У 2014 році основні види діяльності агрокомпанії “Миронівський хлібопродукт” (МХП) – виробництво м’яса птиці і зерна – остануться незмінними. Також буде поглиблюватися вертикальна інтеграція.
Про це в інтерв’ю Latifundist.com розповіла фінансовий директор МХП Вікторія Капелюшна.
“На практиці вже доведено ефективність цієї моделі розвитку компанії. З одного боку вона дозволяє диверсифікувати ризики, а з іншого – гарантує високу загальну прибутковість”, – говорить вона.
Також планується розвивати актив в Росії, де на даний момент ведеться підготовча робота.
“Ми бачимо і розуміємо всі відмінності Росії від України в сфері АПК. Але наша мета – досягти прибутковості з 1 га близької до тієї, яку ми маємо в Україні. Для цього необхідно близько 2-3 років”, – вважає вона.
У поточному році, з її слів, в російський актив планується вкласти $20 млн на купівлю сучасної техніки.
Як повідомляло Delo.UA, влітку 2013 року холдинг “Миронівський хлібопродукт” завершив операцію з придбання російської компанії “Воронеж Агро Холдинг”.
Зі слів голови правління компанії Юрія Косюка, попередня вартість активу – $100 млн.
“Актив дуже добре структурований, тому ми не маємо наміру проводити додаткових оптимізацій”, – сказав Юрій Косюк.
“Воронеж Агро Холдинг” – рослинницький актив великого російського виробника курятини “Русгрейн Холдингу”. “Воронеж Агро Холдинг оперує земельним банком в розмірі 40 тис. га.
Судячи з заяв керівництва “Миронівського хлібопродукту”, це не останнє придбання агрохолдингу на російському ринку. Компанія активно придивляється до інших аграрних активів в цій країні, як рослинницьких, так і переробних.
За словами Юрія Косюка, подальший розвиток холдингу він бачить саме за рахунок купівлі інших компаній, а не за рахунок будівництва нових переробних потужностей “з нуля”.
“Подальший розвиток холдингу ми плануємо здійснювати за рахунок купівель- як на європейському, так і на російському ринку”, – коментує Юрій Косюк.
Він уточнює, що через п’ять років бачить “Миронівський хлібопродукт” міжнародною компанією з філіями в Україні та Росії.
Не має наміру відмовлятися холдинг і від планів купівлі європейських аграрних активів. За словами Косюка, сільське господарство в Євросоюзі являє собою в першу чергу фермерство, тому про купівлю великого аграрного холдингу мова скоріше не йде. Компанії цікаве придбання м’ясопереробних потужностей.
Вартість подібної угоди, за оцінками Косюка, може становити кілька сотень мільйонів євро.
Очевидно, що компанія зацікавлена в європейському активі, який займатиметься переробкою курятини, яка буде надходити з українських птахофабрик.
МХП – найбільший в Україні виробник курятини. Крім того, займається виробництвом зернових, соняшникової олії та інших продуктів харчування.
Продукція МХП реалізується під торговими марками “Наша Ряба” (охолоджена курятина), “Легко!” (заморожені напівфабрикати), “Дружба народів”, “Бащинський”, “Європродукт” (ковбасні вироби та копченості), “Сертифікований Ангус” (елітна охолоджена яловичина), “Фуа Гра” (охолоджена і заморожена гусятина і фуа-гра).