Державна регуляторна служба відмовилася узгодити проект постанови Кабінету міністрів про підвищення плати за проходження шлюзів Дніпровського каскаду, оскільки воно суперечить низці діючих нормативно-правових актів. Про це йдеться в рішенні №103 від 14 лютого 2020 року, що є в розпорядженні «Портів України».
Як наголошується в документі, в грудні 2019 року Кабінет міністрів Розпорядженням №1413-р затвердив план дій по дерегуляції господарської діяльності та поліпшення бізнес-клімату, в якому є пункт №115 про необхідність скасувати плати за шлюзування суден і зобов’язати гідроенергетичні електростанції забезпечувати шлюзове господарство. Проект відповідного рішення повинно підготувати Міністерство інфраструктури, яке і ініціювало підвищення плати. Питання змісту шлюзів гідроелектростанціями також передбачене в проекті Закону “Про внутрішній водний транспорт» №1182-1-д від 17 січня 2020 року, який вже погоджений Мінінфраструктурою і на сьогоднішній день проходить розгляд у Комітеті Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури. «В цей же час Мінінфраструктури пропонує підвищити розмір плати за шлюзування суден на 110,9%, що, на його думку, забезпечить зростання доходів ДП « Укрводшлях» на 16,1 млн грн щорічно», – зазначила регуляторна служба.
На думку держрегулятора, поданий розробником аналіз регуляторного впливу (АРВ) містить лише формальний опис і не є достатньо інформативним. Підвищення плати за шлюзування пояснюється необхідністю забезпечити фінансування ДП «Укрводшлях», яке, за даними заявника, не в змозі самостійно забезпечити підтримку і ремонти шлюзів.
При цьому ДРС звернула увагу на те, що планові витрати «Укрводшлях» на підтримку шлюзів в безпечному для експлуатації стані в 2019 році сягнули 97,5 млн грн, з яких підприємство могло забезпечити лише 13,5 млн грн через стягування плати за шлюзування суден. Також Міністерством інфраструктури була затверджена бюджетна програма фінансування дій з капітального ремонту судноплавних шлюзів на суму 124,3 млн грн. У той же час, рівень виконання ремонтних робіт, передбачених програмою, склав лише 27,4%.
«При цьому інформація про причини невиконання ремонтних робіт в повному обсязі в поданому АРВ відсутня. Крім того, немає жодного аргументу і обґрунтування на користь того, що після введення запропонованих розробником змін ремонтні роботи будуть виконуватися на 100%. Розробником також не доведено, що невиконання запланованих робіт пов’язано саме з нестачею коштів на їх виконання », – підкреслюється в рішенні регулятора.
З огляду на це, ДРС запропонувала заявникові розглянути також можливість вирішити проблему не тільки за рахунок підвищення тарифу, а й за рахунок забезпечення ефективного менеджменту підприємства, скорочення витрат, впровадження системи контролю.
Міністерство інфраструктури на початку січня оприлюднило проект постанови «Про внесення змін до розмірів плати за проходження суден шлюзами Дніпровського каскаду», згідно з яким вартість шлюзування суден на Дніпровському каскаді може збільшитися більш ніж удвічі. Як відзначали в міністерстві, діючі розміри плати за проходження шлюзів, які були встановлені в 2014 році, не покривають витрат на утримання і ремонт об’єктів річкової транспортної інфраструктури. Також зазначалося, що підвищення вартості шлюзування суден в Дніпровському каскаді – це тимчасове рішення.
https://ports.com.ua