З початку року залізниці України навантажили 121,935 тис. вагонів-зерновозів або 7,753 млн. тонн зернових вантажів, зокрема, 6,654 млн. тонн зерновики вантажили на експорт. У внутрішньому сполученні навантажено 1,098 млн. тонн зерна. Зокрема, Донецька залізниця навантажила 254,9 тис. тонн, Придніпровська – 196,3 тис. тонн, Південна – 2364,2 тис. тонн, Південно–Західна залізниця – 2864тис. тонн, Львівська – 891,3 тис. тонн, Одеська – 1182,8 тис. тонн.
Залізничники продовжують активну роботу в цьому напрямку. В основному перевозяться пшениця, ячмінь, зерно кукурудзи, насіння ріпаку та соняшника.
Підприємство має достатню кількість рухомого складу, щоб перевезти зернові вантажі в повному обсязі. Загалом інвентарний парк вагонів-зерновозів Укрзалізниці складає 11,5 тис. вагонів.
Одним із факторів, що негативно впливають на технологічний процес, є незадовільна робота елеваторів у вихідні та святкові дні. У ці дні обсяги навантаження складають лише 50% від навантаження в робочі дні. Це призводить до накопичення вагонів у портах і на підходах до них, їх нераціонального простою в очікуванні вивантаження та, як наслідок, до виникнення дефіциту рухомого складу.
Для оптимізації перевезення врожаю необхідно покращити взаємодію залізниць із відправниками й одержувачами вантажу. Чим раніше надходитиме інформація про вантаж, що планується до перевезення, тим краще працівники залізниць зможуть організувати забезпечення навантаження та перевезення, адже іноді вагони чекають по кілька діб на вивантаження через неможливість елеваторів вчасно прийняти чи переробити вантажі.
Довідково
За підсумками 2012 року вантажовідправниками України навантажено 402567 зерновозів, в яких перевезено 25069,9 тис. тонн вантажів, що на 5295,7 тис. тонн або на 27,2% більше ніж в 2011 році. Із них перевезено: зерна – 344865 вагонів 22028,9 тис. тонн, що на 8339,4 тис. тонн, або на 60,9% більше ніж в 2011році; жмихів та продуктів перемолу – 58644 вагона 2462,3 тис. тонн., що на 283 тис. тонн або на 12,9% більше до 2011 року.