Ринок олійних в світі
Згідно з даними Єврокомісії, за період з 1 липня по 18 листопада 2018-го країни ЄСімпортували 5,15 млн тонн соєвих бобів, що на 12% перевищує показник за аналогічний період попереднього сезону і на 5% вище середнього значення останніх 3 сезонів.
Індонезійська асоціація виробників пальмового масла (GAPKI) повідомляє, що Індонезіяпланує наростити експорт пальмового масла навіть при продовженні падіння попиту. Експорт пальмового масла і його фракцій за період з січня по вересень 2018 року збільшився на 4% - до 25 млн тонн.
За даними Канадської зернової комісії (CGC), з 1 вересня по 18 листопада Канада експортувала 3,1 млн тонн ріпаку. Темпи експорту незначно відстають від торішніх.
Ключовим світовим імпортером рослинних олій залишається Індія, на яку в 2017 році прийшлося 34,4% обсягу закупівель в цьому сегменті. За останніми даними, в січні-вересні частка країни в сукупному світовому експорті подібної продукції зросла вже до 42%. Згідно з даними експертів Oil World, за підсумками сезону 2017/18 Індіязбільшила імпорт соняшникової олії до 2,48 млн тонн проти 2,13 млн тонн в попередньому сезоні (+16% за рік). При цьому, 95% загального обсягу зазначеного продукту Індія імпортувала з України- 2,3 млн тонн, збільшивши цей показник за підсумками сезону на 16%. Вказане зростання дозволило Україні за підсумками сезону піднятися на друге місце в рейтингу експортерів рослинних олій до Індії, змістивши на третю позицію Малайзію.
Інші ключові країни-імпортери рослинних олій значно відстають від Індії. Так, частка Китаю за результатом звітного періоду сягнула 7,7%, Іраку- 6,1%, Нідерландів - 5,5%.
За даними International Grains Council, обсяг виробництва насіння соняшнику в світі в сезоні 2018/19 продовжить збільшуватися і за підсумками маркетингового року може досягти максимального показника за посивіння 10 років - до близько 50 млн тонн.
Ринок олійних в Україні
Збереження низхідних тенденцій на нафтовому ринку продовжує чинити тиск на суміжні ринки рослинних олій. Зокрема, соняшникова олія українського виробництва, за підсумком тижня, втратила в середньому 5 $/т та продавалася в межах 615-630 $/т. Одночасно, ключовим чинником зниження цін соняшникової олії на глобальному ринку виступає рекордний результат збиральної кампанії насіння соняшника в країнах Чорноморського регіону, що обумовлює формування високих обсягів пропозиції олії.
Внутрішні ринки ключових олійних культур та продуктів переробки, за підсумком звітного періоду, продовжили демонструвати перевагу негативних цінових тенденцій.
Джерело: аналітичні дані компанії ПроАгро Груп