Аграрний тиждень. Україна
» » Результати соцопитування про держпідтримку малих агровиробників в Україні
» » Результати соцопитування про держпідтримку малих агровиробників в Україні

    Результати соцопитування про держпідтримку малих агровиробників в Україні


    Результати опитування сільгоспвиробників в Україні свідчать про низький рівень їх участі в програмах державної підтримки. Згідно з результатами опитування, лише 20,3 малих і %середніх агропідприємств, включаючи фермерів, подали заявку на державні програми підтримки, які діяли в період 2000- 2017 рр.

    Сьогодні ФАО організувала круглий стіл для презентації та обговорення результатів соціологічного дослідження, проведеного Центром соціального моніторингу України в рамках поточного проекту ФАО технічної допомоги Міністерству аграрної політики і продовольства України. Учасники обговорили рекомендації по розробці різних механізмів державної підтримки українських агровиробників на основі аналізу соціальних опитувань і відповідного досвіду ЄС щодо підтримки фермерів.

    В цілому було опитано 2051 юридична особа, в тому числі 1607 підприємств, що спеціалізуються в рослинництві та 444 - в тваринництві. Крім того, дослідження охопило до 600 домогосподарств, які вирощують продукцію для продажу.

    «Подібне опитування про програми підтримки сільського господарства в масштабах країни, що охоплює не тільки зареєстрованих виробників, але і велика кількість сільських домогосподарств, проводиться в Україні вперше», - сказала економіст ФАО Ірина Кобута, координатор проекту.

    «Такий всеосяжний підхід дозволив визначити бажані напрямки підтримки та рекомендувати критерії для програм підтримки малих виробників, що, в свою чергу, повинно позитивно вплинути на весь сектор».

    На зустрічі були присутні представники Міністерства аграрної політики та продовольства України, різних асоціацій агробізнесу, ФАО і Центру соціального моніторингу.

    Понад чверть (25,9%) представників малих і середніх агропідприємств, включаючи фермерів, повідомили, що вони взагалі не чули про будь-якій програмі державної підтримки, в той час як 59%лому обізнані про дане питання. Тільки 15,1% респондентів добре знали про державні програми і проявили інтерес, принаймні, до деяких з них.

    Поінформованість сільських домогосподарств була ще нижче, так як 61,2% з них взагалі не чули про якісь програмах державної підтримки.

    Оскільки за державною підтримкою звернулося настільки мале число агровиробників, під час опитування були вивчені також причини, що перешкоджають їх участі в таких програмах. Результати опитування показали: майже половина респондентів не вірять в механізм держпідтримки, а майже 45% вважають, що їх участь була неможливою через відсутність відповідної інформації.

    В рамках дослідження було також проведено вивчення рівня ефективності поточних і попередніх програм державної підтримки, ступеня готовності респондентів до участі в таких програмах з урахуванням форми їх сільськогосподарської діяльності, масштабів землекористування, кількості персоналу, а також був складений рейтинг найбільш привабливих програм державної підтримки.

    КЛЮЧОВІ ЦИФРИ

    • Понад дві третини респондентів (69,3%) були зацікавлені в можливих програмах держпідтримки щодо закупівлі та модернізації сільськогосподарської техніки, а 51,2% цікавилися бюджетної субсидією, введеної в 2017 році замість спеціального режиму накопичення ПДВ, який був скасований раніше.
    • Більшість тваринників (61,7%) дуже підтримували можливі програми, які допомагають молодим аграріям розпочати аграрний бізнес.
    • Майже три чверті (73,2%) малих і середніх сільгоспвиробників мають потребу в послугах загального характеру.
    • Кожен п'ятий респондент (23%) мав досвід звернення до банку за кредитом протягом останніх 5-ти років.
    • Один з чотирнадцяти респондентів (7%) мав досвід лізингу техніки протягом останніх 2-х років.
    • Тільки 18,2% малих і середніх агропідприємств, включаючи фермерів, є членами будь-якої асоціації агровиробників.
    • Більше однієї п'ятої (20,8%) опитаних голів сільських домогосподарств підкреслили, що виручка від продажу сільгосппродукції складає більше 90% їх доходів.

    Дослідження «Оцінка інструментів державної підтримки виробників сільськогосподарської продукції» показало високий рівень схвалення поданих заявок на програми держпідтримки, що є доказом того, що додаткова інформація і консультативні послуги можуть збільшити кількість малих і середніх агровиробників, що користуються програмами  

    державної підтримки. Цього можна домогтися за допомогою вдосконалення роботи консультаціонних служб, через  бізнес-асоціації та банківські  структур або постачальників матеріально-технічних ресурсів.


    ФАО-Україна  





    Схожі новини
  • Більшість експертів вважають незадовільною роботу МінАПК
  • Перспективна країна
  • Ситуація в агросекторі - несприятлива
  • Готові до переїзду заради гідної заробітної плати
  • Соціальний портрет українського землевласника

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

Фотозвіти
Новини техніки
Рослинництво
Тваринництво
Відео

Результати соцопитування про держпідтримку малих агровиробників в Україні


Результати опитування сільгоспвиробників в Україні свідчать про низький рівень їх участі в програмах державної підтримки. Згідно з результатами опитування, лише 20,3 малих і %середніх агропідприємств, включаючи фермерів, подали заявку на державні програми підтримки, які діяли в період 2000- 2017 рр.

Сьогодні ФАО організувала круглий стіл для презентації та обговорення результатів соціологічного дослідження, проведеного Центром соціального моніторингу України в рамках поточного проекту ФАО технічної допомоги Міністерству аграрної політики і продовольства України. Учасники обговорили рекомендації по розробці різних механізмів державної підтримки українських агровиробників на основі аналізу соціальних опитувань і відповідного досвіду ЄС щодо підтримки фермерів.

В цілому було опитано 2051 юридична особа, в тому числі 1607 підприємств, що спеціалізуються в рослинництві та 444 - в тваринництві. Крім того, дослідження охопило до 600 домогосподарств, які вирощують продукцію для продажу.

«Подібне опитування про програми підтримки сільського господарства в масштабах країни, що охоплює не тільки зареєстрованих виробників, але і велика кількість сільських домогосподарств, проводиться в Україні вперше», - сказала економіст ФАО Ірина Кобута, координатор проекту.

«Такий всеосяжний підхід дозволив визначити бажані напрямки підтримки та рекомендувати критерії для програм підтримки малих виробників, що, в свою чергу, повинно позитивно вплинути на весь сектор».

На зустрічі були присутні представники Міністерства аграрної політики та продовольства України, різних асоціацій агробізнесу, ФАО і Центру соціального моніторингу.

Понад чверть (25,9%) представників малих і середніх агропідприємств, включаючи фермерів, повідомили, що вони взагалі не чули про будь-якій програмі державної підтримки, в той час як 59%лому обізнані про дане питання. Тільки 15,1% респондентів добре знали про державні програми і проявили інтерес, принаймні, до деяких з них.

Поінформованість сільських домогосподарств була ще нижче, так як 61,2% з них взагалі не чули про якісь програмах державної підтримки.

Оскільки за державною підтримкою звернулося настільки мале число агровиробників, під час опитування були вивчені також причини, що перешкоджають їх участі в таких програмах. Результати опитування показали: майже половина респондентів не вірять в механізм держпідтримки, а майже 45% вважають, що їх участь була неможливою через відсутність відповідної інформації.

В рамках дослідження було також проведено вивчення рівня ефективності поточних і попередніх програм державної підтримки, ступеня готовності респондентів до участі в таких програмах з урахуванням форми їх сільськогосподарської діяльності, масштабів землекористування, кількості персоналу, а також був складений рейтинг найбільш привабливих програм державної підтримки.

КЛЮЧОВІ ЦИФРИ

  • Понад дві третини респондентів (69,3%) були зацікавлені в можливих програмах держпідтримки щодо закупівлі та модернізації сільськогосподарської техніки, а 51,2% цікавилися бюджетної субсидією, введеної в 2017 році замість спеціального режиму накопичення ПДВ, який був скасований раніше.
  • Більшість тваринників (61,7%) дуже підтримували можливі програми, які допомагають молодим аграріям розпочати аграрний бізнес.
  • Майже три чверті (73,2%) малих і середніх сільгоспвиробників мають потребу в послугах загального характеру.
  • Кожен п'ятий респондент (23%) мав досвід звернення до банку за кредитом протягом останніх 5-ти років.
  • Один з чотирнадцяти респондентів (7%) мав досвід лізингу техніки протягом останніх 2-х років.
  • Тільки 18,2% малих і середніх агропідприємств, включаючи фермерів, є членами будь-якої асоціації агровиробників.
  • Більше однієї п'ятої (20,8%) опитаних голів сільських домогосподарств підкреслили, що виручка від продажу сільгосппродукції складає більше 90% їх доходів.

Дослідження «Оцінка інструментів державної підтримки виробників сільськогосподарської продукції» показало високий рівень схвалення поданих заявок на програми держпідтримки, що є доказом того, що додаткова інформація і консультативні послуги можуть збільшити кількість малих і середніх агровиробників, що користуються програмами  

державної підтримки. Цього можна домогтися за допомогою вдосконалення роботи консультаціонних служб, через  бізнес-асоціації та банківські  структур або постачальників матеріально-технічних ресурсів.


ФАО-Україна  





Схожі новини
  • Більшість експертів вважають незадовільною роботу МінАПК
  • Перспективна країна
  • Ситуація в агросекторі - несприятлива
  • Готові до переїзду заради гідної заробітної плати
  • Соціальний портрет українського землевласника

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.