Зниження портових зборів дозволить аграріям зменшити логістичні витрати, які складають до 35% вартості продукції, що вплине на формування цін на внутрішньому ринку. Про це заявив президент Української аграрної конфедерації Леонід Козаченко, коментуючи ініціативу Федерації роботодавців транспорту знизити портові збори на 20%.
“Безумовно, зниження портових зборів впливає на формування ціни на внутрішньому ринку. Якщо подивитися і порівняти те, що у нас і в Європейському Союзі чи в Сполучених Штатах Америки, то у нас логістичні витрати доходять інколи до 35% від загальної ціни. В той час коли в Європейському Союзі вони не перевищують 14%, а в Сполучених Штатах лише 9%”, – сказав Козаченко.
Він також зазначив, що через високий рівень логістичних витрат вітчизняні аграрії змушені встановлювати вищі ціни на свою продукцію.
“Скажімо, якщо ціна на продукцію, наприклад, 200 доларів, то фермер (в Україні. – Ред.) отримує 140. Тому що ніби 30% від цієї ціни. Якщо це в Сполучених Штатах, то фермер отримує 188. Якщо в Європейському Союзі, то він отримує 160. Тобто ми дуже багато втрачаємо, і це впливає на ціну, яку обрахує для сплати фермер”, – пояснив Козаченко.
Нагадаємо, раніше Федерація роботодавців транспорту України (ФРТУ) звернулася до прем’єр-міністра України, міністра інфраструктури і першого заступника міністра інфраструктури України щодо можливості зниження на 20% розмірів портових зборів в Україні до рівня порівнянних зарубіжних портів для забезпечення конкурентоспроможності українського експорту в умовах кризи, викликаного епідемією коронавірусу.
Коментуючи цю ініціативу, президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов заявив, що зниження портових зборів в умовах кризи дозволить уникнути подорожчання сільгосппродукції.
Зі свого боку ексміністр промполітики Валерій Мазур наголосив на необхідності надати нині пріоритет в обслуговуванні на залізниці та в портах підприємствам-експортерам, які забезпечують приплив валюти в країну.
https://www.obozrevatel.com