Цінова ситуація в мілководних портах України (майданчик СРТ-порт) у секторі пшениці врожаю-2020 з початку минулого тижня різко змінила тренд на підвищувальний.
Про це повідомляють аналітики АПК-Інформ.
«Розвитку даного тренду сприяли підписання додатку до зернового меморандуму між Мінекономіки України та учасниками ринку, яким обсяг експорту пшениці в 2020/21 МР поки обмежується 17,5 млн тонн, що трохи нижче очікувань ринку і ряду агентств, а також зниження Мінекономіки прогнозу виробництва зернових в поточному році з 72,1 млн до 70 млн тонн. Підтримку цінам також надали скорочення кількості пропозицій великотоннажних партій зерна від аграріїв на тлі попереднього зниження цін попиту трейдерами, а також очікуване зменшення виробництва пшениці в ЄС і Аргентині в поточному році через несприятливі погодні умови», – заявила Ганна Танська, керівник відділу локальних ринків ІА «АПК-Інформ».
Також, за її словами, зростанню цін сприяли досить стабільний і високий попит імпортерів і оголошення тендерів на імпорт великих партій зерна, а також домінування Причорноморської пшениці в закупівлях GASC.
У зв’язку із вищезазначеним, станом на четвер, 27 серпня, ціни попиту трейдерів на пшеницю 2 класу і фураж найчастіше становлять 6060-6400 і 5930-6200 грн за тонну СРТ-порт, що в середньому на 50-150 грн за тонну вище показників попереднього тижня.
Ціни попиту в доларовому еквіваленті також помітно зросли і переважно складають 187-194 і 184-190 дол. за тонну СРТ-порт відповідно на зернову 2 класу і фураж.
«При цьому, ще більш істотному підвищенню цін перешкоджають необхідність збереження конкурентоспроможності зерна українського походження на світовому ринку, сезонний фактор і прогнозований приріст виробництва пшениці в світі в поточному МР», – вважає експертка.
ІЦ УАК за матеріалами Агробізнес Сьогдні
agroconf.org