Експорт української продовольчої продукції до Об’єднаних Арабських Еміратів в останні роки демонструє негативну динаміку і наразі на його частку припадає менше 1% експортної виручки. Дана тенденція може бути поглиблена складнощами із сертифікацією «Халяль», які відчувалися у 2016 році та повторюються знову.
Так, за повідомленням Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужби), з лютого 2017 року в ОАЕ буде застосовуватись новий порядок контролю за збутом халяльної продукції. Таким чином, українські сертифікаційні центри мають пройти процедуру реєстрації в Управлінні Стандартизації та Метрології ОАЕ, що може зайняти тривалий час, протягом якого українські сертифікати не діятимуть.
«У разі, якщо українські органи не матимуть змоги оперативно відновити сертифікацію, експортери будуть змушені призупинити поставки. Це може негативно вплинути на український експорт продовольства до ОАЕ, який в останні роки і так демонструє тенденцію до скорочення. У 2013-2015 роках виручка від поставок продовольчої продукції до цієї країни скоротилася зі 165 млн дол. до 134 млн дол., а за 11 місяців 2016 року маємо 106 млн дол. Тенденція невтішна», - наголосив директор Ради з питань експорту продовольства (UFEB) Богдан Шаповал.
За останніми наявними статистичними даними, у січні-листопаді 2016 року Україна поставила до Об’єднаних Арабських Еміратів продовольчої продукції на 105,5 млн дол., що склало 0,7% від загальної суми аграрного експорту нашої країни в зазначеному періоді. Ключовими статтями поставок до цієї країни були рослинна олія (50% доходу), курячі яйця (17%), зернові культури (11%) та курятина (5%).
Молочна продукція зайняла лише 1,6% у структурі виручки, що, на думку Шаповала, також свідчить про нереалізований потенціал в торговельних відносинах між ОАЕ та Україною, адже ця країна з постійно зростаючою кількістю населення та високим рівнем життя має значний попит на якісну східноєвропейську молочну продукцію.
Вектори розвитку експорту до ОАЕ та інших країн Близького Сходу, а також Азії та Африки, шляхи пожвавлення виробництва й торгівлі, технологічні новинки та інвестиційні інструменти – усі ці питання підніме конференція «Виклики, стратегії та інновації в молокопереробному бізнесі 2017», що відбудеться 2-3 березня в рамках «Ювілейного Х міжнародного молочного конгресу» в «КиївЕкспоПлаза». Запрошуємо вас долучитися до наймасштабнішої події року в молочній галузі України.