У січні-вересні 2018 року експорт продукції м’ясної групи збільшився
проти відповідного періоду 2017 року з 397 млн дол. США до
479 млн дол. США – майже на 21%, поінформував заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», член-кореспондент НААН Микола Пугачов.
За його словами, позитивні зрушення в експорті м’яса та субпродуктів пояснюються двома чинниками.
По-перше, дається взнаки триваюча широка географічна диверсифікація та закріплення на нових ринках збуту після втрати російського. Якщо ще у 2015 році позиції основного імпортера українського м’яса та субпродуктів утримувала Росія, то з 2017 року переважають поставки на ринки країн Європи та Азії, пояснив експерт.
За дев’ять місяців 2018 року найбільше продукції цієї групи – 19,4% – закупили Нідерланди, які торік вперше очолили рейтинг імпортерів вітчизняного м’яса.
Значно менші закупки здійснюють Словаччина (9,9%), Білорусь (7,8%), Ірак (7,7%), Саудівська Аравія (6,4%), Азербайджан (5,6%), Німеччина (5,5%) та Гонконг (4,0%).
Загалом у названі країни експортується 2/3 м’ясопродукції у грошовому обсязі, поінформував науковець.
Другим чинником, який впливає на збільшення експорту агропродукції цієї групи є зростання вартості та обсягів поставок на зарубіжні ринки м’яса птиці, зазначив він. Ця тенденція позначилася ще торік і зберігається досі.
За січень-вересень 2018 року вартість експорту м’яса птиці збільшилася проти минулорічних показників за відповідний період на 29% – з 295 млн дол. США до 381 млн дол. США при зростанні обсягів експорту цього виду м’ясної продукції з 212 тис. т до 244 тис. т.
За прогнозами науковців Інституту аграрної економіки, за результатами року обсяги експорту м’яса та субпродуктів, найімовірніше, знову перевищать 300 тис. т, підсумував Микола Пугачов.
Использование специальной техники для сельскохозяйственных задач позволяет повысить качество и сохранность сухих
Докладніше