наголосив Андрій Клюєв. Голова ж Держагентства з управління державними корпоративними правами та майном підтвердив, що з 2000 по 2008 рр. імпорт агротехніки зріс майже у 17 разів (з $1,45 млн. до $2,5 млрд.). Відтак, нині частка імпортної техніки становить 80%, тоді як у 2003 р. була лише 30%. Не кажучи вже, що 50% завезеного не має належного сервісного обслуговування.

- Пройшло три роки як ми вступили до СОТ і нині вже час замислитись, як урегулювати і захистити внутрішній ринок агротехніки від експансії зарубіжної продукції, - наголосив Дмитро Колєсніков. – Нам варто визначитись: яка техніка нам потрібна, яку маємо і можемо випускати у себе, яку ще належить розробити, на що потрібно щороку протягом 5 років спрямовувати 1% від загальних видатків держбюджету. Крім того, треба ввести на вживану імпортну техніку старше 3 років мито не менше 35%. Це загальносвітова практика, - наголосив чиновник, - таким шляхом пішли росіяни та білоруси. Варто також відмінити ПДВ та мито при ввезенні в країну сучасного обладнання, що не виробляється в Україні, для модернізації наших підприємств. Після вжиття цих заходів ми вже по-іншому розмовлятимемо із зарубіжними виробниками, - переконаний голова Держагентства.

Міністр аграрної політики та продовольства Микола Присяжнюк підтримав ініціативи А. Клюєва та Д. Колєснікова щодо впровадження певних обмежень на імпорт, зазначивши, що торік в Україну імпортовано аж 1700 зернозбиральних комбайни, із яких 1100 – «беушні».

«Досить збирати «тарабаньки» та металобрухт по всьому світу, - зауважив міністр. - У цьому питанні ми маємо проявити національний егоїзм і підтримати вітчизняне сільгоспмашинобудування. Аграріям вигідно, щоб національне машинобудування було розвинене в Україні і не доводилося закуповувати імпортну сільгосптехніку». До того ж, без технічного переоснащення ми просто не зможемо виконати завдання, які ставить перед нами Президент. Зокрема, до 2016 р. наростити вал зернових до 80 млн. т, технічних культур – до 15 млн. т і м'яса – до 4 млн. тонн. Адже, за даними міністра, близько 80% технічних засобів у стані морального і фізичного зносу, а навантаження на один зернозбиральний комбайн становить 240 га лише при зборі ранніх зернових, тоді як в Російській Федерації – 120 га, а в ЄС – 80 гектарів.

«Ми проводимо ранні жнива місяць, а треба - днів десять! - зауважив Микола Присяжнюк. – Через брак комбайнів та їх вік (62% машин старші 20 років) цьогоріч у полі залишилось близько 5 млн. т зернових, а це 7,5 млрд. гривень».

Відтак, на думку міністра, треба розпочати держпідтримку з фінансування виробництва вітчизняних тракторів і зерно-(кормо)збиральних комбайнів, технологічна потреба яких – 400 і 75 (17) тис. відповідно і які треба оновлювати щороку на 40 тис і 7,5 (2,5) тис. гривень. Щоправда, аби їх купували, необхідно поліпшити їх якість, елементну базу, попрацювати над зниженням енергоємності ВВП на кг умовного палива, яке становить 0,79 центи, тоді як, скажімо, в Білорусі – 0,5, а в ЄС – 0,2.

План дій до 2015 року

с/г техніка«У перспективі сільгоспмашинобудування має зайняти більш вагоме місце як у структурі промисловості, так і у формуванні експорту України», - підсумував Андрій Клюєв. Вислухавши пропозиції та зауваження керівників підприємств, Д. Колєснікова та М. Присяжнюка, він озвучив План дій до 2015 року, що передбачає аж 14 пунктів, більшість з яких треба виконати до 15 вересня (до початку нового бюджетного процесу). Зокрема, доручив Мінагропроду (МінАП) розробити держзамовлення на с/г техніку на 2012 рік і дати прогноз на 2013-2014 рр., підписати ф’ючерсні контракти на її придбання сільгоспвиробниками у наступному році. Мінекономрозвитку - розробити пропозиції щодо механізмів та обсягів держпідтримки аграріїв на закупівлю виключно вітчизняної с/г техніки до 2015 р., а також стимулювання експорту вітчизняної с/г техніки. Ще одним пунктом стало завдання – розробити реєстр с/г машинобудівників із деталізацією, яка техніка і в якому обсязі виробляється на тих чи інших підприємствах і програмою їх розвитку; пропозиції щодо регулювання імпорту с/г техніки в рамках СОТ; законопроект по локалізації с/г машинобудування. «За 3 роки треба, щоб було 70-80% локалізації, за рік – 40%», - зазначив перший віце-прем’єр-міністр, додавши, що до 15 вересня план вже має бути на розгляді у Верховній Раді. Крім того, треба завершити приватизацію чи акціонування держпідприємств галузі, щоб останніх було мінімум. Адже давно доведено: приватники працюють ефективніше, ніж найнятий державою менеджмент, зазначив Андрій Клюєв.

Держагентство з управління державними корпоративними правами та держмайном і керівники підприємств агромашинобудування отримали завдання до 1 грудня організувати сервісне обслуговування техніки на всій території України. «Яким чином ви це робитимете – у вигляді акціонерних товариств, держпідприємств – це ваша проблема, та якщо сервісних центрів не буде, у вас не буде майбутнього», - наголосив у зверненні до виробників Андрій Клюєв, додавши, що наступного року також будуть створенні спеціалізовані механізовані бригади, які куплять сільгосптехніку на пільгових умовах і обслуговуватимуть дрібних і середніх агровиробників, яким вкрай бракує необхідних машин.

 





Схожі новини
  • Технічні перспективи
  • Цьогоріч на програми лізингу сільгосптехніки виділять майже 167 мільйонів гривень
  • На переоснащення с/г техніки планується витрачати 25 млрд грн щорічно – Мінагропрод
  • Виробництво сільськогосподарської техніки в Україні дозволить зберегти до 6 млн тонн зернових щороку
  • Віктор Слаута: питання недопущення імпорту низькоякісної продукції та контрабанди повинні бути на постійному контролі

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.