Аграрний тиждень. Україна
» » » Оптові ринки будуватимуть ще 3 роки
» » » Оптові ринки будуватимуть ще 3 роки

    Оптові ринки будуватимуть ще 3 роки


    altЗа даними, які оприлюднило тиждень тому Мінагрополітики, сільгосппідприємства і фермерські господарства отримають цього року 18 млн. т картоплі, 7,3 млн. т овочів. У країні буде вироблено 162 тис. т гречки, 2,9 млн. т олії, майже 2 млн. т цукру. А ще - 11,2 млн. т молока і понад 16 млрд. шт. яєць.

    Експерти агроринку констатують: ми навчилися вирощувати й виробляти сільгосппродукцію у досить великих обсягах. Слабким місцем залишається її вчасна реалізація. І достойні ціни на вирощене й вироблене аграріями. Тож сьогодні сам час вимагає якнайшвидше вирішити питання розбудови інфраструктури ринку сільгосппродукції.

    Нещодавно Кабінет Міністрів виділив Мінагрополітики 50 млн. грн. зі Стабілізаційного фонду держбюджету на підтримку у створенні оптових ринків. Це закріплено розпорядженням Кабміну №1960 від 12 жовтня.

    Як повідомляють у профільному міністерстві, згідно Порядку використання у 2010 році коштів Стабфонду для створення оптових ринків сільгосппродукції (постанова КМУ від 29.09.2010 р. №893) державна фінансова підтримка надається для:

    1) компенсації витрат, пов'язаних із:

    - розробленням проектно-кошторисної документації, в т.ч. на роботи з будівництва об'єктів інфраструктури оптових ринків;

    - будівництвом під'їзних шляхів до території оптового ринку, мереж водо- та електропостачання, інших комунікацій загального призначення;

    - викупом земельних ділянок, об'єктів виробничого і невиробничого призначення, торговельних та адміністративних будівель (приміщень), інших об'єктів інфраструктури з метою розміщення та забезпечення функціонування оптових ринків;

    - створенням (впровадженням) системи інформаційного забезпечення діяльності оптових ринків;

    alt2) виплати компенсації у розмірі до 50% обсягу видатків на придбання устаткування і обладнання, в т.ч. іноземного виробництва, для комплектування та облаштування оптових ринків та видатків на оплату будівельно-монтажних або інших робіт, товарів і послуг, пов'язаних із будівництвом оптових ринків.

    Як відомо, Державна цільова програма створення оптових ринків сільгосппродукції (постанова КМУ від 3 червня 2009 р. №562) розрахована на 2009-2013 роки. Впродовж цього часу в Україні планується створити 25 оптових ринків. В Мінагрополітики сподіваються, що до кінця поточного року вже розпочнеться будівництво 7 оптових ринків агропродукції.

    Комісія з питань надання юридичній особі статусу оптового ринку сільгосппродукції профільного відомства визначила адміністративно-територіальні одиниці, в яких доцільне першочергове створення таких оптових ринків у 2010 році: Львів, Київ, Одеса, Харків, Донецьк, Запоріжжя, Херсон.

    Чи відрізнятимуться такі ринки від уже існуючих? Вони будуть спеціалізованими за окремими видами продукції чи універсальними? На ці запитання спеціалісти міністерства стверджують, що оптовий ринок сільськогосподарської продукції - юридична особа, предметом діяльності якої є надання послуг, що забезпечують здійснення оптової торгівлі сільгосппродукцією, і якій в установленому законом порядку надано статус оптового ринку сільгосппродукції (згідно абз.5 ст.1 Закону України "Про оптові ринки сільськогосподарської продукції").

    Звісно, оптовий ринок агропродукції відрізняється від звичних продовольчих ринків. Його основна відмінність: тут здійснюється торгівля великими обсягами продукції між господарюючими суб'єктами не для власного споживання, а для подальшого її продажу кінцевому споживачу через роздрібну торгівлю або для виробничого чи іншого використання. Але продовольчі та оптові ринки в своїй основі надають послуги зі здійснення торгівлі.

    altОптовий ринок - це перш за все великий логістичний центр. Він має велику площу, яка може нараховувати декілька десятків, а то і сотні тисяч квадратних метрів, і розвинену інфраструктуру. Це обслуговуючі структури, споруди і будівлі, складські приміщення і сховища, в т.ч. із регульованим газовим середовищем, торгові площадоки для торгівлі з автомобілів і павільйонів, обладнання, транспорту, під'їзних та внутрішніх шляхів, засобів зв'язку, тобто всього, що необхідно для функціонування такого потужного господарюючого суб'єкта.

    Оптові ринки надають продавцям можливість орендувати торгові зали та приміщення для зберігання продукції. Можна також отримати послуги з фасування, пакування, калібровки сільгосппродукції. Бажаючі купити запропоновану продукцію можуть ознайомитися з нею на місці, оформити супроводжувальні документи. На таких ринках повинні формуватися великі партії товару для забезпечення існуючого попиту.

    Міністерство аграрної політики і агровиробники розглядають оптові ринки сільгосппродукції не просто як місце торгівлі, а як регіональні аграрно-маркетингові центри. Вони крім своїх основних функцій повинні виконувати ще й ряд додаткових. Перш за все, це інформаційне забезпечення учасників агроринку. Адже у зв'язку зі щоденним збиранням, обробкою, аналізом інформації про попит, пропозицію, ціни укладених угод на широкий спектр товарів, такі центри повинні інформувати суб'єктів агробізнесу про ситуацію на ринку основних видів продукції. Це дозволить запобігти укладенню сумнівних за цінами угод поза межами оптових ринків.

     

    Довідково. В результаті виконання Державної цільової програми створення оптових ринків сільгосппродукції в країні планують отримати такий результат:

    -       створити 25 оптових ринків агропродукції;

    -       сформувати сучасну мережу цих ринків в Україні;

    -       забезпечити агровиробникам належні умови для продажу власної сільгосппродукції на оптових ринках;

    -       сприяти зниженню рівня споживчої інфляції;

    -       збільшити обсяг виробництва плодоовочевої продукції;

    -       створити до 100 тис. робочих місць.

     

    Зрозуміло, що така велика за обсягом робота - створення оптових агроринків - потребує й значних фінансових витрат. Тож навряд чи вистачить 50 млн. грн., які виділені на це Стабфондом держбюджету. За розрахунками спеціалістів Мінагрополітики, орієнтовний обсяг коштів, необхідний для виконання програми до 2013 року, становить 4000 млн. грн. (у т.ч. - 1200 млн. грн. за рахунок державного бюджету). Решту коштів планується залучити з інших джерел.

     

    Прогнозні обсяги та джерела фінансування

     

    № п/п

    Джерела фінансування

    Обсяг фінансування, млн. грн.

    У тому числі за роками,

    млн. грн.

    2009

    2010

    2011

    2012

    2013

    1

    Державний бюджет

    1200

    -

    250

    283

    316

    351

    2

    Інші джерела

    2800

    50

    350

    600

    800

    1000

    3

    Усього

    4000

    50

    600

    883

    1116

    1351

                     

     

     

                                                                                   Департамент фінансів МінАП





    Схожі новини
  • №7-8(261)
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Оптові ринки будуватимуть ще 3 роки


altЗа даними, які оприлюднило тиждень тому Мінагрополітики, сільгосппідприємства і фермерські господарства отримають цього року 18 млн. т картоплі, 7,3 млн. т овочів. У країні буде вироблено 162 тис. т гречки, 2,9 млн. т олії, майже 2 млн. т цукру. А ще - 11,2 млн. т молока і понад 16 млрд. шт. яєць.

Експерти агроринку констатують: ми навчилися вирощувати й виробляти сільгосппродукцію у досить великих обсягах. Слабким місцем залишається її вчасна реалізація. І достойні ціни на вирощене й вироблене аграріями. Тож сьогодні сам час вимагає якнайшвидше вирішити питання розбудови інфраструктури ринку сільгосппродукції.

Нещодавно Кабінет Міністрів виділив Мінагрополітики 50 млн. грн. зі Стабілізаційного фонду держбюджету на підтримку у створенні оптових ринків. Це закріплено розпорядженням Кабміну №1960 від 12 жовтня.

Як повідомляють у профільному міністерстві, згідно Порядку використання у 2010 році коштів Стабфонду для створення оптових ринків сільгосппродукції (постанова КМУ від 29.09.2010 р. №893) державна фінансова підтримка надається для:

1) компенсації витрат, пов'язаних із:

- розробленням проектно-кошторисної документації, в т.ч. на роботи з будівництва об'єктів інфраструктури оптових ринків;

- будівництвом під'їзних шляхів до території оптового ринку, мереж водо- та електропостачання, інших комунікацій загального призначення;

- викупом земельних ділянок, об'єктів виробничого і невиробничого призначення, торговельних та адміністративних будівель (приміщень), інших об'єктів інфраструктури з метою розміщення та забезпечення функціонування оптових ринків;

- створенням (впровадженням) системи інформаційного забезпечення діяльності оптових ринків;

alt2) виплати компенсації у розмірі до 50% обсягу видатків на придбання устаткування і обладнання, в т.ч. іноземного виробництва, для комплектування та облаштування оптових ринків та видатків на оплату будівельно-монтажних або інших робіт, товарів і послуг, пов'язаних із будівництвом оптових ринків.

Як відомо, Державна цільова програма створення оптових ринків сільгосппродукції (постанова КМУ від 3 червня 2009 р. №562) розрахована на 2009-2013 роки. Впродовж цього часу в Україні планується створити 25 оптових ринків. В Мінагрополітики сподіваються, що до кінця поточного року вже розпочнеться будівництво 7 оптових ринків агропродукції.

Комісія з питань надання юридичній особі статусу оптового ринку сільгосппродукції профільного відомства визначила адміністративно-територіальні одиниці, в яких доцільне першочергове створення таких оптових ринків у 2010 році: Львів, Київ, Одеса, Харків, Донецьк, Запоріжжя, Херсон.

Чи відрізнятимуться такі ринки від уже існуючих? Вони будуть спеціалізованими за окремими видами продукції чи універсальними? На ці запитання спеціалісти міністерства стверджують, що оптовий ринок сільськогосподарської продукції - юридична особа, предметом діяльності якої є надання послуг, що забезпечують здійснення оптової торгівлі сільгосппродукцією, і якій в установленому законом порядку надано статус оптового ринку сільгосппродукції (згідно абз.5 ст.1 Закону України "Про оптові ринки сільськогосподарської продукції").

Звісно, оптовий ринок агропродукції відрізняється від звичних продовольчих ринків. Його основна відмінність: тут здійснюється торгівля великими обсягами продукції між господарюючими суб'єктами не для власного споживання, а для подальшого її продажу кінцевому споживачу через роздрібну торгівлю або для виробничого чи іншого використання. Але продовольчі та оптові ринки в своїй основі надають послуги зі здійснення торгівлі.

altОптовий ринок - це перш за все великий логістичний центр. Він має велику площу, яка може нараховувати декілька десятків, а то і сотні тисяч квадратних метрів, і розвинену інфраструктуру. Це обслуговуючі структури, споруди і будівлі, складські приміщення і сховища, в т.ч. із регульованим газовим середовищем, торгові площадоки для торгівлі з автомобілів і павільйонів, обладнання, транспорту, під'їзних та внутрішніх шляхів, засобів зв'язку, тобто всього, що необхідно для функціонування такого потужного господарюючого суб'єкта.

Оптові ринки надають продавцям можливість орендувати торгові зали та приміщення для зберігання продукції. Можна також отримати послуги з фасування, пакування, калібровки сільгосппродукції. Бажаючі купити запропоновану продукцію можуть ознайомитися з нею на місці, оформити супроводжувальні документи. На таких ринках повинні формуватися великі партії товару для забезпечення існуючого попиту.

Міністерство аграрної політики і агровиробники розглядають оптові ринки сільгосппродукції не просто як місце торгівлі, а як регіональні аграрно-маркетингові центри. Вони крім своїх основних функцій повинні виконувати ще й ряд додаткових. Перш за все, це інформаційне забезпечення учасників агроринку. Адже у зв'язку зі щоденним збиранням, обробкою, аналізом інформації про попит, пропозицію, ціни укладених угод на широкий спектр товарів, такі центри повинні інформувати суб'єктів агробізнесу про ситуацію на ринку основних видів продукції. Це дозволить запобігти укладенню сумнівних за цінами угод поза межами оптових ринків.

 

Довідково. В результаті виконання Державної цільової програми створення оптових ринків сільгосппродукції в країні планують отримати такий результат:

-       створити 25 оптових ринків агропродукції;

-       сформувати сучасну мережу цих ринків в Україні;

-       забезпечити агровиробникам належні умови для продажу власної сільгосппродукції на оптових ринках;

-       сприяти зниженню рівня споживчої інфляції;

-       збільшити обсяг виробництва плодоовочевої продукції;

-       створити до 100 тис. робочих місць.

 

Зрозуміло, що така велика за обсягом робота - створення оптових агроринків - потребує й значних фінансових витрат. Тож навряд чи вистачить 50 млн. грн., які виділені на це Стабфондом держбюджету. За розрахунками спеціалістів Мінагрополітики, орієнтовний обсяг коштів, необхідний для виконання програми до 2013 року, становить 4000 млн. грн. (у т.ч. - 1200 млн. грн. за рахунок державного бюджету). Решту коштів планується залучити з інших джерел.

 

Прогнозні обсяги та джерела фінансування

 

№ п/п

Джерела фінансування

Обсяг фінансування, млн. грн.

У тому числі за роками,

млн. грн.

2009

2010

2011

2012

2013

1

Державний бюджет

1200

-

250

283

316

351

2

Інші джерела

2800

50

350

600

800

1000

3

Усього

4000

50

600

883

1116

1351

                 

 

 

                                                                               Департамент фінансів МінАП





Схожі новини
  • №7-8(261)
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.