На фоні загострення пандемії Covid-19 та введення карантинних заходів, в Україні спостерігається значне зростання попиту на продукти бджільництва — насамперед, це пилок, перга та прополіс, а також настоянки. Про це розповів Валерій Курейко, бджоляр та співвласник бджоло-садиби «Знатний Мед», повідомляє Kurkul.com.
«Сьогодні споживачі звернулися до віками перевірених засобів зміцнення імунітету. Прополіс, пергу, пилок, забрус та інші продукти замовляють набагато частіше і більше. Попит на продукти бджільництва зріс приблизно у 2,5 рази. Бували місяці, коли продажі були вищі, ніж по меду, чого раніше ніколи не було», — повідомив Курейко.
За його словами, вартість багатьох продуктів бджільництва (особливо таких як перга, прополіс, маточне молочко) вища, ніж меду, тому на пасіці середніх розмірів продажі цих продуктів можуть приносити непоганий дохід і досягати частки 40% у загальному обсязі продажів за рік.
Він додав, що зростає інтерес і з боку закордонних партнерів, які активно вивчають можливості імпорту української продукції бджільництва — наприклад, до Литви, Польщі, Туреччини, Ізраїлю.
Звичайно, продукти бджільництва, не є лікарськими чи антивірусними засобами самі по собі. Водночас вони є природними та не шкодять організму. Людина з хорошим імунітетом менше ризикує захворіти, а хвора — може швидше подолати хворобу», — вважає бджоляр.
Додається, що що дані по обсягах виробництва продуктів бджільництва в Україні відсутні. Але зрозуміло, що частка продуктів бджільництва у загальному обсязі виробництва медової продукції доволі невелика. Водночас, їх збір та обробка потребують ретельного підходу та постійної уваги.
Нагадаємо, що цьогоріч в Україні планують зареєструвати десять географічних зазначень: серед них і «Карпатський мед».
ІЦ УАК за матеріалами АгроПоліт
agroconf.org