Маркетинговий рік 2020/2021 аграрії почали зі зростання цін на зовнішньому ринку та зменшення попиту на українську продукцію рослинництва. Про це свідчить аналітика МЕРТ, яку має у своєму розпорядженні AgroPolit.com.
Зменшилась і сума запланованої реалізації у порівнянні з 2019 роком. AgroPolit.com пропонує ознайомитися із прогнозами МЕРТу про попит та експорт зернових та зернобобових у 2020-2021 МР.
За прогнозами МЕРТ у 2020/2021 маркетинговому році аграрії будуть мати до реалізації 68,7 млн т. зернових. З них мають експортувати 47,9 млн т. та залишити для внутрішнього споживання 20,8 млн т. Для порівняння, у 2019/2020 МР Україна експортувала 56,7 млн т. зернових.
Станом на кінець жовтня спостерігається спад за більшістю позицій зернових, зернобобових (з продуктами їх переробки) та борошна. Загалом зменшення продажів закордон складає 2,7 млн т. Найбільше падіння експорту кукурудзи складає 1,7 млн т.
У портах під завантаженням очікують на початок листопада 38 суден. Уже завантажили 950 тис. т. зернових на кораблі, планують загалом переправляти найближчим часом морем 1,4 млн т. продукції.
Світові спотові ціни у вересні-жовтні показали тенденцію падіння. В середньому на 8 $/т. У порівнянні з 2019 роком ціни на продукцію зросли в середньому на 47 $/т. Найбільше подорожчала соя – на 90 $/т., її основний покупець – Мексиканська затока, США.
На внутрішньому ринку закупівельні ціни на зернові зросли на 54-58% за рік, ціни на кукурудзу підскочили на 78%.
ІЦ УАК за матеріалами Agropolit
agroconf.org