Введення додаткових мит на імпорт дизельного палива вкрай негативно відіб’ється на українських аграріях. Про це заявив сьогодні на прес-конференції в.о. виконавчого директора Української зернової асоціації Сергій Іващенко, передає кореспондент МінПрому.
«За нашими підрахунками, кожен виробник зерна витрачає на паливо 60-80 дол. На гектар під час посівної і збиральної кампанії. Якщо перемножити на всі площі під зернові, то виходить близько 1,5 млрд дол на рік. Таким чином, ведення додаткових мит дуже негативно вплине на весь зерновий ринок», – сказав він.
С. Іващенко звернув увагу на той факт, що зерно є біржовим товаром і ціна на нього встановлюється на міжнародних ринках, а не на внутрішньому. «І будь-яке підвищення собівартості зерна несе прямі збитки для його виробників. З огляду на те, що ми підходимо до весняної посівної кампанії в Україні, а слідом за нею буде і збиральна кампанія, де велика частина палива використовується, ми дійсно як зерновики будемо відчувати дуже серйозні виклики і ризики для нашого бізнесу», – додав він.
Також С. Іващенко зазначив, що введення додаткових мит на імпорт дизельного палива неминуче призведе до зростання витрат «Укрзалізниці» і відповідно збільшення тарифів на перевезення зерна. Крім того в разі введення мита неминуче і зростання вартості супутніх товарів і послуг для аграріїв.
Нагадаємо, раніше експерти ринку відзначали, що ведення мита на імпорт нафтопродуктів негативно позначиться і на добробуті населення України, оскільки сприятиме значному підвищенню цін на внутрішньому ринку України і призведе до збільшення витрат споживачами майже на 13 млрд грн, що, в свою чергу, буде мати вкрай негативні фінансово-економічні та соціальні наслідки, а також позначиться на національній безпеці України.
МинПром