Про це повідомив заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», член-кореспондент НААН Микола Пугачов.
За його словами, основними постачальниками агропродовольчої продукції в Україну традиційно виступають держави Європейського Союзу. На них припадає близько половини імпортних поставок. За І півріччя 2019 року у цьому регіоні було закуплено сільгосппродукції на суму в $1436 млн.
Значно менші обсяги імпорту з інших регіонів світу. За січень-червень цього року українські компанії закупили продовольства у партнерів з Азії – на $508 млн (17,8% у загальних обсягах закупівель), країн Латинської Америки – на $231 млн (8,1%) та африканського континенту – на $148 млн (5,2%).
У рейтингу головних постачальників сільськогосподарської продукції на український ринок провідні місця посідають Польща ($297 млн), Німеччина ($237 млн), Туреччина ($172 млн), США ($153 млн), Франція ($147 млн), Італія ($144 млн), Нідерланди ($113 млн), Норвегія ($92 млн) та Іспанія ($85 млн). Сумарно ці країни забезпечують трохи більше 50% вартості вітчизняного аграрного імпорту.
«Товарна структура імпорту продовольчої продукції в Україну вже кілька років поспіль залишається незмінною. Характерною ознакою І півріччя 2019 року стало зростання вартості закупівель усіх ключових імпортованих товарів за винятком насіння олійних культур (в першу чергу, соняшнику)», — зауважив експерт.
Значна частка закупівель зарубіжних продуктів харчування припадає на рибу, ракоподібні та молюски. В імпорті продукції цієї товарної групи, який за 6 місяців поточного року склав $284 млн, переважає морожена риба. Її закупили на $174 млн.
Серед товарів – лідерів за обсягами закупівель – плоди, в основному, цитрусові і банани, та горіхи. Їх імпорт у І півріччі склав $278 млн.
Насіння олійних культур, переважно соняшнику, за січень-червень 2019 року імпортували на $231 млн.
Обсяги поставок в Україну тютюнових виробів за цей період становили $206 млн, алкогольних напоїв – $186 млн, а какао-продуктів та шоколаду – $137 млн.
Різних харчових продуктів, у тому числі екстрактів, концентратів, готових соусів тощо, закупили за кордоном на $197 млн.
«Сукупно ці продукти утворюють понад 53% вартості вітчизняного імпорту сільгосппродукції», — підсумував Микола Пугачов.
agravery.com