Аграрний тиждень. Україна
» » Що загрожує аграріям
» » Що загрожує аграріям

    Що загрожує аграріям


    Нарощення виробництва зерна може призвести до серйозних проблем для учасників ринку. Такої думки дотримується начальник відділу з питань АПК ДП "Держзовнішінформ" Олександр Одосій, пише Економічна правда.
    За його словами, протягом останнього десятиліття Україна суттєво наростила обсяги виробництва зернових та олійних культур - з 38-42 млн. тонн в 2001-2005 роках, до 46-57 млн. тонн в 2008-2012 роках.
    В поточному році валовий збір зернових культур може вирости до рекордних 58-62 млн. т, при цьому остаточна цифра залежатиме від врожаю кукурудзи, бо на сьогодні вже зібрано близько 32,2 млн. т ранніх зернових.
    За прогнозами Мінагрополітики, вітчизняні сільгоспвиробники зберуть близько 26 млн. т кукурудзи, за оцінкою МСГ США - 29,0 млн. т (липневий прогноз – 26,0 млн. т), а Українська зернова асоціація оцінює даний показник на рівні до 32 млн. тонн.
    Враховуючи те, що частина зернових виробників все ще знаходиться "в тіні" та не зовсім прозоро звітуються посівні площі та обcяг зібраного збіжжя, то останню оцінку можна вважати цілком ймовірною.
    Окрім того, планується зібрати 8,5-9,0 млн. т соняшнику, 2,5-2,7 млн т сої та понад 2 млн т ріпаку.
    В Україні офіційно закріплена стратегічна ціль збільшити виробництво зерна до рівня 80 млн. т, що робить серйозні виклики як бізнесу, так і владі. Адже вже зараз учасники зернового ринку зіштовхуються з низкою проблем, наголошує Одосій.
    По-перше, в Україні не вистачає потужностей зі зберігання збіжжя. За останніми даними, в країні сьогодні працює понад 650 сертифікованих зерносховищ місткістю близько 31-32 млн. тонн.
    Інші склади та елеватори або не можуть надавати якісні послуги, або не мають належного технічного оснащення. Тобто навіть при врожаї зерна у 58 млн. т і олійних культур на рівні 13 млн. т (разом більше 71 млн. т) відчувається суттєвий дефіцит складських ємностей.
    По-друге, українські порти можуть в місяць перевалювати на експорт до 2,8-3,0 млн. т зерна (крім зимового періоду). Тому зі збільшенням виробництва необхідно нарощувати й логістичні потужності.
    Третім проблемним питанням залишається транспортна система, адже зараз в Україні налічується близько 10,8 тис. вагонів-зерновозів, з яких 1,5-1,7 тис. - в оренді в країнах СНД та близько 1,5-1,6 тис. – на планових ремонтах.
    Для внутрішнього ринку залишається менше 8 тис. вагонів-зерновозів, при тому що в перші роки незалежності їх налічувалось близько 15 тисяч. При цьому, в найближчі 5 років "Укрзалізниця" не планує закуповувати або будувати вагони даного типу.
    Як правило зростання врожаю зерна призводить до зниження цін, і поточний сезон не став виключенням (спрацював класичний закон попиту-пропозиції). В останні 10 років, коли врожай в Україні знижувався, спостерігалося збільшення рентабельності (в 2010-2012 роках рентабельність виробництва зерна знаходилась на рівні 14-26%).
    Винятком були лише періоди, коли світовий баланс зерна ускладнювався, світові перехідні запаси зерна зменшувалися, і спостерігався високий попит на українське зерно. В поточному році майже всі великі країни-експортери зерна очікують високі врожаї, тому вітчизняним компаніям доведеться витримувати жорстку конкуренцію за ринки збуту.





    Схожі новини
  • Укрзалізниця з початку року перевезла близько 15 млн. тонн зернових
  • Укрзалізниця з початку року перевезла близько 15 млн. тонн зернових
  • За 9 місяців 2013 року Укрзалізниця навантажила понад 12,6 млн. тонн зерна
  • Збитковість виробництва зернових стане антирекордом
  • Залишки зернових та олійних культур на складах складають понад 4 млн тонн

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Що загрожує аграріям


Нарощення виробництва зерна може призвести до серйозних проблем для учасників ринку. Такої думки дотримується начальник відділу з питань АПК ДП "Держзовнішінформ" Олександр Одосій, пише Економічна правда.
За його словами, протягом останнього десятиліття Україна суттєво наростила обсяги виробництва зернових та олійних культур - з 38-42 млн. тонн в 2001-2005 роках, до 46-57 млн. тонн в 2008-2012 роках.
В поточному році валовий збір зернових культур може вирости до рекордних 58-62 млн. т, при цьому остаточна цифра залежатиме від врожаю кукурудзи, бо на сьогодні вже зібрано близько 32,2 млн. т ранніх зернових.
За прогнозами Мінагрополітики, вітчизняні сільгоспвиробники зберуть близько 26 млн. т кукурудзи, за оцінкою МСГ США - 29,0 млн. т (липневий прогноз – 26,0 млн. т), а Українська зернова асоціація оцінює даний показник на рівні до 32 млн. тонн.
Враховуючи те, що частина зернових виробників все ще знаходиться "в тіні" та не зовсім прозоро звітуються посівні площі та обcяг зібраного збіжжя, то останню оцінку можна вважати цілком ймовірною.
Окрім того, планується зібрати 8,5-9,0 млн. т соняшнику, 2,5-2,7 млн т сої та понад 2 млн т ріпаку.
В Україні офіційно закріплена стратегічна ціль збільшити виробництво зерна до рівня 80 млн. т, що робить серйозні виклики як бізнесу, так і владі. Адже вже зараз учасники зернового ринку зіштовхуються з низкою проблем, наголошує Одосій.
По-перше, в Україні не вистачає потужностей зі зберігання збіжжя. За останніми даними, в країні сьогодні працює понад 650 сертифікованих зерносховищ місткістю близько 31-32 млн. тонн.
Інші склади та елеватори або не можуть надавати якісні послуги, або не мають належного технічного оснащення. Тобто навіть при врожаї зерна у 58 млн. т і олійних культур на рівні 13 млн. т (разом більше 71 млн. т) відчувається суттєвий дефіцит складських ємностей.
По-друге, українські порти можуть в місяць перевалювати на експорт до 2,8-3,0 млн. т зерна (крім зимового періоду). Тому зі збільшенням виробництва необхідно нарощувати й логістичні потужності.
Третім проблемним питанням залишається транспортна система, адже зараз в Україні налічується близько 10,8 тис. вагонів-зерновозів, з яких 1,5-1,7 тис. - в оренді в країнах СНД та близько 1,5-1,6 тис. – на планових ремонтах.
Для внутрішнього ринку залишається менше 8 тис. вагонів-зерновозів, при тому що в перші роки незалежності їх налічувалось близько 15 тисяч. При цьому, в найближчі 5 років "Укрзалізниця" не планує закуповувати або будувати вагони даного типу.
Як правило зростання врожаю зерна призводить до зниження цін, і поточний сезон не став виключенням (спрацював класичний закон попиту-пропозиції). В останні 10 років, коли врожай в Україні знижувався, спостерігалося збільшення рентабельності (в 2010-2012 роках рентабельність виробництва зерна знаходилась на рівні 14-26%).
Винятком були лише періоди, коли світовий баланс зерна ускладнювався, світові перехідні запаси зерна зменшувалися, і спостерігався високий попит на українське зерно. В поточному році майже всі великі країни-експортери зерна очікують високі врожаї, тому вітчизняним компаніям доведеться витримувати жорстку конкуренцію за ринки збуту.





Схожі новини
  • Укрзалізниця з початку року перевезла близько 15 млн. тонн зернових
  • Укрзалізниця з початку року перевезла близько 15 млн. тонн зернових
  • За 9 місяців 2013 року Укрзалізниця навантажила понад 12,6 млн. тонн зерна
  • Збитковість виробництва зернових стане антирекордом
  • Залишки зернових та олійних культур на складах складають понад 4 млн тонн

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.