Аграрний тиждень. Україна
» » Технічна політика й конкуренція
» » Технічна політика й конкуренція

    Технічна політика й конкуренція


    Чи існує в Україні техніка вітчизняного виробництва, яка може конкурувати з зарубіжними аналогами? Що необхідно зробити, аби ця техніка купувалась українськими агровиробниками?  

     

    Не так просто, виявляється, чітко й однозначно відповісти на ці запитання, особливо шукаючи вихід у лабіринтах багатообіцяючих програм, планів, стратегій розвитку вітчизняного машинобудування, які сьогодні обговорюються, розробляються, приймаються, запроваджуються на високому державному рівні.

    Може, тому вітчизняний сільгоспвиробник як досі обирав, так і обирає переважно імпортні машини…

    Зокрема, як нам повідомили в Департаменті інженерно-технічного забезпечення та сільськогосподарського машинобудування Мінагрополітики, дійсно протягом останніх років замало конкретних заходів запроваджувалося для покращення якості, надійності, економічності вітчизняної агротехніки - і це негативно позначилося на її конкурентоспроможності. Відтак, зволікання з випуском машин, що відповідають сучасним вимогам, потягло за зобою заполонення 70% нашого ринку іноземними фірмами.  

    Та після того, як координацію галузі сільгоспмашинобудування передали до сфери управління Мінагрополітики (що відбулося рік тому), зроблено, як вважають в аграрному відомстві, чимало для визначення основних напрямів подальшого розвитку сільгоспмашинобудування на основі державно-приватного партнерства.

    Серед позитивних змін - звільнення підприємств сільгоспмашинобудування від оподаткування прибутку та сплати мита за ввезення комплектувальних виробів для виробництва сучасної техніки для села.

    А після того, як 29 листопада 2012 року вступили в дію зміни до Закону України «Про стимулювання розвитку вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу», вдалося у законний спосіб досягти спрощення організації спільного виробництва інноваційної техніки та обладнання для АПК на потужностях вітчизняних заводів. Що, на думку авторів закону, сприятиме подальшому розвитку коопераційних зв’язків між українськими та провідними світовими сільгоспмашинобудівниками. Крім того, за рахунок покращення інвестиційної привабливості, підприємства вітчизняного сільгоспмашинобудування отримали змогу суттєво підвищити конкурентоспроможність серійних машин, використовуючи в конструкціях елементну базу провідних світових виробників.

    У Департаменті інженерно-технічного забезпечення та сільськогосподарського машинобудування наводять, як приклад, наступні підприємства, що успішно працюють на внутрішньому ринку, та значну частину продукції експортують: ТОВ ВП «Агро-Союз», ПП «Українська аграрна техніка» (ґрунтообробні та посівні комплекси), ВАТ «Брацлав» (обладнання для утримання ВРХ), ТОВ «Слобожанська промислова компанія» (розроблено трактори потужністю понад 250 к.с. тощо).

    Окрім цього, опрацьовуються інвестиційні проекти з виробництва зернозбиральних комбайнів на ТОВ НВП «Херсонський машинобудівний завод» спільно з фірмою «КЛААС» (ФРН), на ВАТ «Точмаш» спільно з фірмою «Сампо» (Фінляндія), сучасних тракторів потужністю від 25 до 350 к. с. на ТОВ «Укравтозапчастина» спільно з фірмою «Ландіні» (Італія), ТОВ «ПетроНік» спільно з китайськими партнерами та ряд інших.

    Що ж до підтримки з Держбюджету, на яку можуть розраховувати виробники вітчизняної сільгосптехніки, в Мінагрополітики підтверджують, що на оновлення машинно-тракторного парку в держказні на 2013 рік передбачено 166,8 млн. гривень. Зазначені кошти спрямовуватимуться на стимулювання придбання пріоритетних видів техніки і обладнання вітчизняного виробництва, що є прямими інвестиціями для підприємств українського сільгоспмашинобудування.

    І ще нам повідомили в департаменті, що для покращення розвитку галузі сільгоспмашинобудування фахівці відомства внесли пропозиції до Державної програми активізації розвитку економіки на 2013-2014 роки. Ці пропозиції - збільшити до 1 млрд. грн. обсяги фінансування заходів державної підтримки технічного переоснащення сільгосппідприємств на умовах фінансового лізингу та видатків в обсягах 350 млн. грн на здешевлення кредитів.

    Про те, наскільки дієвими виявилися заходи з технічного переоснащення агропідприємств, зокрема, про конкретні результати техреформ, ми запитаємо згодом у аграріїв вітчизняного агрокомплексу.

                                                                                              Василь ШАЛЕНКО

     





    Схожі новини
  • №7-8(261)
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Технічна політика й конкуренція


Чи існує в Україні техніка вітчизняного виробництва, яка може конкурувати з зарубіжними аналогами? Що необхідно зробити, аби ця техніка купувалась українськими агровиробниками?  

 

Не так просто, виявляється, чітко й однозначно відповісти на ці запитання, особливо шукаючи вихід у лабіринтах багатообіцяючих програм, планів, стратегій розвитку вітчизняного машинобудування, які сьогодні обговорюються, розробляються, приймаються, запроваджуються на високому державному рівні.

Може, тому вітчизняний сільгоспвиробник як досі обирав, так і обирає переважно імпортні машини…

Зокрема, як нам повідомили в Департаменті інженерно-технічного забезпечення та сільськогосподарського машинобудування Мінагрополітики, дійсно протягом останніх років замало конкретних заходів запроваджувалося для покращення якості, надійності, економічності вітчизняної агротехніки - і це негативно позначилося на її конкурентоспроможності. Відтак, зволікання з випуском машин, що відповідають сучасним вимогам, потягло за зобою заполонення 70% нашого ринку іноземними фірмами.  

Та після того, як координацію галузі сільгоспмашинобудування передали до сфери управління Мінагрополітики (що відбулося рік тому), зроблено, як вважають в аграрному відомстві, чимало для визначення основних напрямів подальшого розвитку сільгоспмашинобудування на основі державно-приватного партнерства.

Серед позитивних змін - звільнення підприємств сільгоспмашинобудування від оподаткування прибутку та сплати мита за ввезення комплектувальних виробів для виробництва сучасної техніки для села.

А після того, як 29 листопада 2012 року вступили в дію зміни до Закону України «Про стимулювання розвитку вітчизняного машинобудування для агропромислового комплексу», вдалося у законний спосіб досягти спрощення організації спільного виробництва інноваційної техніки та обладнання для АПК на потужностях вітчизняних заводів. Що, на думку авторів закону, сприятиме подальшому розвитку коопераційних зв’язків між українськими та провідними світовими сільгоспмашинобудівниками. Крім того, за рахунок покращення інвестиційної привабливості, підприємства вітчизняного сільгоспмашинобудування отримали змогу суттєво підвищити конкурентоспроможність серійних машин, використовуючи в конструкціях елементну базу провідних світових виробників.

У Департаменті інженерно-технічного забезпечення та сільськогосподарського машинобудування наводять, як приклад, наступні підприємства, що успішно працюють на внутрішньому ринку, та значну частину продукції експортують: ТОВ ВП «Агро-Союз», ПП «Українська аграрна техніка» (ґрунтообробні та посівні комплекси), ВАТ «Брацлав» (обладнання для утримання ВРХ), ТОВ «Слобожанська промислова компанія» (розроблено трактори потужністю понад 250 к.с. тощо).

Окрім цього, опрацьовуються інвестиційні проекти з виробництва зернозбиральних комбайнів на ТОВ НВП «Херсонський машинобудівний завод» спільно з фірмою «КЛААС» (ФРН), на ВАТ «Точмаш» спільно з фірмою «Сампо» (Фінляндія), сучасних тракторів потужністю від 25 до 350 к. с. на ТОВ «Укравтозапчастина» спільно з фірмою «Ландіні» (Італія), ТОВ «ПетроНік» спільно з китайськими партнерами та ряд інших.

Що ж до підтримки з Держбюджету, на яку можуть розраховувати виробники вітчизняної сільгосптехніки, в Мінагрополітики підтверджують, що на оновлення машинно-тракторного парку в держказні на 2013 рік передбачено 166,8 млн. гривень. Зазначені кошти спрямовуватимуться на стимулювання придбання пріоритетних видів техніки і обладнання вітчизняного виробництва, що є прямими інвестиціями для підприємств українського сільгоспмашинобудування.

І ще нам повідомили в департаменті, що для покращення розвитку галузі сільгоспмашинобудування фахівці відомства внесли пропозиції до Державної програми активізації розвитку економіки на 2013-2014 роки. Ці пропозиції - збільшити до 1 млрд. грн. обсяги фінансування заходів державної підтримки технічного переоснащення сільгосппідприємств на умовах фінансового лізингу та видатків в обсягах 350 млн. грн на здешевлення кредитів.

Про те, наскільки дієвими виявилися заходи з технічного переоснащення агропідприємств, зокрема, про конкретні результати техреформ, ми запитаємо згодом у аграріїв вітчизняного агрокомплексу.

                                                                                          Василь ШАЛЕНКО

 





Схожі новини
  • №7-8(261)
  • №4 (259)
  • №2 (257)
  • №42 (254)
  • Молока стало меньше

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.