Аграрний тиждень. Україна
» » АСУ пояснює: контроль діяльності нелегальних виробників свинини
» » АСУ пояснює: контроль діяльності нелегальних виробників свинини

    АСУ пояснює: контроль діяльності нелегальних виробників свинини


    У 3-км зоні навколо свиногосподарства є незареєстрований свинарник (у дворі), де тримають понад 100 голів свиней, не дотримуючись норм. Чи передбачена обов’язкова реєстрація такого суб'єкта господарювання? До яких органів звернутися, щоб припинити діяльність цього господарства? Які штрафи передбачені у разі, якщо суб’єкт вирощує свиней нелегально?

    Відповідно до Порядку ідентифікації та реєстрації свиней, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 639 від 01.12.2017 року, передбачено реєстрацію підприємницької діяльності як юридичних, так і фізичних осіб, що займаються розведенням та утриманням свиней, проводять їх продаж, забій, утилізацію, надають послуги зі штучного осіменіння та організовують виставки свиней. Таку реєстрацію здійснює Адміністратор Реєстру тварин у відповідному регіоні.

    Згідно з вітчизняним законодавством, господарством визначається об’єкт, у якому утримується до 15 голів свиней («Ветеринарно-санітарні правила для птахівницьких господарств і вимоги до їх проектування», затверджені Зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 5 липня 2001 р., № 565/5756).

    Господарство, що займається вирощуванням свиней, має відповідати критеріям, передбачених ЗУ «Про племінну справу у тваринництві», ЗУ «Про ветеринарну медицину», ЗУ «Про особисте селянське господарство», ЗУ «Про фермерське господарство», ЗУ «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин», ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», Наказом Міністерства соціальної політики України 1240 від 19.08.2018 «Про затвердження Правил охорони праці у сільськогосподарському виробництві», Державні будівельні норми України.

    Розміщення ферми на території населеного пункту неможливе без згоди органу місцевого самоврядування. Так, відповідно до п. 38 ст. 26 ЗУ «Про місце ве самоврядування» виключно на пленарних засіданнях сільських, селищних, міських рад вирішують питання надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об’єктів, сфера екологічного впливу діяльності яких, згідно з діючими нормативами, включає відповідну територію.

    Також обов’язково має бути дотримана мінімальна відстань від господарства до житлових будинків — санітарнозахисна зона, яку визначено в Додатку 5 «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів» (таблиця 1).


    Якщо санітарно-захисна зона при розміщенні господарства не дотримана, необхідно звернутися до територіального органу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, яка уповноважена здійснювати державний контроль у галузі дотримання вимог санітарного законодавства.

    Відповідальність за здійснення незаконної підприємницької діяльності передбачена ст. 164 Кодексу про адміністративні правопорушення України «Порушення порядку провадження господарської діяльності». Провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди), — тягне за собою накладення штрафу від тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої. Для припинення незаконної господарської діяльності треба звернутися до правоохоронних органів.

    За матеріалами журналу «Прибуткове свинарство» №5 (53), жовтень 2019 р.

    Джерело: Pigua.info





    Схожі новини
  • Реалізувати свиней тепер можна лише суб’єктам, підконтрольним компетентному органу
  • Агентство ідентифікації ініціювало зміни порядку відшкодування збитків через АЧС
  • Обговорено особливості ідентифікації і реєстрації свинопоголів’я
  • Депутати дозволили ідентифікацію тварин за кошт населення
  • Уряд схвалив внесення змін до деяких законодавчих актів щодо ідентифікації та реєстрації тварин

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.

АСУ пояснює: контроль діяльності нелегальних виробників свинини


У 3-км зоні навколо свиногосподарства є незареєстрований свинарник (у дворі), де тримають понад 100 голів свиней, не дотримуючись норм. Чи передбачена обов’язкова реєстрація такого суб'єкта господарювання? До яких органів звернутися, щоб припинити діяльність цього господарства? Які штрафи передбачені у разі, якщо суб’єкт вирощує свиней нелегально?

Відповідно до Порядку ідентифікації та реєстрації свиней, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 639 від 01.12.2017 року, передбачено реєстрацію підприємницької діяльності як юридичних, так і фізичних осіб, що займаються розведенням та утриманням свиней, проводять їх продаж, забій, утилізацію, надають послуги зі штучного осіменіння та організовують виставки свиней. Таку реєстрацію здійснює Адміністратор Реєстру тварин у відповідному регіоні.

Згідно з вітчизняним законодавством, господарством визначається об’єкт, у якому утримується до 15 голів свиней («Ветеринарно-санітарні правила для птахівницьких господарств і вимоги до їх проектування», затверджені Зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 5 липня 2001 р., № 565/5756).

Господарство, що займається вирощуванням свиней, має відповідати критеріям, передбачених ЗУ «Про племінну справу у тваринництві», ЗУ «Про ветеринарну медицину», ЗУ «Про особисте селянське господарство», ЗУ «Про фермерське господарство», ЗУ «Про ідентифікацію та реєстрацію тварин», ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», Наказом Міністерства соціальної політики України 1240 від 19.08.2018 «Про затвердження Правил охорони праці у сільськогосподарському виробництві», Державні будівельні норми України.

Розміщення ферми на території населеного пункту неможливе без згоди органу місцевого самоврядування. Так, відповідно до п. 38 ст. 26 ЗУ «Про місце ве самоврядування» виключно на пленарних засіданнях сільських, селищних, міських рад вирішують питання надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об’єктів, сфера екологічного впливу діяльності яких, згідно з діючими нормативами, включає відповідну територію.

Також обов’язково має бути дотримана мінімальна відстань від господарства до житлових будинків — санітарнозахисна зона, яку визначено в Додатку 5 «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів» (таблиця 1).


Якщо санітарно-захисна зона при розміщенні господарства не дотримана, необхідно звернутися до територіального органу Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, яка уповноважена здійснювати державний контроль у галузі дотримання вимог санітарного законодавства.

Відповідальність за здійснення незаконної підприємницької діяльності передбачена ст. 164 Кодексу про адміністративні правопорушення України «Порушення порядку провадження господарської діяльності». Провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб'єкта господарювання або без одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, якщо його одержання передбачене законом (крім випадків застосування принципу мовчазної згоди), — тягне за собою накладення штрафу від тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією виготовленої продукції, знарядь виробництва, сировини і грошей, одержаних внаслідок вчинення цього адміністративного правопорушення, чи без такої. Для припинення незаконної господарської діяльності треба звернутися до правоохоронних органів.

За матеріалами журналу «Прибуткове свинарство» №5 (53), жовтень 2019 р.

Джерело: Pigua.info





Схожі новини
  • Реалізувати свиней тепер можна лише суб’єктам, підконтрольним компетентному органу
  • Агентство ідентифікації ініціювало зміни порядку відшкодування збитків через АЧС
  • Обговорено особливості ідентифікації і реєстрації свинопоголів’я
  • Депутати дозволили ідентифікацію тварин за кошт населення
  • Уряд схвалив внесення змін до деяких законодавчих актів щодо ідентифікації та реєстрації тварин

  • Додати комментар
    Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив

    Забороняється використовувати не нормативну лексику, принижувати інших користувачів, розміщувати посилання на сторонні сайти, та додавати рекламу в коментарях.