На кінець минулого року Київрада своїм рішенням передала в Держземагентство дані про земельні ділянки, на які завірені права власності, користування або оренди. Таким чином, з початку цього року Київміськадміністрація позбавлена можливості реєстрації земельних ділянок, надання виписки з кадастру та розрахунку нормативної оцінки землі. Проте столична влада не поспішає передавати всі необхідні дані Держземагентству України.
«Проблема полягає в тому, що Київзем і Київрада не передали частину документів, які необхідні нам для виконання своїх завдань. По-перше, це нормативна грошова оцінка земель, яка проводилася в столиці в 2007 році. Ця документація – основа для розрахунків розмірів податку та орендної плати. За законом ми повинні проводити ці розрахунки. Але без документів, ми не можемо нічого зробити. У Київземі нам відмовляють у її видачі, посилаючись на те, що це власність міської громади і що проводилася оцінка за гроші мешканців столиці» – розповів газеті «Комсомольская правда в Украине» начальник Головного управління Держземагентства у місті Києві Сергій Левцов.
Для будь-якої угоди з землею потрібно отримати витяг з Поземельної книги, однією із складових якого як раз і є нормативна грошова оцінка земель, а землевпорядники її дати не можуть, оскільки не мають можливості отримати архіви інвентарної документації.
«Тобто, якщо в документах з тих чи інших причин виникли помилки, ми не можемо звірити їх з першоджерелами і виправити помилки. Ну і, нарешті, ми не можемо отримати так звані “обмеження використання земельних ділянок”. Ці документи потрібні, щоб розуміти, на яких ділянках можна щось будувати, а на яких – не можна. Адже по ділянці можуть проходити міські комунікації, знаходитимуться лінії електропередачі, парки, сквери та багато іншого. Ми цією інформацією не володіємо. Це може призвести до ситуації, коли земля буде використана не за призначенням. Адже на сьогодні передана тільки інформація по зареєстрованим правам на землю», – зазначив Сергій Левцов.
Нова єдина система доступу до земельного кадастру повинна зробити всю інформацію максимально доступною і відкритою. А новий закон має спростити всю паперову роботу чиновників та отримання документів. Зараз для оформлення землі потрібно пройти всього п’ять етапів, в той же час в столиці пропонується робити все те ж саме, але подолати 17 етапів.
Якщо найближчим часом ситуація не вирішиться, то це не тільки призведе до незручностей при оформленні земельних ділянок для пересічних громадян, але і цілком відчутно вдарить по бюджету столиці. У зв’язку із затримкою передачі необхідних даних про земельні ресурси Києва зараз неможливо надати в органи податкової служби достовірну інформацію для підрахунку і справляння плати за землю, а отже, міська скарбниця недоотримує значні кошти.