Цим висловом власник молочної ферми і переробного підприємства «Азорель» Сергій Дашко коротко описує досвід господарства. Попри всі економічні складнощі й нерентабельність молочного тваринництва в Україні цей проект виглядає сьогодні як «молочна оаза».
Без державної підтримки і кредитів, лише власними силами, переймаючи досвід ведення сімейного молочного бізнесу в інших країнах та навчаючись на своїх помилках, Сергій Дашко за кілька років створив компанію, що стала яскравим прикладом замкненого циклу виробництва.
«Цей проект засновувався абсолютно «з нуля», реально - у чистому полі. З самого початку діяльності він був задуманий в форматі європейської молочної ферми сімейного типу за розміром, - розповідає Сергій Миколайович. - Важливо, що всі виробничі процеси відразу планувалися і запроваджувалися відповідно до європейських стандартів і вимог. Підприємство «Азорель» задумувалося в 2005 році як високотехнологічне виробництво молока та молочних продуктів із максимальним збереженням традиційних і використанням сучасних технологій. В процесі ми навчалися на власних помилках, враховували український і закордонний досвід, відвідували аналогічні ферми в Європі, вивчали французький досвід молочного скотарства. Тож за основу на ТОВ «Азорель» взято досвід ведення сімейних молочних ферм Франції».
Інвестиції в підприємство за весь період склали $1,3 млн. За ці кошти збудовано корівники, закуплено маточне поголів’я і обладнання для переробки молока.
Дорога до стандартів
Історія ТОВ «Азорель» розпочалася 2009-го з п’ятьох корів, але вже того року було завезено молочне стадо. Спочатку це було українське маточне поголів’я, та оскільки надої були не надто високими - 4 тис. л молока з корови, з часом Сергій Миколайович обрав корів французької генетики - монбельярдську породу. Вже за результатами 2010 року «Азорель» отримала перші прибутки, а в 2014-му виручка компанії склала 7,3 млн грн.
У 2011 році компанія успішно пройшла атестацію у відповідності до Закону «Про молоко» і отримала атестат «два в одному»: на виробництво і переробку молока. «Така концепція проекту себе виправдовує, бо дає можливість контролю якості молока та молокопродукції на всіх етапах виробництва, - пояснює власник компанії. – В 2012-му ми отримали необхідні документи на право виробництва для продажу вроздріб сирого молока, без будь якої обробки».
Першим партнером з реалізації молочної продукції під торговою маркою «Азорель» став магазин Delight у Києві. У 2011 році асортимент компанії нараховував лише чотири позиції – пастеризоване молоко, кефір, «простоквашу» та сир. Сьогодні ж на фермі утримується 73 фуражних корови і 38 теличок, а на підприємстві переробляють близько 1,2 т молока на добу і виготовляють 25 видів молочної продукції.
За словами Сергія Миколайовича, наявність переробки молока дає можливість підприємству бути прибутковим, адже без власної переробки такий проект є нежиттєздатним.
Повну версію статті про компанію "Азорель" читайте в журналі "Аграрний Тиждень. Україна" №11 (листопад).
Придбати або замовити електронну версію можна написавши на email: buh@a7d.com.ua