Перевезення зерна залізничним транспортом у липні 2020 р. залишається на низькому рівні — вантажопотік зернових і продуктів перемолу залізницею становив 1,7 млн т, що є найнижчим показником за 2018-2020 роки.
Про це повідомляють аналітики Zernovoz.ua.
«Основна причина — падіння експортних відвантажень сільгосппродукції. В розрізі товарних позицій, найбільше зниження відносно аналогічного періоду минулого року демонструє кукурудза (зерно старого урожаю), на 31 липня 2020 року відставання становило 72,7%, така динаміка є наслідком більш активного експорту цієї культури в першій половині 2019/20 МР. Також фіксується зниження обсягів по ячменю на 12,7% відносно липня 2019 р. внаслідок пізнього старту збирання ранніх культур, а також низької урожайності на Півдні країни в зв«язку з чим виник тимчасовий дефіцит ранніх зернових нового урожаю», — пояснюють експерти.
В липні питома вага експортних поставок зернових перевищила 90% на фоні скорочення вантажопотоку на внутрішньому напрямку, а також зниження обсягу транзиту та імпорту.
Крім того в липні відбувся перерозподіл зернового вантажопотоку на користь станцій «Жовтнева» (експ.), «Чорноморська» (експ. для ТІС) та «Одеса-Порт» (експ.), в той же час частка постійного лідера рейтингу — станції «Чорноморськ-Порт-Експорт», скоротилась з 55,5% в червні до 26% в липні 2020 року.
ІЦ УАК за матеріалами AgroPortal
agroconf.org