У 9 областях України розпочато посів ранніх ярих зернових. Вже засіяно 146 тис. га або 6% від прогнозу.
Агропортал pesticidov.net попросив розповісти експертів компанії AgroGeneration, яка є одним з провідних сільськогосподарських виробників України за площею земель в обробітку - близько 120 тис га земель, що будуть сіяти аграрії і коли краще продавати зернові.
За словами старшого менеджера з комерції компанії AgroGeneration Сергія Курбатова, свої посівні площі сільгосппідприємства планують за півроку. «Приймаючи рішення, аграрії насамперед враховують агрономічні можливості. Не варто засіювати все соняшником, навіть якщо ця культура найбільш рентабельна, - зазначає Сергій. - Як мінімум за півроку потрібно вже мати структуру посівів щоб прорахувати і поетапно закупити насіння, ЗЗР, добрива, дизпаливо. Також важливо реагувати на зміни на світових ринках, відчувати ринок аби впіймати той момент, коли вигідно продавати».
На практиці, найменш вигідно продавати зернові в сезон збору урожаю, наприклад пшеницю у липні-серпні. Кожна культура має свої терміни збору, тому перший місяць збору врожаю – фінансово найменш сприятливий час для продажу. Потрібно зважати, що врожай збирає не лише Україна, але і інші країни, які є вагомими гравцями на світовому ринку – ЄС, США, Росія та ін.
Зрозуміло, що частина сільгоспгосподарств продають зерно вимушено, адже або зовсім не мають потужностей для зберігання або вимушені звільняти їх під урожай наступної культури. Або ж ще одне питання – сезонний розрахунок по кредитним зобов’язанням. Найоптимальніше для продажу – потримати збіжжя протягом 2-3 місяців, реалізуючи його в періоди, коли ціна є більш сприятливою. Якраз схлине найбільший потік зерна і з вересня ціна, як правило, зростає. Недолік такої схеми полягає в тому, що не всі виробники мають достатній рівень фінансової стабільності, щоб притримати зерно.
Інша справа з форвардними контрактами. Якщо сільгоспвиробник аналізує ціни і ринок, і прогнозує зниження ціни на зернові, то є сенс частину врожаю, скажімо 20-30%, продати по форварду, наприклад навесні, в квітні-травні. Тут виробнику потрібно зважати на ризики у вигляді недобросовісних партнерів, які можуть при зниженні ціни відмовитись виконувати контракт.