Днями на базі Білоцерківського національного аграрного університету під головуванням Міністра аграрної політики України Миколи Присяжнюка відбулось засідання «круглого столу» за участі всіх керівників аграрних вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації.
Для обговорення було запропоновано низку надзвичайно важливих на сьогодні тем, зокрема щодо проблем кадрового потенціалу аграрного сектору, ефективності сучасної агроосвіти, реформування підходів до аграрної освіти, механізмів співпраці агроосвіти та агровиробництва, перспектив створення технопарків і наукових парків тощо.
Неабияка важливість цих питань обумовлена, на думку М. Присяжнюка, низкою існуючих передумов: «Головна тенденція, яка спостерігається сьогодні на селі - поступова деградація людського капіталу: інтегральна його оцінка, що поєднує чотири основні активи (вік, освіту, здоров’я і досвід роботи) знизилась на 3% протягом 2001–2008 рр.
Цю тенденцію посилює неефективність використання державних коштів на розвиток аграрної освіти - переважна більшість підготовлених кадрів не повертається в сільську місцевість. Незважаючи на це, видатки на ці заходи не скорочуються, планування потреби у кваліфікованих кадрах для села відбувається за віртуальними показниками, а заклади аграрної освіти за бюджетні кошти готують людський капітал для інших галузей економіки».
Міністр переконаний, що «…аграрна освіта потребує реформ тому, що кількість випускників, яких щорічно випускає система аграрної освіти, значно перевищує реальні потреби сільського господарства; програми навчання не орієнтовані на освоєння майбутніми фахівцями новітніх технологій; система навчання не забезпечує здобуття майбутніми фахівцями практичних навиків роботи в умовах новітніх технологій».
Учасники зустрічі обговорили конкретні напрямки та шляхи реформування аграрної освіти, серед яких розробка та впровадження нових програм навчання у відповідності до вимог новітніх ресурсозберігаючих технологій, скорочення кількостей навчальних закладів та студентів у відповідності до реальної потреби сільгосппідприємств при одночасному збільшенні мінімум в 3 рази затрат на навчання одного студента, визначення переліку базових господарств для практичного навчання студентів тощо.
Підводячи підсумки роботи «круглого столу», Міністр наголосив: «Реформована аграрна освіта має забезпечувати підготовку фахівців для сільгосппідприємств, що володіють знаннями та навиками роботи в умовах застосування новітніх ресурсозберігаючих технологій, мають економічне мислення; здійснювати системну перепідготовку працюючих спеціалістів та управлінців аграрного бізнесу при переході господарств на новітні ресурсозберігаючі технології; залучати для роботи в галузі кращих викладачів аграрного профілю, які володіють знаннями передового світового досвіду аграрного виробництва, та отримують високу, значно вищу за середню по народному господарству, заробітну плату».
Прес-служба Мінагрополітики