Бенчмаркінг, зокрема у свинарстві — звична справа для закордонного бізнесу. А от для України метод управління ефективністю виробництва, що базується на порівняльному аналізі роботи підприємства з показниками інших представників галузі — абсолютна новинка. Він зорієнтований на визначення власної конкурентоспроможності: господарство порівнює свої показники з кращими гравцями ринку.
У нашій країні до такого методу ставляться з обережністю, побоюючись розголосу даних. Проте, головна особливість бенчмаркінгу конфіденційність наданих даних.
Асоціація «Свинарі України» вирішила розвіяти всі сумніви і показати переваги цього інструменту, — взялася провести таке дослідження в Україні на основі вітчизняних свиногоспродарств. Для цього заручилися підтримкою ЄБРР. Участь в українському бенчмаркінгові взяли господарства різні за потужностями: і великі, і середні, і дрібні.
Наразі вже є перші результати роботи. Їх презентація відбудеться під час ІХ Міжнародного конгресу «Прибуткове свинарство».
«Дійсно, цей інструмент доволі незвичний для України, але у світі ним дуже активно користуються. Для обробки даних існують цілі статистичні центри, які займаються виключно бенчмаркінгом у свинарстві. Наприклад в Данії це LMO (консультаційний центр), у США — компанія Agri Stats. Вони збирають показники діяльності свинокомплексів й акумулюють їх.
Як виявилося в результаті нашого дослідження — найкращі дані не завжди у найбільших гравців. Тому, таке порівняння дає можливість виявити резерви для оптимізації роботи господарства, не залежно від його розміру», — підкреслила Олександра Бондарська, аналітик Асоціації «Свинарі України» (АСУ).
Прес-служба Асоціації «Свинарі України»