Сьогодні Заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева спілкувалась з "Українською горіховою асоціацією" про спільні кроки щодо просування українськихгоріхів на зовнішні ринки.
Про це Ольга Трофімцева написала у своєму повідомленні в мережі Facebook.
Заступник МінАПК навела
деякі факти про галузь українського горіхівництва, зокрема:
- в 2017 році ми експортували
волоського горіху на суму 100,8 млн.дол, що на 27,5% більше, ніж в 2016 році
(79,1млн.дол).
- за сім місяців поточного
року експорт волоського горіху вже становив 67,1 млн.дол., що є солідним плюсом
в 83% до відповідного періоду попереднього року.
- найбільше ми продаємо наш волоський горіх в країни ЄС (61.7 млн.дол в
2017 році), на другому місці країни Азії (23.2млн.дол.)
- за
даними USDA, Україна виробить в 2018/19 МР 132 тис.тон горіху волоського, що на
22% вище врожаю 2017/18МР.
Ольга
Трофімцева пов'язує ці факти з держпідтримкою, яка дає ефект.
Горіхівництво в Україні завдяки нашим програмам поступово переходить з
категорії: "зібрали у населення за копійки і перепродали через 3 етапи на
експорт" до швидкого розвитку промислових садів, які можуть забезпечити і
якість продукту, базовану на його сортовій чистоті, і необхідні обсяги для
стабільного експорту, - пише заступник МінАПК.
В 2017 році було висаджено 1843 га горіхових садів,
а вже в поточному році ця цифра перевищила 2400 га. Загальні площі горіхових
садів в Україні на сьогодні - це понад 18 тис. га (або 8,1% від загальної площі
садів).
«Даний
продукт має чудові перспективи як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках.
Незважаючи на те, що горіхи є алергеном, вони вважаються невід'ємною частиною
здорового харчування в розвинутих країнах, - пише автор,- при
цьому, лише 7% території нашої планети є придатними для вирощування волоського
горіху, і нам пощастило бути частинкою цих 7%».
Ольга
Трофімцева прагне разом з профільними аоціаціями сформувати стратегію
розвитку галузі, включаючи вихід на експортні ринки, щоб галузь стало і успішно
розвивалась, так як це бізнес саме для середнього і
малого фермера.