Аграрний тиждень. Україна
» » ВАР закликає боротися із тіньовим ринком с/г продукції в Україні
» » ВАР закликає боротися із тіньовим ринком с/г продукції в Україні

    ВАР закликає боротися із тіньовим ринком с/г продукції в Україні


     

    ВАР закликає боротися із тіньовим ринком с/г продукції в УкраїніГС «Всеукраїнська Аграрна Рада» (ВАР) протягом поточного тижня направить до Міністерства фінансів пропозиції щодо боротьби із тіньовим ринком сільськогосподарської продукції в Україні. Відповідні ініціативи заступник голови ВАР Михайло Соколов представив у п’ятницю, 31 серпня, у ході наради Мінфіну, на якій відбулось обговорення шляхів зменшення частки тіньового ринку зерна та повернення валютної виручки за операціями з постачання зернових культур.

    На даний час в Україні нерідко земельні ділянки здаються в оренду за готівковий розрахунок, при цьому відповідні доходи власників ділянок ніде не враховуються, що дозволяє їм претендувати на отримання субсидій та інших видів соціальної допомоги. Податкове навантаження на легально оброблювальний 1 га товарної сільськогосподарської землі становить понад 1400 грн, в той час як «тіньові фермери» платять до 100 грн з 1 га.

    В результаті, офіційно працюючі сільгоспвиробники втрачають свою конкурентоспроможність на ринку прав оренди по відношенню до «тіньовиків». У 2017 році частка землі, що знаходиться в тіньовий обробці, досягла близько 30% всіх сільгоспземель.

    Це породжує тіньовий ринок нелегально виробленої продукції.

    Задля подолання названої проблеми та боротьби з «тіньовими» фермерами, ВАР пропонує:

    1) Врегулювати у Податковому кодексі питання щодо запровадження мінімального пасивного доходу, який може отримати власник від свого майна, та встановити його граничні величини. Наприклад, наявність у власності або користуванні платника податку ділянки сільськогосподарської землі площею більше 1 га апріорі означатиме для держави наявність у нього доходу від її використання. Визначений дохід буде використовуватись для розрахунку величини податку за встановленою ставкою ПДФО. При цьому рішення щодо запровадження мінімального пасивного доходу та встановлення його точного розміру мають бути віднесені до повноважень органів місцевого самоврядування.

    2) Запровадити диференційовані ставки єдиного податку для четвертої групи, за якими конкретний розмір ставок податку з 1 га залежатиме від категорії сільськогосподарських угідь, або земель водного фонду.

    3) передбачити сплату ПДФО з орендної плати за нерухоме майно, в тому числі земельні ділянки (паї), до місцевих бюджетів за місцезнаходженням такого нерухомого майна. Це створить реальний стимул для органів місцевого самоврядування і податкових інспекцій домагатися повної сплати податку на доходи, отримані від використання відповідного майна, а значить, боротися з тіньовим ринком оренди нерухомості.

    Більш того, контролювати, яким чином в реальності використовуватиметься відповідне майно, зможуть лише органи місцевого самоврядування та органи Державної фіскальної служби на території яких таке майно знаходиться, а не ті, де зареєстрований його власник.

    Нагадаємо, раніше питання щодо важливості детінізації ринку зерна в Україні ВАР озвучила 27 серпня  у ході круглого столу щодо пріоритетних завдань Комітету ВРУ з питань аграрної політики і земельних відносин на період роботи 9-ї сесії ВРУ 8-го скликання.

     


    Прес-служба ВАР





    Схожі новини
  • Херсонський фермер сам визначив себе «пільговиком»
  • Підвищення ставок земельного податку не збільшить податковий тиск на аграріїв - Мінфін
  • Мінфін пропонує підвищити у три рази ставки податку на землю
  • Держземагентство оприлюднює показники нормативної грошової оцінки 1 гектара сільськогосподарських угідь
  • ВР пропонує уточнити порядок затвердження розміру викупної ціни земельної ділянки

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

ВАР закликає боротися із тіньовим ринком с/г продукції в Україні


 

ВАР закликає боротися із тіньовим ринком с/г продукції в УкраїніГС «Всеукраїнська Аграрна Рада» (ВАР) протягом поточного тижня направить до Міністерства фінансів пропозиції щодо боротьби із тіньовим ринком сільськогосподарської продукції в Україні. Відповідні ініціативи заступник голови ВАР Михайло Соколов представив у п’ятницю, 31 серпня, у ході наради Мінфіну, на якій відбулось обговорення шляхів зменшення частки тіньового ринку зерна та повернення валютної виручки за операціями з постачання зернових культур.

На даний час в Україні нерідко земельні ділянки здаються в оренду за готівковий розрахунок, при цьому відповідні доходи власників ділянок ніде не враховуються, що дозволяє їм претендувати на отримання субсидій та інших видів соціальної допомоги. Податкове навантаження на легально оброблювальний 1 га товарної сільськогосподарської землі становить понад 1400 грн, в той час як «тіньові фермери» платять до 100 грн з 1 га.

В результаті, офіційно працюючі сільгоспвиробники втрачають свою конкурентоспроможність на ринку прав оренди по відношенню до «тіньовиків». У 2017 році частка землі, що знаходиться в тіньовий обробці, досягла близько 30% всіх сільгоспземель.

Це породжує тіньовий ринок нелегально виробленої продукції.

Задля подолання названої проблеми та боротьби з «тіньовими» фермерами, ВАР пропонує:

1) Врегулювати у Податковому кодексі питання щодо запровадження мінімального пасивного доходу, який може отримати власник від свого майна, та встановити його граничні величини. Наприклад, наявність у власності або користуванні платника податку ділянки сільськогосподарської землі площею більше 1 га апріорі означатиме для держави наявність у нього доходу від її використання. Визначений дохід буде використовуватись для розрахунку величини податку за встановленою ставкою ПДФО. При цьому рішення щодо запровадження мінімального пасивного доходу та встановлення його точного розміру мають бути віднесені до повноважень органів місцевого самоврядування.

2) Запровадити диференційовані ставки єдиного податку для четвертої групи, за якими конкретний розмір ставок податку з 1 га залежатиме від категорії сільськогосподарських угідь, або земель водного фонду.

3) передбачити сплату ПДФО з орендної плати за нерухоме майно, в тому числі земельні ділянки (паї), до місцевих бюджетів за місцезнаходженням такого нерухомого майна. Це створить реальний стимул для органів місцевого самоврядування і податкових інспекцій домагатися повної сплати податку на доходи, отримані від використання відповідного майна, а значить, боротися з тіньовим ринком оренди нерухомості.

Більш того, контролювати, яким чином в реальності використовуватиметься відповідне майно, зможуть лише органи місцевого самоврядування та органи Державної фіскальної служби на території яких таке майно знаходиться, а не ті, де зареєстрований його власник.

Нагадаємо, раніше питання щодо важливості детінізації ринку зерна в Україні ВАР озвучила 27 серпня  у ході круглого столу щодо пріоритетних завдань Комітету ВРУ з питань аграрної політики і земельних відносин на період роботи 9-ї сесії ВРУ 8-го скликання.

 


Прес-служба ВАР





Схожі новини
  • Херсонський фермер сам визначив себе «пільговиком»
  • Підвищення ставок земельного податку не збільшить податковий тиск на аграріїв - Мінфін
  • Мінфін пропонує підвищити у три рази ставки податку на землю
  • Держземагентство оприлюднює показники нормативної грошової оцінки 1 гектара сільськогосподарських угідь
  • ВР пропонує уточнити порядок затвердження розміру викупної ціни земельної ділянки

  • Додати комментар
    reload, if the code cannot be seen

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.