У минулому році обсяги перевалки в українських портах продовжили знижуватися наростаючими темпами - було зафіксовано найсильніше зниження за останні 4 роки, що становило -8,6% щодо 2015 року
Про це повідомляє Центр транспортних стратегій.
Зниження відбулося за всіма напрямками, найсильніше впали обсяги транзитної перевалки -35,1%. Також в останні два роки спостерігається зниження експорту. І це при тому, що обсяги експорту зернових постійно зростають.
"Це означає, що Україна втрачає свої позиції в експорті двох інших основних вантажів - чорних металів і ЗРС, які становлять понад третину всієї перевалки в портах", - пояснює консультант ЦТС-Консалтинг Андрій Ісаєв.
За його словами, крім об'єктивних чинників (попит на регіональних ринках) причиною падіння експорту є втрата конкурентоспроможності української продукції, на яку впливає і ефективність логістичних ланцюжків експортерів.
"Тут постає питання про вартість заходу судна в українські порти, яка вище в 3-5 разів, ніж в порти наших конкурентів - Австралії і Бразилії. Значний вплив на вартість доставки також надає розмір суднової партії, яка в українських портах обмежена глибиною", - зазначив аналітик.
Лідерами за обсягами перевалки, як і роком раніше стали морський порт Південний, Одеський, Миколаївський та Чорноморський порти.