Аграрний тиждень. Україна
» » Фермери запропонували конкретні зміни до законодавства щодо боротьби з АЧС
» » Фермери запропонували конкретні зміни до законодавства щодо боротьби з АЧС

    Фермери запропонували конкретні зміни до законодавства щодо боротьби з АЧС


    Асоціація тваринників України зібрала фермерів, щоб розробити зміни до законодавства щодо боротьби з АЧС

    Ситуація з АЧС, яка охопила всю Україну, найбільше б’є по підприємцях тваринницьких комплексів та простих власниках приватних господарств на селі, які терплять шалені збитки. А от законодавчі процедури і документація щодо боротьби з епізоотією чомусь творяться у кабінетах чиновників, багато з яких мають віддалене уявлення про небезпеку хвороби її наслідки, і навряд чи бувають на фермах. Але ж хто, як не власне учасники тваринницької галузі розуміють усі труднощі, з якими стикаються сьогодні через ситуацію з АЧС? І хто, як не вони, повинні брати безпосередню участь у формуванні програмних заходів щодо ліквідації цієї небезпеки?

    Саме тому Асоціація тваринників України вирішила зібрати своїх учасників – власників свинокомплексів, фахівців і ветеринарів, що працюють на місцях, аби разом розробити пропозиції, які влада має урахувати, формуючи законодавчу документацію щодо боротьби з АЧС.

    Таким чином, 8 лютого 2017 року за ініціативи АТУ у Києві відбулася широка дискусія щодо вдосконалення державної політики у сфері подолання та боротьби з АЧС. Учасниками заходу стали представники свиногосподарств та ветеринари, делеговані від кожного регіону, а також представники АТУ. Передусім дискусія була присвячена розробці пропозицій для внесення змін до діючої Інструкції щодо профілактики та боротьби з африканською чумою свиней (затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 05.03.2014 № 81) та проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення заходів безпеки та збереження тваринництва в Україні».

    «Наша Асоціація, беручи участь у засіданнях профільного комітету в МінАПК з даного питання, постійно наголошує не необхідності внесення змін до діючої інструкції, яка була розроблена ще за часів, коли АЧС в Україні практично не було, - зазначила голова Асоціації тваринників України Ірина Паламар. – А зараз ми маємо жити по новій інструкції, яка передбачатиме конкретну боротьбу з існуючою вже проблемою».
    Таким чином, протягом чотиригодинної дискусії учасникам галузі вдалося обговорити багато проблемних питань.
    Зокрема, було запропоновано рішуче посилити повноваження ветлікарів у питаннях контролю над епізоотичною ситуацією, розширити географію їх присутності: «За кожною громадою повинен бути закріплений ветлікар, який особисто контролюватиме приватні господарства у підпорядкованих йому селах: оглядатиме тварин, у разі підозри на АЧС сповіщатиме відповідні служби для виконання необхідних лабораторних досліджень, співпрацюватиме з поліцією у випадку оголошення підпорядкованої йому зони карантинною та ін.»

    У той же час, для того, аби унеможливити зловживання та мінімізувати корупційну складову, пропонується посилити відповідальність за проведення заходів щодо боротьби з АЧС та видачу дозвільної документації (ветеринарних довідок на реалізацію м’яса, перевезення тварин).

    Важливим є введення обов’язкової ідентифікації (биркування тварин) для їх обліку. Наявність ідентифікаційного номеру повинна бути підставою для грошової компенсації за тварину, яка підпадає під забій через АЧС. Таким чином, завдяки биркуванню, з одного боку, з’явиться можливість відстеження загибелі чи забою тварин, а значить, своєчасне виявлення місця спалаху АЧС. А з іншого, виробник буде захищений від збитків, а значить, не матиме потреби приховувати тварин у господарстві, потайки їх забивати чи продавати.

    Фахівці були єдині і в питанні необхідності створення системи арбітражу – референц-центру або спеціалізованих лабораторій, що мали б право ставити остаточний діагноз під час виявлення спалаху. Такій підхід зняв би питання про упередженість та вирішив спірні питання постановки діагнозу.
    Під час дискусії було наголошено на критичній ролі торговельників та перекупників у розповсюдженні збудника АЧС, які із порушенням ветеринарних вимог щодо обладнання транспортних заходів та часто без належних документів здійснюють перевезення, забій тварин та продаж свинини. Тому було запропоновано ввести обов’язковий контроль з боку правоохоронних органів за переміщенням тварин, наявність у перевізників необхідної ветеринарної документації, а за порушення норми – введення системи високого розміру штрафів, які б зробили невигідним ведення такого «тіньового бізнесу» взагалі.

    На розповсюдження АЧС також впливає неконтрольований подворовий забій тварин. Не дивлячись на те, що здійснювати його дозволяється тільки для власних потреб, так звані «перекупники» часто нехтують цією нормою і використовують такий метод умертвіння для комерційного продажу м’яса. У зв’язку із цим було запропоновано створення сертифікованих забійних пунктів у регіонах на місцях, чи на господарствах, з дотриманням усіх санітарно-ветеринарних норм, виключно на яких повинен проводитися забій тварин для реалізації м’яса.

    Суперечливим питанням є пункт 6. діючої Інструкції щодо перевірки державними інспекторами ветеринарної медицини господарств на відповідність їх вимогам біобезпеки. Як зазначили учасники дискусії, допуск на територію чистого з погляду АЧС господарства сторонніх ветеринарів може мати зворотній ефект, і замість недопущення АЧС – її занесення з інфікованих територій, які інспектувалися даними службами до цього. Таким чином, даний пункт Інструкції також вимагає коректування.
    Також було запропоновано введення більш суворого контролю щодо переробних підприємств, а саме, відповідальності за прийом сировини невідомого походження без належної документації.
    Важливим є і створення переробних заводів для переробки м’яса тварин, забитих у результаті спалахів АЧС: така утилізація, по-перше, економічно вигідніша, оскільки перероблене на тушонку м'ясо може використовуватися, зокрема, для стратегічних запасів армії. А по-друге, є безпечнішою у порівнянні зі спаленням, оскільки на практиці після спалювання туш часто залишаються не знищеними рештки хворих тварин, які потім розносяться дикими звірами чи птахами.

    Щодо ринків реалізації свинини, то тут повинні бути введені суворі вимоги походження м’яса:
    ветеринарна довідка, документація про забій тварини у спеціалізованому пункті.
    Окремою темою дискусії стало питання закупівлі дезінфектантів та вакцин, на які державою виділяються величезні кошти (зокрема, у держбюджеті на 2017 рік для підтримки тваринництва передбачено 116 млн грн). Запропоновано прописати на законодавчому рівні дієвий механізм отримання господарствами дезінфектантів та вакцин.

    Інші пропозиції стосувалися також ролі правоохоронних органів, міжвідомчої координації, карантинного режиму, важелів адміністративного та кримінального впливу. дій під час виявлення спалаху, оцінки заподіяної шкоди тощо.
    Як наголосила модератор дискусії Ірина Паламар, боротьба з АЧС сьогодні має надважливе значення для збереження тваринництва.

    «Дуже важливо, що сьогоднішня дискусія проходить саме за участю бізнесу – представників господарств та ветеринарів ферм. Бо саме ці люди щодня працюють на виробництві, займаються біозахистом та роблять усе можливе для збереження своєї справи та недопущення виникнення АЧС. Вони, як то кажуть, «на власній шкурі» відчувають усі недоліки державної політики у цій сфері. Деколи доводиться чути про кричущі випадки нехтування банальними протиепізоотичними заходами та зловживанням чи халатністю державних ветлікарів. Ми ініціювали сьогоднішню зустріч для того, щоб напрацювати конкретні пропозиції безпосередньо із щоденного життя. Усі запропоновані зміни будуть узагальнені та подані на розгляд Держпродспоживслужби та Мінагропроду. Асоціація тваринників України бере на себе зобов’язання лобіювати інтереси бізнесу та спільно з держорганами вести зміни до діючої Інструкції по боротьбі з АЧС та інших нормативних актів», - зазначає голова АТУ.





    Схожі новини
  • Ситуацію з АЧС в Україні складно назвати контрольованою — АСУ
  • Мінагрополітики вживає термінові заходи щодо боротьби з АЧС
  • Прийнято у першому читанні закон, що відкриє продукції українського тваринництва ринки Євросоюзу
  • Уряд схвалив внесення змін до деяких законодавчих актів щодо ідентифікації та реєстрації тварин
  • Ветеринари СНД разом боротимуться проти поширення ящура

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Фермери запропонували конкретні зміни до законодавства щодо боротьби з АЧС


Асоціація тваринників України зібрала фермерів, щоб розробити зміни до законодавства щодо боротьби з АЧС

Ситуація з АЧС, яка охопила всю Україну, найбільше б’є по підприємцях тваринницьких комплексів та простих власниках приватних господарств на селі, які терплять шалені збитки. А от законодавчі процедури і документація щодо боротьби з епізоотією чомусь творяться у кабінетах чиновників, багато з яких мають віддалене уявлення про небезпеку хвороби її наслідки, і навряд чи бувають на фермах. Але ж хто, як не власне учасники тваринницької галузі розуміють усі труднощі, з якими стикаються сьогодні через ситуацію з АЧС? І хто, як не вони, повинні брати безпосередню участь у формуванні програмних заходів щодо ліквідації цієї небезпеки?

Саме тому Асоціація тваринників України вирішила зібрати своїх учасників – власників свинокомплексів, фахівців і ветеринарів, що працюють на місцях, аби разом розробити пропозиції, які влада має урахувати, формуючи законодавчу документацію щодо боротьби з АЧС.

Таким чином, 8 лютого 2017 року за ініціативи АТУ у Києві відбулася широка дискусія щодо вдосконалення державної політики у сфері подолання та боротьби з АЧС. Учасниками заходу стали представники свиногосподарств та ветеринари, делеговані від кожного регіону, а також представники АТУ. Передусім дискусія була присвячена розробці пропозицій для внесення змін до діючої Інструкції щодо профілактики та боротьби з африканською чумою свиней (затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 05.03.2014 № 81) та проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення заходів безпеки та збереження тваринництва в Україні».

«Наша Асоціація, беручи участь у засіданнях профільного комітету в МінАПК з даного питання, постійно наголошує не необхідності внесення змін до діючої інструкції, яка була розроблена ще за часів, коли АЧС в Україні практично не було, - зазначила голова Асоціації тваринників України Ірина Паламар. – А зараз ми маємо жити по новій інструкції, яка передбачатиме конкретну боротьбу з існуючою вже проблемою».
Таким чином, протягом чотиригодинної дискусії учасникам галузі вдалося обговорити багато проблемних питань.
Зокрема, було запропоновано рішуче посилити повноваження ветлікарів у питаннях контролю над епізоотичною ситуацією, розширити географію їх присутності: «За кожною громадою повинен бути закріплений ветлікар, який особисто контролюватиме приватні господарства у підпорядкованих йому селах: оглядатиме тварин, у разі підозри на АЧС сповіщатиме відповідні служби для виконання необхідних лабораторних досліджень, співпрацюватиме з поліцією у випадку оголошення підпорядкованої йому зони карантинною та ін.»

У той же час, для того, аби унеможливити зловживання та мінімізувати корупційну складову, пропонується посилити відповідальність за проведення заходів щодо боротьби з АЧС та видачу дозвільної документації (ветеринарних довідок на реалізацію м’яса, перевезення тварин).

Важливим є введення обов’язкової ідентифікації (биркування тварин) для їх обліку. Наявність ідентифікаційного номеру повинна бути підставою для грошової компенсації за тварину, яка підпадає під забій через АЧС. Таким чином, завдяки биркуванню, з одного боку, з’явиться можливість відстеження загибелі чи забою тварин, а значить, своєчасне виявлення місця спалаху АЧС. А з іншого, виробник буде захищений від збитків, а значить, не матиме потреби приховувати тварин у господарстві, потайки їх забивати чи продавати.

Фахівці були єдині і в питанні необхідності створення системи арбітражу – референц-центру або спеціалізованих лабораторій, що мали б право ставити остаточний діагноз під час виявлення спалаху. Такій підхід зняв би питання про упередженість та вирішив спірні питання постановки діагнозу.
Під час дискусії було наголошено на критичній ролі торговельників та перекупників у розповсюдженні збудника АЧС, які із порушенням ветеринарних вимог щодо обладнання транспортних заходів та часто без належних документів здійснюють перевезення, забій тварин та продаж свинини. Тому було запропоновано ввести обов’язковий контроль з боку правоохоронних органів за переміщенням тварин, наявність у перевізників необхідної ветеринарної документації, а за порушення норми – введення системи високого розміру штрафів, які б зробили невигідним ведення такого «тіньового бізнесу» взагалі.

На розповсюдження АЧС також впливає неконтрольований подворовий забій тварин. Не дивлячись на те, що здійснювати його дозволяється тільки для власних потреб, так звані «перекупники» часто нехтують цією нормою і використовують такий метод умертвіння для комерційного продажу м’яса. У зв’язку із цим було запропоновано створення сертифікованих забійних пунктів у регіонах на місцях, чи на господарствах, з дотриманням усіх санітарно-ветеринарних норм, виключно на яких повинен проводитися забій тварин для реалізації м’яса.

Суперечливим питанням є пункт 6. діючої Інструкції щодо перевірки державними інспекторами ветеринарної медицини господарств на відповідність їх вимогам біобезпеки. Як зазначили учасники дискусії, допуск на територію чистого з погляду АЧС господарства сторонніх ветеринарів може мати зворотній ефект, і замість недопущення АЧС – її занесення з інфікованих територій, які інспектувалися даними службами до цього. Таким чином, даний пункт Інструкції також вимагає коректування.
Також було запропоновано введення більш суворого контролю щодо переробних підприємств, а саме, відповідальності за прийом сировини невідомого походження без належної документації.
Важливим є і створення переробних заводів для переробки м’яса тварин, забитих у результаті спалахів АЧС: така утилізація, по-перше, економічно вигідніша, оскільки перероблене на тушонку м'ясо може використовуватися, зокрема, для стратегічних запасів армії. А по-друге, є безпечнішою у порівнянні зі спаленням, оскільки на практиці після спалювання туш часто залишаються не знищеними рештки хворих тварин, які потім розносяться дикими звірами чи птахами.

Щодо ринків реалізації свинини, то тут повинні бути введені суворі вимоги походження м’яса:
ветеринарна довідка, документація про забій тварини у спеціалізованому пункті.
Окремою темою дискусії стало питання закупівлі дезінфектантів та вакцин, на які державою виділяються величезні кошти (зокрема, у держбюджеті на 2017 рік для підтримки тваринництва передбачено 116 млн грн). Запропоновано прописати на законодавчому рівні дієвий механізм отримання господарствами дезінфектантів та вакцин.

Інші пропозиції стосувалися також ролі правоохоронних органів, міжвідомчої координації, карантинного режиму, важелів адміністративного та кримінального впливу. дій під час виявлення спалаху, оцінки заподіяної шкоди тощо.
Як наголосила модератор дискусії Ірина Паламар, боротьба з АЧС сьогодні має надважливе значення для збереження тваринництва.

«Дуже важливо, що сьогоднішня дискусія проходить саме за участю бізнесу – представників господарств та ветеринарів ферм. Бо саме ці люди щодня працюють на виробництві, займаються біозахистом та роблять усе можливе для збереження своєї справи та недопущення виникнення АЧС. Вони, як то кажуть, «на власній шкурі» відчувають усі недоліки державної політики у цій сфері. Деколи доводиться чути про кричущі випадки нехтування банальними протиепізоотичними заходами та зловживанням чи халатністю державних ветлікарів. Ми ініціювали сьогоднішню зустріч для того, щоб напрацювати конкретні пропозиції безпосередньо із щоденного життя. Усі запропоновані зміни будуть узагальнені та подані на розгляд Держпродспоживслужби та Мінагропроду. Асоціація тваринників України бере на себе зобов’язання лобіювати інтереси бізнесу та спільно з держорганами вести зміни до діючої Інструкції по боротьбі з АЧС та інших нормативних актів», - зазначає голова АТУ.





Схожі новини
  • Ситуацію з АЧС в Україні складно назвати контрольованою — АСУ
  • Мінагрополітики вживає термінові заходи щодо боротьби з АЧС
  • Прийнято у першому читанні закон, що відкриє продукції українського тваринництва ринки Євросоюзу
  • Уряд схвалив внесення змін до деяких законодавчих актів щодо ідентифікації та реєстрації тварин
  • Ветеринари СНД разом боротимуться проти поширення ящура

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.