За підсумками року ми відвантажили близько 5,3 млн тонн сільськогосподарської продукції. Компанії вдалося побити десятирічний рекорд, на 8 % збільшивши річний обсяг експорту.
Нагадаємо, що 2018/19 маркетинговий рік «НІБУЛОН» також звершив рекордом – на експорт було відвантажено більше 5,2 млн зернових і олійних культур. Початок нового маркетингового року також став приводом для гордості з рекордними 3,03 млн тонн експортованої сільгосппродукції за перше півріччя. У планах компанії на 2019/20 МР – 6 млн тонн. Досягти цих результатів ми прагнемо за рахунок нарощування об’ємів відвантаженої продукції за напрямками Близького Сходу та Південно-Східної Азії. Високі врожаї пшениці та кукурудзи в Україні в актуальному маркетинговому році та їх прийнятна якість сприятимуть нарощуванню торговельної співпраці з основними країнами-споживачами.
Географія торговельної діяльності компанії охоплює більше 70 країн світу. За словами головного менеджера в оптовій торгівлі зерновими культурами Дмитра Фурди, основна торговельна діяльність компанії зосереджена на пшениці, кукурудзі, ячмені та сорго, левова частка яких реалізується в країнах ЄС, Близького Сходу, Північної Африки та Південно-Східної Азії.
У 2019/20 МР ми продовжуємо працювати над розвитком ринків Китаю, Південної Кореї, Саудівської Аравії, Індонезії та Бангладеш, адже в цих країнах зосереджується значний попит, і вони мають великий потенціал для нарощування співпраці з провідними українськими компаніями. Також серед перспективних ринків – Ефіопія, Кенія, Індія.
«Роблячи прогнози на поточний сезон, слід зауважити, що ріст курсу гривні та складна зовнішньоекономічна ситуація, пов’язана безпосередньо з торговельними протиріччями між США, Китаєм та ЄС, ускладнюють процеси експансії українських товарів на світових ринках і суттєво обмежують попит, – зазначає Дмитро Фурда. – Адже здебільшого покупці утримуються від купівлі значних об’ємів продукції у періоди невизначеності та зволікають з прийняттям рішень щодо віддалених періодів, працюючи лише в поточному місяці. Такий підхід передусім шкодитиме продавцям, адже вигідно продати «день у день» дуже важко з причини міцної конкуренції не тільки всередині країни, а й з боку інших країн-експортерів. З іншого боку, незворотні наслідки африканської чуми свиней в Китаї, Філіппінах, В’єтнамі та Південній Кореї за останні півтора року (з серпня 2018 р.) суттєво відкоригували характер та динаміку попиту на кормове зерно в регіоні. З упевненістю можна казати, що тенденції торговельної кампанії 2019/20 МР будуть залежати від характеру розвитку політичних питань між згаданими країнами, глобальних макроекономічних чинників, а також інших загроз геополітичного характеру, зокрема в Перській затоці».
ІЦ УАК за матеріалами Нібулон
agroconf.org