Ціни на великооптові партії дизельного пального, а також бензинів, продовжують рости. Про це йдеться в даних оперативного цінового моніторингу консалтингової групи «А-95», опублікованих на порталі «OilNews».
Так, з 24 березня середні оптові ціни на ДП зросли на 1760 грн/т — до 15 280 грн/т. Дорожчають й бензини. За тонну А-92 в середньому прохають на 990 гривень більше (17 170 грн/т), А-95 — на 870 гривень (17 450 грн/т).
Зростання цін обумовлене черговим ослабленням гривні — курс національної валюти на міжбанку знизився з 10,65—10,80 грн/дол. на закритті в минулий понеділок до 11,10—11,40 грн/дол. вранці 31 березня.
У випадку з ДП зростання цін пов'язане також з ініціативою Кабміну підняти акцизи з нинішніх 46—98 євро/т залежно від вмісту сірки до 98 євро/т для Євро-4 і Євро-5 та 128 євро/т — для Євро-2 і Євро-3.
Кількість пропозицій на ринку в порівнянні з 24 березня знизилася втричі — з 15 до 5 компаній плюс «Укртатнафта», ціни якої носять більше декларативний характер. «Надії на стабілізацію валютного курсу не виправдалася, ризики все ще високі. До того ж кінець місяця — період традиційного затишшя, всі "підчищають хвости"», — зазначають учасники ринку.
Галопування цін на нафтопродукти в Україні почалося на початку лютого і було викликано девальвацією гривні. З 3 лютого ціни на основні марки нафтопродуктів в оптовому сегменті зросли на 38,2—46,5%, в роздробі — на 20,7—26,8%.
Як повідомляло ІА «Агравері», окрім нових цін, Україну чекає дефіцит дизельного пального. Так, з початку року було вироблено та імпортовано 953,7 тисячі тонни ДП. Це на 18,4% менше, ніж у січні-березні 2013 року. Враховуючи, що, за даними Держслужби статистики, споживання бензину і дизпального в січні-лютому залишалося на рівні 2013 року, зниження виробництва і поставок нафтопродуктів на тлі розпочатої посівної кампанії набуває загрозливого характеру.