9 липня, відбулося засідання міжвідомчого штабу з оперативного вирішення питань логістики у сільському господарстві за участі заступника Міністра аграрної політики та продовольства України Олени Ковальової та ключових стейкхолдерів експортного ринку. Зокрема, участь у заході взяли представники АТ «Укрзалізниця», Української Зернової Асоціації, Торгово-промислової палати України, асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», асоціації «Укроліяпром», аграрного бізнесу, Європейської Бізнес Асоціації, в режимі «стайп-конференції» – представники Мінінфраструктури, ДП «Адміністрація морських портів України», ДП «Артемсіль», регіонаьних ОДА.
Метою наради стало обговорення готовності усіх учасників до нових викликів маркетингового сезону 2019/2020.
«Минулий маркетинговий рік був складним з точки зору логістики, враховуючи, що Україна отримала рекордний урожай зернових. Та не дивлячись на виклики, наша держава експортувала у 2018/2019 маркетинговому році рекордну кількість зерна та борошна – понад 50 млн тонн. Сьогоднішнє засідання штабу присвячене аналізу поточного стану справ та координації зусиль для забезпечення безперебійного постачання аграрної продукції у новому маркетинговому році», – відмітила заступник Міністра Олена Ковальова.
Так, представники Адміністрації морських портів України відзвітували, що минулорічні зауваження та побажання щодо роботи портів були враховані і станом на сьогодні вони повністю готові до маркетингового сезону 2019/2020.
З боку Укрзалізниці було зазначено, що для підготовки до нового МР було здійснено низку заходів. Зокрема, вже оптимізовано маршрутні станції та прийнято рішення про збільшення кількості маршрутних елеваторів. Крім того, оператори ринку зможуть замовляти вагони через платформу «ProZorro».
Також під час засідання було обговорено поточні проблемні питання логістики продукції АПК. Так, Асоціацією «Укроліяпром» порушено питання щодо встановлення АТ «Укрзалізниця» з 1 липня 2019 року обмежень на використання вагонів-цистерн, моделі яких не призначені для перевезення харчових наливних вантажів, зокрема олій рослинних.
Представники ДП «Артемсіль» попросили звернути увагу на ситуацію з підвищенням плати за послуги завантаження.
Представники Тернопільської ОДА акцентували на проблемі відсутності тяги для доставки зерновозів на зернові елеватори та недостатній забезпеченості вагонами-зерновозами для їхнього регіону.
Прес-служба Мінагрополітики